AnketaAnketa(verze: 716)
Aktuálně není povolen sběr dat (PedF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. [41-KAJL], Úvod do výuky jazykových prostředků a řečových dovedností [ON2301000, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.01.2015, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Požadavky pro splnění předmětu neodpovídají jeho kreditovému ohodnocení - bylo jich opravdu hodně. (Oznámit na poslední hodině, že přeci jen budeme psát test, byla podpásovka.)
Pro studenty by bylo příjemnější, kdyby došlo alespoň k částečné synchronizaci didaktických předmětů na fakultě, nebo přinejmenším na katedře. Stále se někdo diví, že nevíme něco, co nás ještě nikdo neučil (a co se učíme například o pár týdnů později).
doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. [41-KAJL], Výuka řečových dovedností [ON2301006, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2013, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Konečně první předmět didaktiky, kde jsem si potvrdila, že teorie by měla předcházet praxi. Škoda, že jsme studium neměli koncipované jinak, s předměty v jiném pořadí, ale vím, že se na tom už pracuje.

Vyučující podávala zajímavé a relevantní informace, neztrácela se ve výkladu, neodbíhala od tématu, prezentace měla dobře připravené. Teorie vztahovala k praxi, což bylo pro mě hodně přínosné.
Líbilo by se mi, kdyby nám ppt prezentace poslala nebo nahrála do Moodlu, mohla bych pohodlněji sledovat výklad a nezdržovala se výpisky. Zkouška byla byla dobře připravená, promyšlená a úměrně náročná.
Microteachingy mi přišly opravdu přínosné, hlavně nápad, že učíme opravdu naše spolužáky, tedy na úrovni C1 (a nehrajeme si na žáky ZŠ, což moc nefunguje). Cítila jsem, že nám chybí zažitá pravidla dávání zpětných vazeb, ale na naši obranu, nikdo nás tomu neučil. Občas by vyučující mohla být při zpětné vazbě taky konkrétnější nebo uvést na příkladu, jak by aktivita šla provést jinak.

Potěšilo by mě, kdyby se vyučující naučila naše křestní jména.

Vyučující byla jinak nápomocná, dostupná v konzultacích a dala nám plno tipů na kvalitní didaktickou literaturu. Kéž by podobných předmětů bylo více a dříve.
doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. [41-KAJL], Oborová praxe I [ON2301007, praxe]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2013, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Tento předmět lze špatně hodnotit jen ve vztahu k jednomu vyučujícímu, protože požadavky zadával PhDr.Dvořák. Zadání zpracování portfolia by mohlo být konkrétnější, nevěděla jsem přesně, jak má vypadat reflexe (nebýt mých znalostí z jiných předmětů, nevím, jak se správně reflexe píše).
Obrovskou nevýhodu jsem pocítila v načasování praxe, tedy jen po jednom semestru didaktiky, kde jsme stihli probrat jen obecný úvod. Vůbec jsem se necítila připravená poskytnout žákům kvalitní a erudovanou výuku. To jsme již s vedoucí praxe probíraly a vím, že se koncepce praxí trochu změní, ale stejně- nebýt mých zkušeností z jazykových škol, neměla jsem tušení, jak s žáky pracovat. Celá praxe tedy stála jen na mých zkušenostech ze soukromého sektoru, kde se ovšem metody liší. Já vím, že zkušenosti jsou víceméně nepřenosné a plno věcí si musíme prostě zkusit. Ale nepředchází-li praxi ani ten výklad, myslím, že je nám upíráno z praxe vytěžit maximum.
Vyučující byla nicméně nápomocná, mé portfolio opravdu pečlivě pročetla, udělala si mnoho poznámek a reflexe pak probíhala nejen na obecně na závěrečném semináři, ale i na soukromém interview, kde jsme ještě probíraly mé reflexe a praxi. Měla jsem pocit, že se mému 30 stránkovému portfoliu dostalo adekvátní pozornosti. Také jsem byla ráda, že jsme se na reflexi sešly relativně krátce po praxi- nedokážu si představit, že bych měla svou výuku reflektovat až několik měsíců po vlastním průběhu, jako to měli jiní mí kolegové.
doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. [41-KAJL], Aplikace lingvistického systému [ON2301011, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2015, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Mgr. Žďárek je výborným gymnaziálním učitelem, ale kvalita jeho vysokoškolské výuky je bohužel o několik tříd níž. Monotónně a na přednáškovou místnost příliš tichým hlasem odvykládá obsah své prezentace. Bylo by fajn, kdyby svoje jazykově-didaktické schopnosti přenesl i na předávání faktů. Je paradoxní, že zdejší vyučující didaktiky ty zásady, které nám vštěpují do hlavy, sami při vysokoškolské výuce vůbec nedodržují. Jako by tyto zásady ve vysokoškolském prostředí nebyly třeba! V tom by se vyučující didaktiky mohli přiučit od některých vyučujících z jiných sekcí (lingvistika, literatura) kteří svoji látku předávají záživněji a účinněji - např. Poesová, Chalupský.
Musím ocenit množství praktických odkazů na internetové zdroje. Jen bych zpochybnila hodnotu testu na multiple intelligences, na který Mgr. Žďárek odkazoval a který mi nepřijde o mnoho vědečtější než testy z dívčího časopisu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2017, 2. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Myslím si, že by bylo vhodné probrat nefunkční metody v rychlosti (ALM, Suggestopedia, Silent way) a věnovat se více těm funkčním a pak to také zohlednit v testu, vidět v testu většinu otázek cílených na metodu, kterou v životě nebude nikdo z nás učit mi přijde samoúčelné.
Bylo matoucí, že nám odpadli přednášky, abychom si mohli připravit projekt, až v době kdy už všichni museli mít projekt hotový.
doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. [41-KAJL], Didaktika I [O01301221, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2014, 3. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Oceňuji vstřícnost, kterou nám, jakožto Erasmus studentům, paní Kostková prokázala. Byla jsem celý semestr na Erasmu v Anglii a byla mi poskytnuta dobrá konzultace a posléze mi bylo umožněno dělat zápočet. Moc mi to pomohlo pro pokračování v mém dalším studiu. Děkuji!
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.01.2015, 3. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Paní doktorka je vášnivý teoretik, v dobrém slova smyslu. Ráda komunikuje se studenty, kteří se semináře účastní, což je skvělé. Trochu nešťastné mi přijde, že někdy nepřiměřeně reaguje na nepřesně formulovanou domněnku některé ze studentů, což má pro příště za následek, že jedinec raději mlčí, než aby udělal chybu. Což v konečném důsledku nevyhovuje ani studentům ani paní doktorce. Paní doktorka toho chce hrozně moc předat najednou, takže jsme se chvílemi ve výkladu ztráceli, mně se však na konci semestru vše krásně propojilo, takže u mě byl cíl naplněn. Obecně se nerada učím z prezentací, u tohoto předmětu by však možnost do nich nahlédnout nebyla od věci. Například v případě, že si student potřebuje doplnit některé termíny, které mu v semináři utekly. Myslím, že jsem získala kvalitní teoretický základ do dalších praktičtějších předmětů.
doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. [41-KAJL], Seminář k závěrečné práci [O01301227, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.01.2014, 5. Ročník, Učitelství pro základní školy, magisterské
Paní doktorka je skvělou teoretičkou, má načtené neuvěřitelné množství materiálů, každý den toto množství rozšiřuje, což velmi oceňuji a obdivuji, je schopná poradit téměř se vším, co se týká literatury a výzkumů. V tomto předmětu nás seznámila s akčním výzkumem, který je pro naši praxi velmi důležitý, bohužel se ale cítím být více praktikem, než teoretikem, a proto byl pro mne (a dovolím si říct, že i pro některé ostatní spolužačky) tento předmět sice zajímavý a přínosný, ale v mnoha ohledech demotivující. Paní doktorka bohužel někdy nevytvořila příliš vstřícnou atmosféru, což bylo možná způsobeno skladbou studentek, ale pokud by se podařilo atmosféru 'odlehčit' určitě bych si odnesla ještě více poznatků. Za předmět děkuji
Mgr. Karel Žďárek, Ph.D. [41-KAJL], Úvod do výuky jazykových prostředků a řečových dovedností [ON2301000, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 31.01.2017, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Microteaching, rozbory videí a diskuze ve třídě byly zajímavé a užitečné aktivity, čtení knih (na nichž byl založen test) už tolik ne.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2017, 1. Ročník, Učitelství pro střední školy, navazující magisterské
Základním nedostatkem předmětu je jeho nízká hodinová dotace. Věřím, že pro budoucí učitele by mělo více hodin strávených přípravou na své budoucí povolání větší přínos než prohlubování znalostí z oblasti lingvistiky. Odučení části hodiny mezi svými spolužáky a vyslechnutí si konstruktivní kritiky jak od nich, tak od vyučujícího, považuji za velice přínosné. I rozbor nahraných hodin byl velmi poučný. Prezentace teorie ovšem probíhala pouze formou samostudia. Vzhledem k tomu, že fakulta i katedra kladou na své studenty dosti vysoké nároky a většina studentů navíc musí ke studiu pracovat aby byla schopná v Praze vyžít, nepovažuji tuto formu výuky teorie za nejšťastnější. Dle mého názoru by bylo vhodnější určité formy vyučovacích metod a to nejdůležitější z obecné teorie odprezentovat během výuky a doplnit tyto informace o potřebné vysvětlení. To ovšem, jak jsem si plně vědom, není s touto hodinovou dotací možné. Je tedy obrovská škoda, že je tomuto předmětu věnováno tak málo času, na úkor jiných, čistě teoretických a do značné míry nepotřebných předmětů, neboť pak by byl předmět ještě přínosnější a lépe by nás připravil na naše budoucí povolání.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK