AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Adam Dingle, M.Sc. [32-KSVI], Neprocedurální programování [NPRG005, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.06.2023, 3. ročník, Computer Science, bakalářské
the best. 11/10
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.06.2023, 2. ročník, Computer Science, bakalářské
One of the best teachers that I have ever had.
Adam Dingle, M.Sc. [32-KSVI], Neprocedurální programování [NPRG005, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.08.2023, 3. Ročník, Computer Science, bakalářské
Prof. Dingle is a great teacher! I was always looking forward to his lectures. I really like his way of teaching. Most of his lectures start with explaining some concept for the first 20-30 mins and after that it is just live coding together with the class to show how the concept can be applied in practice. I strongly believe this is the best and the most efficient way to teach programming courses. The best thing is that Prof. Dingle communicates really well with the class, he always asks questions to keep the students engaged and make them think. What's even better is that the atmosphere in the class is very friendly and I never felt shy to answer a question and share my opinion even though often my answers were not correct.
Prof. Dingle's punctuality is on a very high level, whenever I sent him an email I would get a reply within 30 mins. Moreover, Prof. Dingle had weekly office hours for students to come, ask any questions or just hang out and talk. I think this shows that Prof. Dingle takes his students very seriously and does more than is expected of him.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.06.2023, 3. ročník, Computer Science, bakalářské
Best teacher! he always explained everything really well, was always willing to help you, really friendly with everyone. he is the reason i loved this course so much. i was very lucky to be his student. 10/10
doc. RNDr. Tomáš Dvořák, CSc. [32-KSVI], Neprocedurální programování [NPRG005, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Fajn přednášející, Prolog od něj lze pochopit.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Výklad zaujímavý a zrozumiteľný. Na prednášky sa určite oplatilo chodiť.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Byl dobry, dobre vysvetloval latku prologu. Povinnost zapoctu na skusku u podobnych predmetov povazujem za nevhodnu, vzhladem k tomu kolik casu trva udelat zapoctovy program, hlavne ked pocas semestru cas vubec nemas a musis ho delat ve skuskovym.
RNDr. Jan Hric [32-KTIML], Výroková a predikátová logika [NAIL062, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení nebyla úplně špatná, neměla však danou pevnou strukturu a často se stihlo probrat jen pár příkladů. Dotazy studentů byly vždy v dostatečné míře zodpovězeny. Vyučující měl velký problém s včasným opravením zápočtových testů a domácího úkolu.
Jakub Seidl, 18.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Výuka během cvičení byla bez problému. Ocenil bych hlavně dřívější zpětnou vazbu k domácím úkolům, zejména když se jedná o body k zápočtu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi zmatený cvičící, velmi nedoporučuji - na několika prvních cvičení používal pojmy které na přednáškách zatím nebyly a ani trochu je nevysvětlil. Když jsem se na nějaký takový pojem zeptal, tak jej vysvětlil, ale tak zkráceně že to člověku stejně nepomohlo. Měl jsem pocit jakoby vůbec neměl přehled o tom, co už víme a co nám teprve musí vysvětlit, takže každou chvíli utekl do látky ke které jsme zatím neznali ani pojmy, čímž všechny dokonale zmátl.

Testy a domácí úkoly opravuje EXTRÉMNĚ pomalu. Domácí úkol vůbec nemá smysl dělat - žádné body za něj nedostanete, protože jej do konce *zkouškového* stejně neopraví. Body z testů jsme dostali den před posledním opravným testem. Kvůli jeho pomalosti pak člověku může utéct zápis na zkoušky takže na něj zbydou jen špatné termíny přestože měl testy ze cvičení na 100%.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 10.02.2024, 2. ročník, Computer Science, bakalářské
Pan Hric byl vždy připravený učit.

Jeho styl učení se mi docela zalíbil, kde se snažil z nás studentů odpovědi dostat, místo toho aby se z toho stala jen druhá přednáška. Problémy vybíral docela dobře s citem pro to, co by bylo dobré ještě doprobrat.

Velice jsem ocenil to, že se nám snažil prakticky přiblížit koncepty z přednášek, které jsem chápali jen teoriticky (tím spíš chci říct, že vůbec).

Pan Hric nebyl příliš rychlí s opravováním ůkolů a písemek, což ke konci semestru, když už se blížil zápis na zkoušky mohlo pro někoho způsobit problém s dostání zápočtu včas. Zároveň ale chápu, že pan Hric měl velice pochopitelné okolnosti proč tomu tak bylo, takže toto nemohu nutně dávát jako nějaký větší problém.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
v praktických testech jsou příklady poměrně jednoduché, zatímco v kontrolních testech jsou úlohy složité.
RNDr. Jan Hric [32-KTIML], Neprocedurální programování [NPRG005, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Haskell nebyl řádně vysvětlen. Nepřijde mi to adekvátní styl přednášky na úroveň MFF.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Výklad nie až tak pútavý, no skriptá sú postačujúce na porozumenie učivu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Stejny problem ako se vsema prednaskama a cvicenama co vede Hric, neni to vubec zazivny tam byt. Povinnost zapoctu na skusku u podobnych predmetov povazujem za nevhodnu, vzhladem k tomu kolik casu trva udelat zapoctovy program, hlavne ked pocas semestru cas vubec nemas a musis ho delat ve skuskovym.
RNDr. Jan Hric [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 1 [NTIN060, cvičení]
Peter Kochelka, 19.08.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Pán Hric viedol cvičenia pre bioinformatikov, ktorí ak som správne pochopil niektoré z vecí videli prvýkrát. Myslím, že tomu dobre prispôsobil formát hodín, kedy sme riešili úlohy spolu všetci. Keby som to ale bol vedel skôr, tak si zrejme zvolím ťažšie cvičenia. Domáce úlohy opravoval podľa mňa veľmi ústretovo a konštruktívne.
RNDr. Jan Hric [32-KTIML], Algoritmy a datové struktury 2 [NTIN061, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 17.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Pán Hric je veľmi odborný a vie odpovedať na otázky vecne a informatívne. Na druhú stranu, výklad látky a kladenie otázok nebolo vždy pochopiteľné, čo sa odzrkadlilo na menšej účasti študentov na cvičeniach. Oceňujem pohodlnú možnosť náhradných úloh na konci semestra, pokiaľ má študent nedostatok bodov.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 2. ročník, Bioinformatika, bakalářské
Pan doktor se snaží zaujmout svým výkladem, ale jsem názoru, že je potřeba na tom ještě zapracovat.

Pan doktor je připraven, ochotný a je vidět, že předmětu velmi dobře rozumí.

Nejvíc bych asi vytkl zadávání domácího úkolu těsně před Vánoci, kdy termín odevzdání je někdy během Vánočních prázdnin. Vánoce jsem trávil v oblasti bez přístupu k internetu a kde není možnost si moc počítač nabít a na mobilu se mi domácí úkol vypracovával opravdu těžko. (předpokládám, že mám také právo být během Vánoc nedostupný, stejně jako je mnoho vyučujících též nedostupných a na e-mail odpovídají po Novém roce - nemyslím teď pana doktora, ale jiné vyučující :) - a připadá mi to v pořádku)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 2. ročník, Bioinformatika, bakalářské
Nejhorší vyučující. Moc nepochopitelné a zmatené cvičení. Nenaučíte se nic. Opravuji DU příliš dlouho a do konce nebudete vědět jestli mate vůbec šanci na započet. Zadání píše tak, že musíte hádat na co on myslí. Hric je jediný vyučující, k kterému nikdo nechce jít. Má volné místa v skupinách i na konci zápisu. Ze skupiny 25 člověk hodí na cvičení pravidelně 5-6 člověk, protože je to opravdu ztráta času.
Mgr. Martin Pilát, Ph.D. [32-KTIML], Neprocedurální programování [NPRG005, cvičení]
Dominik Farhan, 07.06.2023, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Skvělý cvičící. Dbal na to, abychom látku dobře pochopili. Na maily odpovídal rychle. V čemkoliv, co jsme spolu řešili, byl vstřícný a přátelský.
Mgr. Vít Šefl [32-KSVI], Neprocedurální programování [NPRG005, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Výborný cvičící
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičiaci je veľmi ochotný počas cvičení aj mimo nich. Hodiny boli skvelé čo sa týka obsahu, prípravy na ne aj samotného prevedenia.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Ochotnost cviciciho. Jeden z najlepsich cvicicich co som kdy mnel. Vzdy byl velmi ochoten vsetko trpezlive vysvetlit i poradit(coz bylo potreba casto). Dalo se mu napsat na discord a vzdy rychle odpovedel a pomohl. Rozhodne odporucuju, ak mate Neprocko povinne anebo ho chcete zapsat tak rozhodne to je najlepsia moznost kteru mate na cviceni.
Plus existuju nahravky z cviceni co taky velmi pomohli.
Připomínka k předmětu, Neprocedurální programování [NPRG005, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení pomohlo vysvětlit přednášku
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičenia k tomuto predmetu sú nevyhnutné. Obsahovo sa s prednáškou dobre doplňajú.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.06.2023, 3. ročník, Computer Science, bakalářské
very nice and interesting, i loved it. 10/10
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cviceni bylo super, nemam pripomienky
Připomínka k předmětu, Neprocedurální programování [NPRG005, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Chápu nutnost předmětu, ale ne moc využití.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Veľmi zaujímavý predmet, určite jeden z tých náročnejších.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.08.2023, 3. Ročník, Computer Science, bakalářské
NPP is a really great course. Not only it introduces students to functional programming paradigm, Prolog and Haskell but it also teaches students to think about programming problems in a new, recursive, way. The course was very well structured, lecture notes were provided by Prof. Dingle and books were recommended for self study and for going a bit further. The difficulty of the course developed gradually which made it stress free and interesting.
The exam included 4 programming questions which the students had to complete in around 3 hours. I think this is very fair. What's more is that the questions are challenging but not too hard. They are around the same difficulty as the homework assignments. I really liked the NPP exam because it really made me feel like I accomplished something after I completed it.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 22.07.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Čo sa týka prednášok z tohto predmetu, tak prítomnosť na nich mala za následok jedine to, že si človek dokázal pokaziť deň už hneď o 9 ráno. Štýl prednášania mi osobne vôbec nesadol (a pravdepodobne ani väčšine ostatných študentov, nakoľko na prednášky po pár týždňoch takmer nikto nechodil). Akonáhle sa počas prednášky vyskytol na slidoch nejaký zaujímavý problém, ktorý by človeku pomohol pochopiť prednášanú látku, pán Dvořák ku nemu nepovedal odpoveď, ale zadal ho ako dobrovoľné cvičenie na doma. Navštevovať prednášky ku tomuto predmetu je teda zbytočná strata času.

