Fyzikální znalosti českých maturantů na gymnáziích – analýza výsledků po tematických oblastech
Název práce v češtině: | Fyzikální znalosti českých maturantů na gymnáziích – analýza výsledků po tematických oblastech |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Physical knowledge of Czech gymnasium graduates - analysis of results by thematic areas |
Klíčová slova: | fyzikální znalosti|výzkum|gymnázium|tematické oblasti |
Klíčová slova anglicky: | physical knowledge|research|gymnasium|thematic areas |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Dana Mandíková, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 26.10.2023 |
Datum zadání: | 02.01.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.05.2024 |
Zásady pro vypracování |
1) Seznámit se s mezinárodním výzkumem TIMSS, jeho zaměřením a historií. Prostudovat zejména materiály týkající se šetření TIMSS 1995 u středoškoláků a výsledků českých žáků ve specializovaném testu z fyziky.
2) Aktivně se zapojit do realizace opakovaného šetření u českých maturantů na gymnáziích, které využívá test z fyziky z TIMSS 1995 – podílet se na zadávání testů, vyhodnocování otevřených odpovědí, pořizování databáze výsledků. 3) Provést analýzu výsledků po tematických celcích a porovnat je s výsledky z roku 1995. 4) U uvolněných úloh provést podrobnější rozbor výsledků. |
Seznam odborné literatury |
[1] Straková, J., Tomášek, V., Palečková, J. (1988). Třetí mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělávání. Výsledky žáků posledních ročníků středních škol. Praha: VÚP
[2] Palečková, J., Tomášek, V., Straková, J. (1999). Třetí mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělávání. Test z matematiky a fyziky pro středoškoláky. Praha: ÚIV [3] Straková, J. (2015). Mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání. Metodologie, přínosy, rizika a příležitosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. dostupné zde: https://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/mezinarodni-vyzkumy-vysledku-vzdelavani/ [4] Chvál, M., Straková, J., & Procházková, I. (2015). Hodnocení výsledků vzdělávání didaktickými testy. Praha: Česká školní inspekce. dostupná zde: https://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Hodnoceni-vysledku-vzdelavani-didaktickymi-testy [5] Mezinárodní stránky projektu TIMSS: http://timssandpirls.bc.edu/ [6] Národní stránky projektu TIMSS: http://www.csicr.cz/Prave-menu/Mezinarodni-setreni/TIMSS |