Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
MCTS pro hru Metro
Název práce v češtině: MCTS pro hru Metro
Název v anglickém jazyce: MCTS for the game Metro
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jan Hric
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.04.2011
Datum zadání: 11.04.2011
Datum potvrzení stud. oddělením: 30.04.2012
Datum a čas obhajoby: 02.09.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:02.08.2013
Datum odevzdání tištěné podoby:02.08.2013
Datum proběhlé obhajoby: 02.09.2013
Oponenti: RNDr. Martin Babka
 
 
 
Zásady pro vypracování
Monte Carlo Tree Search (MCTS) se úspěšne prosadil v počítačovém go. Jeho výhodou je, že nepotřebuje ohodnocovací funkci. V této práci má student prozkoumat použitelnost metody MCTS na hře Metro, tj. její variantě upravené pro počítač. Hra Metro sdílí s go některé využitelné charakteristiky, například "kameny" se po položení nepohybují.

Cílem práce je implementovat prostředí pro hru a herní engine založený na MCTS. Prostředí má umožnit i hru více než dvou hráčů.
Seznam odborné literatury
S. Russell, P. Norvig: Artificial Intelligence, A Modern Approach, Prentice Hall, Englewood Cliffs, USA,
2003

Sylvain Gelly, David Silber: Combining online and offline knowledge in uct, Proc. ICML'07, ACM, New York, NY, USA, pp. 273-280

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK