Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Změny v časopise Týden po nástupu šéfredaktora Františka Nachtigala
Název práce v češtině: Změny v časopise Týden po nástupu šéfredaktora Františka Nachtigala
Název v anglickém jazyce: Changes in Tyden magazine after Frantisek Nachtigalls editor in chief
Klíčová slova: Týden, týdeník, časopis, šéfredaktor, změny, zpravodajství, publicistika
Klíčová slova anglicky: Tyden weekly, weekly, journal, editor in chief, changes, news, journalism
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Barbora Osvaldová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 23.12.2010
Datum zadání: 23.12.2010
Datum a čas obhajoby: 16.06.2011 00:00
Místo konání obhajoby: FSV UK Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:20.05.2011
Datum proběhlé obhajoby: 16.06.2011
Oponenti: Ing. Miloš Čermák
 
 
 
Seznam odborné literatury
Berger, A. A.: Media analysis techniques, Thousand Oaks - California, Sage Publications 1998 Autor se v knize zabývá čtyřmi metodami mediální analýzy - sémiotickou teorií, psychoanalytickou teorií, marxistickou teorií a sociologickou teorií. Kniha čtenářům přináší podrobný návod, jak metody využívat.
Berger, A. A.: Media research techniques, Thousand Oaks - California, Sage Publications 1998 Kniha je učebnicí pro osvojení základních metod mediálního výzkumu. Konkrétně se jedná o metodu experimentu, historického výzkumu, srovnávacího výzkumu a zúčastněného pozorování.
Jirák, J. a kol.: 10 let v českých médiích, Praha, Portál 2005
Kolektiv žurnalistů a mediálních odborníků se zaměřuje na období 1995 - 2005 a shrnuje změny, které se období udály zejména vlivem technického pokroku. Každý autor představuje své názory a předpovědi do budoucna.
McNair, B.: Sociologie žurnalistiky, Praha, Portál 2004. Z anglického originálu přeložila Hana Loupová.
Autor se zabývá základními sociologickými tématy, která mají vztah k žurnalistice. Probírá, jak mouhou novinářský jazyk a strategie ovlivňovány vztahy mezi žurnalisty a lidmi, kteří mají zhodující moc.
Schulz, W.: Analýza obsahu mediálních sdělení, Praha, Karolinum 2004. Uspořádala Irena Reifová, z německého originálu přeložila Barbara Köpplová
Kniha se zabývá problematikou obsahové analýzy textů zveřejňovaných v masmédiích. První část je teoretická a pojednávají o vztahu médií a veřejnosti a představují způsoby kvantitativního rozboru mediálních sdělení a vyhodnocování zpravodajství. Druhou částí je praktický výstup z projektu zabývajícím se zobrazením tzv. vánoční krize v ČT ve zpravodajství ČRo.
Předběžná náplň práce
Cílem práce je zjistit, jaký dopad má na časopis změna jeho šéfredaktora. Konkrétně se chci zaměřit na změny, které proběhly v časopise Týden po nástupu šéfredaktora Františka Nachtigalla, který v září roku 2009 vystřídal dočasného šéfredaktora Daniela Málka. Ten navázal na Dalibora Balšínka, který byl v čele Týdne devět let. Chci porovnat časopis pod těmito třemi šéfredaktory a zaměřit se zejména na jeho současnou podobu s Nachtigallem v čele. Ten sice při nástupu do funkce tvrdil, že žádné velké změny nechystá, ale podle mého názoru změny musejí přijít, když se vymění osoba ve vedení. Zajímá mě také, jaký vliv na případné změny má to, že Nachtigall přišel do Týdne z postu šéfredaktora bulvárního periodika Aha!
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The goal of this thesis is to find out how a replacement of the editor in chief affects a periodical. I plan to focus on the changes that came after Frantisek Nachtigall became the editor in chief in September, 2009. He replaced Daniel Malek who was a temporary editor in chief after Dalibor Balsinek's leaving. I want to compare the form of Tyden in the three time periods, each with a different man at the top position. Especially, I want to focus on the form of Tyden with Nachtigall as the editor in chief. He claimed that he would not make any changes but in my opinion the changes are natural when there is a new person in leadership. I also plan to focus on the possibility that the changes might by affected by the fact that Nachtigall had come from the tabloid Aha!, where he was also the editor in chief.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK