MCTS pro hru Metro
Název práce v češtině: | MCTS pro hru Metro |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | MCTS for the game Metro |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jan Hric |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 11.04.2011 |
Datum zadání: | 11.04.2011 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 30.04.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 02.09.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.08.2013 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 02.08.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.09.2013 |
Oponenti: | RNDr. Martin Babka |
Zásady pro vypracování |
Monte Carlo Tree Search (MCTS) se úspěšne prosadil v počítačovém go. Jeho výhodou je, že nepotřebuje ohodnocovací funkci. V této práci má student prozkoumat použitelnost metody MCTS na hře Metro, tj. její variantě upravené pro počítač. Hra Metro sdílí s go některé využitelné charakteristiky, například "kameny" se po položení nepohybují.
Cílem práce je implementovat prostředí pro hru a herní engine založený na MCTS. Prostředí má umožnit i hru více než dvou hráčů. |
Seznam odborné literatury |
S. Russell, P. Norvig: Artificial Intelligence, A Modern Approach, Prentice Hall, Englewood Cliffs, USA,
2003 Sylvain Gelly, David Silber: Combining online and offline knowledge in uct, Proc. ICML'07, ACM, New York, NY, USA, pp. 273-280 |