AnketaAnketa(verze: 716)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Karel Tůma, Ph.D. [32-MUUK], Matematická analýza I [NOFY151, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Výborný cvičící. Moc milý a ochotný vždy pomoci. Dává studentům k dispozici spoustu materiálů ke cvičení (i své přípravy s komentářem) i následně ve zkouškovém ke zkoušce. Na začátku cvičení zopakuje důležité věty z přednášky, což není samozřejmostí. Výuku během mazání tabule prokládá legračními příběhy ze života a vždy se na všechny pěkně usmívá. :-D
Jediné, co mi nepřišlo ideální bylo, že přednáší/vysvětluje/počítá hrozně rychle. Na druhou stranu, když se člověk nastavil tak, že bude jen poslouchat, protože zápis byl po cvičení k dispozici, tak se to stíhat dalo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 1. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Cvičenia mi osobne veľmi vyhovovali. Cvičiaci je veľmi ochotný a cítiť z neho, že ho baví učiť a ešte k tomu aj naozaj vie učiť. Nie každému sedí rýchle tempo, mne však veľmi vyhovovalo a cvičenia mi vďaka nemu pripadali veľmi efektívne. Zápočet nedostanú len študenti, ktorí o jeho získanie neprejavia žiadny záujem.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 03.02.2024, 1. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
P. Tuma bol vždy profesionálny, sústredený, pripravený. Veľmi produktívne cvičenia. Ďakujem
Jan Engler, 03.01.2024, 1. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Nic mě neprobudí tak spolehlivě jako matalýza v devět ráno v úterý s panem Tůmou. Zvykněte si na rychlý příjem informací.
RNDr. Karel Tůma, Ph.D. [32-MUUK], Matematika pro fyziky II [NOFY162, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Cvičící vždy v pozitivní náladě, snažil se lidsky vysvětlovat na první pohled složité věci, což bylo super. Na cvičení s panem Tůmou se tak opět těším v dalším semestru.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 2. ročník, Fyzika, bakalářské
Cvičící před řešením příkladů svižně shrnul teorii a pak je řešil on sám či vyzval studenty, aby šel někdo k tabuli. Cvičení byla užitečná a rychle odsýpala, panovala na nich příjemná atmosféra.
Mám k tomu dvě výtky: 1. Při řešení příkladu u tabule studentem se mi cvičící zdál netrpělivý, což pak mohlo odrazovat ostatní od dobrovolného chození k tabuli (mě to tedy odradilo). 2. Tohle není chybou cvičícího, ale dost to zhoršovalo kvalitu cvičení: na cvičení chodili i studenti, kteří tam nedávali pozor a docela nahlas se bavili (i během výkladu cvičícího), řešili jiné věci a jedli aromatické jídlo.
Petr Rašek, 09.06.2023, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Jako i předešlé semestry skvělé cvičení. Komplexní analýza se procvičila hodně. Akorát partie distribucí by si zasloužila více času, u zkoušek se poté objevily i příklady, které cvičením pokryté nebyly.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.05.2023, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
perfektné cvičenia, úžasný prístup k študentom
RNDr. Karel Tůma, Ph.D. [32-MUUK], Rovnice matematické fyziky [NOFY163, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Nadšení a energie (i kinetická z rázování před tabulí) doktora Tůmy zachraňovala atmosféru předmětu :)
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Nadšený vyučující, který příklady vysvětlí i s tím, na co si dávat pozor. Možná byla občas rychlost na škodu, ale to záleží na studentovi. Možná by ale stálo za to dávat více příležitostí získávat body za aktivitu, nebo příležitosti zdůrazňovat.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Cvičící byl milý, nápomocný, vždy v dobré náladě. Příklady občas prokládal vtipnými komentáři. Oceňuji mírné hodnocení DÚ (někdy možná až moc mírné).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Výborný cvičící, vše přehledně vysvětlil, na zápočet i početní část zkoušky jsem díky němu byl výborně připravený.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Rychlost
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.02.2024, 3. ročník, Fyzika, bakalářské
Velmi vtipný cvičící, běhá u tabule ze strany na stranu a u toho se usmívá od ucha k uchu. Nejvíc se usmívá, když zrovna uhádl řešení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 27.01.2024, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
perfektný cvičiaci
Petr Rašek, 21.01.2024, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Karel Tůma je výborný cvičící na celý pětisemestrální kurs analýzy. I při polovičním počtu hodin než dříve se stihlo vše podstatné a srozumitelně. A pokud se na něco nedostalo, připravil dodatečné materiály.
Připomínka k předmětu, Počítačové řešení fyzikálních úloh [NMMO212, laboratorní práce]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Témata projektů byly velmi zajímavá a obtížnost úloh tak akorát, jen na konci semestru bylo té práce opravdu hodně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.08.2023, 2. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Jeden z najlepších predmetov, čo som zatiaľ na Matfyze zažil.
Oceňujem možnosť práce v tíme, rýchlu reakciu na dotazy a detailne spracované študijné materiály.
Na prednáškach panovala mimoriadne priateľská atmosféra, chodil som tam rád.
Jediná škoda, že na tento predmet som počas semestru nemal toľko času, čo by som chcel, a čo by si zaslúžil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 10.06.2023, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Predmet je časovo náročný, lepšie povedané, raz do týždňa človeka zavalí úlohami, pri ktorých nezanedbateľnú časť práce tvorí zisťovanie, čo a ako vlastne treba urobiť, čítanie sprievodného článku a dohadovanie sa v tíme. Na druhú stranu sú úlohy veľmi zaujímavé a pri čítaní zadania človek dostane chuť sám robiť v tejto oblasti výskum, pretože to má význam. Po tom, ako sme začali dostávať presné zadania, čo máme urobiť, sa situácia zlepšila, ale povinností bolo stále veľa.
Keď sa zadal veľký projekt, na ktorý boli dva týždne namiesto jedného, týždeň na to sa zadal ďalší.
Aj napriek veľkej snahe vyučujúcich o uvoľnené hodiny a o to, aby nás riešenie úloh bavilo, bola atmosféra hodín skôr workoholická a predmet ako taký nepríjemný, za čo môže veľké množstvo projektov, ktoré treba behom semestra stihnúť.
Prínosom bolo, že sme na úlohách pracovali v tímoch, čo znížilo záťaž na jednotlivca a naučili sme sa kooperovať.
Najviac sa mi páčilo prezentovanie výsledkov, kedy človek mohol vidieť, ako úlohu vyriešili iné tímy a tiež sme dostávali užitočnú spätnú väzbu.
Ku koncu semestra, kedy bola medzera medzi tým, čo vieme, a tým, čo máme urobiť, obrovská, bola tendencia ignorovať sprievodné články a prednášky na hodinách, a len algoritmicky vykonať úlohy podľa pokynov.
Myslím si, že by pomohlo vypustiť minimálne tretinu projektov, aby bol predmet rozumne zvládnuteľný.
Veľa problémov som mal s počítačom, pretože jazyk Wolfram Mathematica, kde sme robili väčšinu úloh, je škaredý. Napriek tomu, že sa dá predmet v pohode zvládnuť s Windowsom, nám bol intenzívne propagovaný Linux, čo bolo vcelku nepríjemné.
Petr Rašek, 09.06.2023, 3. Ročník, Matematické modelování, bakalářské
Velmi zajímavý předmět, probírané fyzikální úlohy se vybraly dobře a jsou k nim skvělé materiály. Předmět je taky velice praktický a naučí věci důležité pro bakalářku - práce s matematickým SW, psaní v LaTeXu a prezentování. Navíc po celý semestr panovala velmi uvolněná atmosféra. Práce v týmu bohužel moc nefungovala a bylo by dobré se jí také více věnovat, ale to hlavní je nakonec na studentech. Předmět je také časově náročný a člověk by se do něj rád ponořil víc, ale objektivně při dalších předmětech už času mnoho nezbývá.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK