Životní styl pedagogů na vybraných školách
Název práce v češtině: | Životní styl pedagogů na vybraných školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Lifestyle teachers at selected schools |
Klíčová slova: | Životní styl, stravování, sport, obezita, civilizační choroby, pedagog |
Klíčová slova anglicky: | Lifestyle, diet, sport, obesity, teacher, diseases of affluence |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 27.10.2015 |
Datum zadání: | 03.11.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2016 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.07.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2016 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Zdůvodnění výběru tématu:
Zájem o životní styl. Jako budoucího pedagoga mne zajímá, jaký životní styl mají ostatní pedagogové na vybraných školách v České republice. 2. Formulace problému, který bude v práci řešen: V teoretické části se budu zabývat tím, co to životní styl je, co vše se do tohoto pojmu dá zařadit. V praktické části se budu zabývat zpracováním a analýzou sebraných dat z dotazníkového šetření a z rozhovorů s pedagogy. 3. Cíl práce: Cílem práce je zjistit, jaký životní styl mají pedagogové na různých školách v České republice. Jak se stravují, jaké provozují sportovní aktivity, jaké rizikové faktory se jich týkají. 4. Charakteristika metod: Dotazníkové šetření, rozhovory, studium odborné literatury a zdrojů, zpracování a analýza sebraných dat, interpretace a vyhodnocení výsledků. 5. Struktura práce: Úvod, problém a cíl práce, teoretická část, hypotézy, metody a postup práce, výzkumná část, diskuze, závěry, použitá literatura, přílohy. |
Seznam odborné literatury |
1.FLORIÁNKOVÁ, Marcela. Zdravý životní styl a jídelníček pro seniory. 1. vyd. Praha: Fragment, 2014, 168 s. Zdravá výživa a zdravotní styl. ISBN 978-80-253-2031-0.
2.ŘEHULKA, Evžen (ed.) a Oliva ŘEHULKOVÁ (ed.). Učitelé a zdraví. Brno: Nakladatelství-P. Křepela, 1998, 156 s. ISBN 80-902653-0-8. 3. KUNOVÁ, Václava. Zdravá výživa. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2011, 140 s. Zdraví & životní styl. ISBN 978-80-247-3433-0. 4. FOŘT, Petr. Výživa pro dokonalou kondici a zdraví. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 181 s. ISBN 80-247-1057-9. 5. ADÁMKOVÁ, Věra. Obezita: příčiny, typy, rizika, prevence a léčba. Vyd. 1. Brno: Facta Medica, 2009, 122 s. ISBN 978-80-904260-5-4. 6. ČELEDOVÁ, Libuše; ČEVELA, Rostislav. Výchova ke zdraví, vybrané kapitoly, 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3213-8. |
Předběžná náplň práce |
Zmapovat a zhodnotit životní styl pedagogů na vybraných školách. K výzkumu bude využito dotazníkového šetření. Na základě výsledků navrhnout přednášku pro pedagogy o zdravém životním stylu. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
To map and evaluate the teacher´s lifestyle at chosen schools in Czech Republic and then o create a special lecture intended for the participans of our survey. The research is based on questionnaire survey. |