Veľmi odporúčam si na tento predmet nájsť dobrého cvičiaceho. Tí väčšinou vysvetlili obsah celej prednášky za 10-15 minút, a navyše zrozumiteľne.

Čo sa týka skúšky, osobne bola pre mňa jednou z najhorších na matfyze, a to z nasledujúcich dôvodov:
1) Skúška netestuje, či si počas semestra študent vybudoval myslenie v daných programovacích jazykoch, namiesto toho je cieľom vymyslieť efektívny algoritmus na daný problém. (na skúške Vám povedia, že efektívny byť nemusí, čo sa však ale následne veľmi výrazne odzrkadlí na bodovom hodnotení).
2) Schopnosť vymyslieť algoritmus nezodpovedá skúške z Neprocedurálneho programovania, ale algoritmizácii… Skúška teda neodpovedá povahe predmetu, možno aj preto ju ľudia toľkokrát opakujú.
3) Ďalším problémom skúšky je zákaz používať niektoré príkazy, ktoré sú prakticky v danom jazyku bežne používané. (ex. počas mojej práce na ročníkovom projekte v Prologu bolo používanie príkazov ako findall alebo assert úplne bežné a žiadané, avšak na skúške boli zakázané…). Pre úspešné zloženie skúšky teda nie je nutné naučiť sa v týchto jazykoch programovať, ale prejsť si všetky minuloročné úlohy na fóre a dúfať, že na skúške sa vyskytne niečo podobné.

Myslím, že je naozaj čas zamyslieť sa, či je normálne, že aj v takto pokročilej fáze štúdia, tak obrovské percento študentov nezvláda nejaký predmet. V takom prípade totiž väčšinou býva chyba inde ako v študentoch…

Neprocedurálne programovanie je krásne, pokiaľ ho ľudia vedia učiť. To však žiaľ nebol prípad tohto predmetu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.06.2023, 3. ročník, Computer Science, bakalářské
My favorite course so far. It is difficult but it is so interesting and new that you will forget how difficult it is. Simply amazing! 10/10
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Predmet je hodne velky "nezvyk" protoze se programuje uplne jinak nez v obycajnom programovani ale potroska se na to zvykne. Najvecsi problem ale je ze na skusku je nuten zapocet, to je hrozna strela do nohy pro vsech, protoze na zapocet treba udelat zapoctovy program na ktery ne vzdy mate cas pocas semestru, takze musite to delat ve skuskovym. Tento problem ale maju vsichni co vede k tomu ze terminy skusek na zacatku skuskovyho su prazdny, protoze tam skoro nikdo nemuze. Proc se neda spriestupnit skusku bez zapoctu ja nechapu, u vecsiny programovacich predmetov se da zapoctovy program udelat v lete a nestresovat zbytecne. Toto povazujem za hodne velky nedostatek danneho predmetu.
Dominik Farhan, 07.06.2023, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Téma předmětu je velmi zajímavé a je škoda, že na mff nevím o pokročilejším předmětu.
Zkouška mě mile překvapila. Ani s jedním z přednášejících jsem se až do dne zkoušky nesetkal, a tak jsem nevěděl co čekat. Oba však byli velmi milí a nápomocní. Formát zkoušky mi vyhovoval. Hodnocení mi přišlo mírné a spíš než o to vyřešit všechny úlohy, šlo o to demonstrovat, že člověk těm jazykům základně rozumí.
Myslím, že přístup studentů k předmětu, se výrazně změnil kvůli příchodu ChatGPT a Copilota. Přijde mi, že se ale vyplatí zvolit těžší cestu a opravdu se těmi domácími úkoly prokousat než si to nechat napsat AI. Téměř kompletně mě to totiž připravilo na zkoušku.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK