Komparace filmových trailerů jako součásti marketingové komunikace amerických filmových studií v letech 2015-2016
Název práce v češtině: | Komparace filmových trailerů jako součásti marketingové komunikace amerických filmových studií v letech 2015-2016 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Comparison of movie trailers as a part of the marketing communication of American film studios in years 2015-2016 |
Klíčová slova: | Teaser, Trailer, Blockbuster, Voice-over, Billing Block, Hollywood, filmový marketing |
Klíčová slova anglicky: | Teaser, Trailer, Blockbuster, Voice-over, Billing Block, Hollywood, Film Marketing |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Martin Maxa |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 19.06.2014 |
Datum zadání: | 19.06.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 22.01.2018 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.01.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.01.2018 |
Oponenti: | Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
BOSKO, Mark Steven. The Complete Independent Movie Marketing Handbook: Promote, Distribute, Sell Your Film or Video. Michael Wiese Production, 2003. 361 s. ISBN 0- 941188-76- 0
EGER, Ludvík a EGEROVÁ, Dana. Základy metodologie výzkumu: pro studenty ekonomických oborů. Západočeská univerzita v Plzni, Plzeň 2014. ISBN 978-80-261-0418-6. FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9. FOSTER, Thomas C. Jak číst film: cinefilův průvodce po světě pohyblivých obrázků. Přeložila Lucie CHLUMSKÁ. Brno: Host, 2017. ISBN 978-80-7577-183-4. Str. 29 HENDL, Jan. Kvalitativní vý zkum: zá kladní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portá l, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6 KERNAN, Lisa. Coming Attractions : Reading American Movie Trailers. 1st ed. Austin : University of Texas Press, 2004. ISBN 0-292-70558-1. KING, Geoff. Spectacular Narratives: Hollywood in the Age of the Blockbuster. I.B. Tauris, 2000. ISBN: 9781860645730 KOTLER‚ Phillip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. LIPOVETSKY, Gilles. Paradoxní štěstí: esej o hyperkonzumní společnosti. Praha: Prostor, 2007. Střed (Prostor). ISBN 978-80-7260-184-4. Str.176 MARICH, Robert. Marketing to Moviegoers : A Handbook of Strategies And Tactics. 2.vyd. Carondale: Southern Illinois University Press, 2009. ISBN-13: 978-0-8093- 2884-0. MONACO, James. Jak č í st film: svě t filmů , mé dií a multimé dií : umě ní , technologie, jazyk, dě jiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004, ISBN 80-000-1410-6. PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0254-1. POSTMAN, Neil. Ubavit se k smrti. 1.vydání. Mladá fronta, 1999. ISBN 80- 204-0747-2. ROSS, R.S. in Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích: sborník textů z mezinárodní vědecké konference: Ostrava 13.-15.9.2005: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2005. ISBN 80-7368-101-3. THOMPSONOVÁ, Kristin a BORDWELL, David. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Přeložil Helena BENDOVÁ. Praha: Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-207-7. Str. 711 64 WYATT, Justin. High concept: movies and marketing in Hollywood. 5th edition, Austin: University of Texas Press, 2006. Texas film and media studies series. ISBN 0-292-79091-0. STAIGER, Janet. Ohlašování zboží, získávání zákazníků a vyjadřování ideálů: Úvahy o dějinách a teorii filmové reklamy. Iluminace. 2006, 18. SZCEPANIK, Petr. Nová filmová historie. Antologie souč asné ho myš lení o dě jiná ch kinematografie a audiovizuá lní kultury. Praha: Herrmann & synové, 2004. |
Předběžná náplň práce |
Hlavnim cilem teto bakalařske prace je analyzovat strukturu vybraných filmových trailerů ́́́́́́
amerických filmových studií z roku 2015 a 2016 filmů . Práce a poskytuje přehled v aktuálním způsobu vytváření filmových trailerů a je zaměřená na objasnění rétoriky, narativních a persvazivních technik upoutávek na filmová díla. Jaké mají tyto prostředky podobu? Změnila se podoba upoutávek v minulosti a současnosti? Lze vypozorovat trendy ve výrobě upoutávek na filmové snímky? Výsledky výzkumu mohou vést hlubšímu pochopení technik, kterými působí upoutávky na diváka, aby zašel na daný film do kina. Tato práce může pomoci marketingovým oddělení filmových studií, filmovým tvůrcům a zároveň může inspirovat k dalšímu výzkumu. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The main goal of this bachelor's thesis is to analyze the structure of selected film trailers of American film studios from years 2015 and 2016. Study provides an insight into the current way of creating movie trailers and is aimed at clarifying the rhetoric, narrative and persuasive techniques of film trailers. What are the main mechanisms of movie trailer? Has the form of trailers changed in the past and in the present? Did the creators of earlier movie trailers use different ways of promotion than now? Can we notice current trends in the production of movie trailers? The results of the research may lead to a deeper understanding of the techniques that the trailers use to make a viewer go to see the movies. This work can be also be a tool for marketing department of film studios, film creators and at the same time can inspire to further research.
|