Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Solving Endgames in Large Imperfect-Information Games such as Poker
Název práce v češtině: Řešení koncovek ve velkých hrách s neúplnou informací jako je např. Poker
Název v anglickém jazyce: Solving Endgames in Large Imperfect-Information Games such as Poker
Klíčová slova: algoritmická teorie her, hry s neúplnou informací, Nashovo equilibrium, podhra, koncovka, counterfactual regret minimization, Poker
Klíčová slova anglicky: algorithmic game theory, imperfect-information games, Nash equilibrium, subgame, endgame, counterfactual regret minimization, Poker
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra aplikované matematiky (32-KAM)
Vedoucí / školitel: prof. Mgr. Milan Hladík, Ph.D.
Řešitel: Mgr. Karel Ha - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.05.2014
Datum zadání: 30.05.2014
Datum potvrzení stud. oddělením: 06.06.2014
Datum a čas obhajoby: 13.09.2016 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:28.07.2016
Datum odevzdání tištěné podoby:28.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2016
Oponenti: Mgr. Branislav Bošanský
 
 
 
Zásady pro vypracování
Řešení koncovek pro hry s neúplnou informací je principelně velmi odlišné od řešení koncovek pro hry s úplnou informací. Zatímco v případě úplné informace lze snadno řešit jednotlivé podstromy herního stromu nezávisle, tento postup není v případě neúplné informace možný. Dosavední přístupy pro hry s neúplnou informací nemají teoretické záruky optimality pro výslednou strategii.
Tato práce se má zaměřit na nové možnosti řešení koncovek pro hry s neúplnou informací, které by měly zachovat jisté garance pro výslednou strategii.
Seznam odborné literatury
Neil Burch and Michael Bowling. CFR-D: Solving Imperfect Information Games Using Decomposition. preprint arXiv:1303.4441, 2013.
Sam Ganzfried and Tuomas Sandholm. Improving Performance in Imperfect-Information Games with Large State and Action Spaces by Solving Endgames. Computer Poker and Imperfect Information Workshop at the Twenty-Seventh AAAI Conference on Artificial Intelligence, 2013.
David Paul Schnizlein. State translation in no-limit poker. Master thesis, University of Alberta, 2009.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Solving endgames in games with perfect information is relatively straightforward. This is not the case for the games with imperfect information. Current techniques have no guarantee for the worst-case performance of the final strategy. This thesis deals with new approaches of endgame solving of imperfect information games, providing a bounds on the worst-case performance of the final strategy.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK