Alternate reality games z pohledu hráčů
Název práce v češtině: | Alternate reality games z pohledu hráčů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Players View on Alternate Reality Games |
Klíčová slova: | ARG, alternate reality games, hra na alternativní realitu, transmediální vyprávění, participativní kultura, kolektivní inteligence, online komunita |
Klíčová slova anglicky: | ARG, alternate reality games, transmedia storytelling, participatory culture, collective intelligence, online community |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 06.08.2021 |
Datum zadání: | 06.08.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 23.06.2022 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 25.04.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.06.2022 |
Oponenti: | Mgr. Tereza Fousek Krobová, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
GARCIA, Antero a NIEMEYER, Greg (ed.), 2017. Alternate Reality Games And the Cusp of Digital Gameplay. New York: Bloomsbury Academic, an imprint of Bloomsbury Publishing Inc. Approaches to digital game studies, Volume 5. ISBN 978-1-5013-1624-1.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. JENKINS, Henry. Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York: New York University Press, 2006. ISBN 978-0-8147-4281-5 KIM, Jeffrey, LEE, Elan, THOMAS, Timothy a DOMBROWSKI, Caroline, 2009. Storytelling In New Media: The Case of Alternate Reality Games, 2001–2009. First Monday [online]. 17.5.2009. [Viděno 14.6.2021]. DOI 10.5210/fm.v14i6.2484. Dostupné z: https://journals.uic.edu/ojs/index.php/fm/article/view/2484 SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9 |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se bude zabývat fenoménem ARG. Blíže se zaměří na její hráče a pozici, jakou mají při těchto hrách hráčské komunity. Jejím cílem bude zodpovědět následující výzkumné otázky:
1. Jak ARG ovlivňuje každodenní život hráčů? 2. Vnímají hráči ARG jako formu počítačové hry? Proč ano/ne? 3. Jaká je komunikační praxe hráčů ARG? 4. Jaký význam má pro hráče forma transmediálního vyprávění v rámci ARG? |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The thesis will examine the phenomenon of ARGs. It will focus on its players and the position of the gaming communities formed during the games. The thesis aims to answer the following research questions:
1. How does ARG affect the daily lives of players? 2. Do ARG players perceive it as a form of computer game? Why yes/no? 3. What are the communication practices of ARG players? 4. How significant is the transmedia storytelling used in ARGs for players? |