Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití aplikace Phyphox při experimentování ve výuce fyziky
Název práce v češtině: Využití aplikace Phyphox při experimentování ve výuce fyziky
Název v anglickém jazyce: Using Phyphox in school physics experiments
Klíčová slova: výuka fyziky|střední škola|smartphone|Phyphox|fyzikální experimenty
Klíčová slova anglicky: physics teaching and learning|upper-secondary school|smartphone|Phyphox|physics experiments
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Petr Kácovský, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.01.2023
Datum zadání: 18.01.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.01.2023
Datum a čas obhajoby: 05.06.2024 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:02.05.2024
Oponenti: RNDr. Petr Kolář, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Seznámit se s trendem BYOD („bring your own device“) a jeho vlivem na přírodovědné vzdělávání.
2. Seznámit se s aplikací Phyphox a zmapovat její stávající využití ve výuce fyziky (s důrazem na tuzemský kontext).
3. Navrhnout fyzikální měření s aplikací Phyphox, která lze smysluplně začlenit do výuky na úrovni střední školy.
4. Pro uvedená měření navrhnout a vytvořit podpůrné materiály pro žáky i učitele.
5. Vytvořené aktivity i podpůrné materiály otestovat v reálné výuce.
Seznam odborné literatury
• González, M. Á., González, M. Á., Martín, M. E., Llamas, C., Martínez, Ó., Vegas, J., Herguedas, M., & Hernández, C. (2015). Teaching and Learning Physics with Smartphones. J. Cases Inf. Technol., 17(1), 31–50.
• González, M. Á., & González, M. Á. (2015). Physics in Your Pocket: Doing Experiments and Learning With Your Smartphone. In 20th International Conference on Multimedia in Physics Teaching and Learning, Münich.
• Hochberg, K., Kuhn, J., & Müller, A. (2018). Using Smartphones as Experimental Tools—Effects on Interest, Curiosity, and Learning in Physics Education. Journal of Science Education and Technology, 27(5), 385-403.
• Kuhn, J., & Vogt, P. (2022). Smartphones as Mobile Minilabs in Physics. Edited Volume Featuring more than 70 Examples from 10 Years The Physics Teacher-column iPhysicsLabs. Springer. Dostupné z: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-94044-7
• Lawrence Livermore National Laboratory. (n.d.). Science and Technology on a Mission: Physics with Phones. Dostupné z: https://st.llnl.gov/sci-ed/Physics-with-Phones
• Science on Stage. (2014). Smartphones in Science Teaching: iStage 2. Dostupné z: https://www.science-on-stage.eu/smartphones
• Smetanová, O. (2019).: Jednoduchá fyzikální měření s tabletem nebo chytrým telefonem. Diplomová práce, PřF UP.
• Webové stránky https://phyphox.org/
• Wijtmans, M., van Rens, L., & van Muijlwijk-Koezen, J. E. (2014). Activating Students’ Interest and Participation in Lectures and Practical Courses Using Their Electronic Devices. Journal of Chemical Education, 91(11), 1830-1837.
• Další literatura na základě domluvy s vedoucím práce.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK