Sledování průběhu deskových her pomocí kamery a hloubkového senzoru
Název práce v češtině: | Sledování průběhu deskových her pomocí kamery a hloubkového senzoru |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Board Games Tracking Using Camera and Depth Sensor |
Klíčová slova: | deskové hry, šachy, počítačové vidění, Kinect |
Klíčová slova anglicky: | board games, chess, computer vision, Kinect |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwarového inženýrství (32-KSI) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Martin Kruliš, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 17.11.2017 |
Datum zadání: | 17.11.2017 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 21.03.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.07.2019 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 19.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2019 |
Oponenti: | Mgr. Tomáš Musil |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je prozkoumat použitelnost senzoru Microsoft Kinect, což je ve své podstatě klasická kamera obohacena kombinovaná se snímačem hloubky, ke sledování průběhu deskových her. Toto sledování může být využito k pořízení zápisu ze hry, kontrolu pravidel, nebo pro následné řízení dalších robotických prvků, které by mohly hru obohatit. Pro pilotní implementaci jsme jako vhodného reprezentanta ke sledování zvolili Šachy, neboť se jedná o velmi rozšířenou, váženou a historicky etablovanou hru, která je navíc relativně jednoduchá z pohledu možného umístění jednotlivých figur a rozpoznání aktuální pozice. Výsledná aplikace bude schopna detekovat šachovnici na stole, rozpoznat a vizualizovat stav rozehrané partie, provádět validaci jednotlivých tahů a zaznamenávat průběh samotné hry pro export nebo pozdější přehrání. |
Seznam odborné literatury |
Yilmaz, Alper, Omar Javed, and Mubarak Shah. "Object tracking: A survey." Acm computing surveys (CSUR) 38.4 (2006): 13.
Calderara, Simone, et al. "Consistent labeling for multi-camera object tracking." Image Analysis and Processing–ICIAP 2005 (2005): 1206-1214. Scher, Steven, Ryan Crabb, and James Davis. "Making real games virtual: Tracking board game pieces." Pattern Recognition, 2008. ICPR 2008. 19th International Conference on. IEEE, 2008. Kinect for Windows SDK https://msdn.microsoft.com/library/dn799271.aspx |