Umělá inteligence pro hru Carcassonne - Objevitelé
Název práce v češtině: | Umělá inteligence pro hru Carcassonne - Objevitelé |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Artificial intelligence for the Game Carcassonne: The Discovery |
Klíčová slova: | hra, Carcassonne - Objevitelé, umělá inteligence, Monte Carlo metody, Expectiminimax |
Klíčová slova anglicky: | game, Carcassonne - The Discovery, artificial intelligence, Monte Carlo methods, Expectiminimax |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jan Hric |
Řešitel: | Mgr. Ondřej Motlíček - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 04.03.2020 |
Datum zadání: | 13.03.2020 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.05.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 07.07.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.06.2020 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 04.06.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.07.2020 |
Oponenti: | RNDr. Mikuláš Zelinka |
Zásady pro vypracování |
Student navrhne a implementuje prostředí pro hru Carcassone - Objevitelé.
Součásti práce bude prostředí pro hru a počítačový hráč (tj. umělá inteligence). Prostředí umožní hru víc hráčů, jak počítačových tak i lidských. Umělá inteligence může být založena na kombinaci klasických metod [1] (minimax, expectimax), zpětnovazebného učení [2], Monte Carlo metod [3], případně jiných. |
Seznam odborné literatury |
[1] P. Norvig, S. Russell, Artificial Intelligence - A Modern Approach, Prentice Hall, 2010
[2] Richard S. Sutton, Andrew G. Barto, Reinforcement Learning: An Introduction, MIT Press, Cambridge, MA, 2018, 2nd ed., http://incompleteideas.net/book/the-book-2nd.html [3] C. Browne, E. Powley, D. Whitehouse et. al., A Survey of Monte Carlo Tree Search Methods. IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games, IEEE, vol. 4, No. 1, 2012 |