Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
RNDr. Jakub Bulín, Ph.D. [32-KTIML], Automaty a gramatiky [NTIN071, cvičení]
Prof. Bulin's lectures are well structured. Lecture notes are provided a few weeks prior which gives students a chance to go through the material before the lectures. This is really useful when the material gets more complicated and hard to grasp if presented during the lecture for the first time. Having lecture notes before the lecture allows the students to briefly go through the material, know which sections are more complicated and roughly prepare questions to ask during the lecture. Moreover, Prof. Bulin's lectures are interactive. He often asks students some questions before presenting the material. I think this is great as it makes the students think and as a consequence helps understand and remember the material. Prof. Bulin offered weekly consultation hours 2 times a week. He was willing to go over any topic, explain anything again, solve some questions during the office hours. He also offered some additional office hours during the exam period. This was an invaluable opportunity for students to clear up any doubts and master the details of the course content.
doc. Mgr. Petr Gregor, Ph.D. [32-KTIML], Automaty a gramatiky [NTIN071, cvičení]
Daval pomerne tazke domace ulohy ale nic co by sa nedalo zvladnut, na cviceniach, ked nikto neodpovedal, prilis dlho cakal, ci sa niekto ozve, toto cakanie by som mozno skratila, hodina by mala sviznejsi vibe, aj ked chapem, ze asi nam chcel dopriat dostatok casu.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 09.07.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Doktor Gregor je jeden z nejlepsich cvicicich na matfyzu. Dobre vysvetluje latku, zalezu mu na tom, aby studenti pochopili latku. Rad odpovida na otazky. Na rozdil od nekterych jinych cvicich automatu dava moznost ziskat zapocet domacimi ulohami a zapoctovou pisemku musime psat jen v pripade, kdyz nemame dost bodu z domacich ukolu.
Dobre vedie cviceni, je to interaktivne a dobre vysvetluje, sice domace ukoly su casto tezke ale po tech cvicenich skoncite s tim ze rozumiete tomu predmetu, takze ve vysledku je to dobre.
Líbilo se mi, že byly zadávány domácí úkoly, i když to na jiných cvičeních nebylo zvykem. Pomohlo mi to látku si procvičit. Myslím, že byly výrazně těžší než úkoly probírané na cvičení. Občas člověk nevěděl ani jak začít, ale zase to vybudovalo užitečnou intuici, kterou přednáška k automatům příliš neřeší.
I enjoyed attending Prof. Kubon's tutorials, they were always stress free and interesting. Prof. Kubon solved questions on the board together with the class and offered personalized feedback for each student's solution. Something that I believe could make the tutorial more efficient is providing the students with a list of questions so in case they solve questions faster than the rest of the class they do not get bored and can move on to solving next questions. Also I believe a few sets of written homework with written feedback could be useful to detect and fix weaknesses in students' formal proofs.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.06.2023, 3. ročník, Computer Science, bakalářské
amazing teacher. i loved him. i was always excited to go to his class. 10/10.
Mgr. Vladan Majerech, Dr. [32-KTIML], Automaty a gramatiky [NTIN071, cvičení]
Vyučujúci mal pomerne svojský prístup k výučbe, no určite som sa na cvičeniach veľa naučil. Úlohy aj keď boli ťažké, ich riešenie bolo vždy dobre vysvetlené. Zápočtový test odpovedal tomu, čo sme sa na cvičeniach naučili.
Doktor Vladan byl rozhodně zážitek - nemohu odsoudit jeho styl výuky, ovšem v mých očích je spíše pro ty, kteří jsou opravdu fanoušci daného předmětu. Já měl spíše vždy problém s jeho tempem. Na druhou stranu, výstup má vtipný, zajímavý a pokud se dokážete včas adaptovat, může být vaším oblíbencem. Mně osobně ovšem jeho styl nikdy doopravdy nesednul, krom osobního výstupu.
Bylo fajn, že jsme si mohli na důkazy přijít sami. Občas jsem se v tom ale trochu ztrácel. Pomohlo by mi, kdyby vždycky předtím, když se něco dokazuje, bylo alespoň jednou korektně řečeno a napsáno na tabuli, co přesně se snažíme dokazovat, a jaké přitom používáme definice. Což neznamená, že na každé hodině se musí znovu a znovu opakovat definice konečného automatu (stačí pojmy, co ještě nemáme moc zažité).
Například když jsme dokazovali podtrhávací pumping lemma, tak by mi pomohlo, kdyby byly přitomna tabuli napsány všechny předpoklady a závěr tvrzení. Ideálně i nějakou zkratkou definice bezkontextového jazyka (zabere to jen pár písmen). Říci znění odkazem na klasické pumping lemma pro CFL za mě nestačí, pokud jsme ho dělali na minulé hodině (nebo stačilo by, pokud bychom to klasické dokazovali přímo před tím podtrhávacím a znění toho klasického bylo stále čitelné).
Jedna z výhod toho, když jsou definice na tabuli je, že člověk může sledovat proud myšlenek a současně mít přímo před očima, co to vlastně všechno znamená, a nemusí listovat materiály a snažit se si to dohledávat.
Co se týče psaní samotných důkazů na tabuli, tak zkratkovitý zápis tak, jak na hodinách byl, mi vyhovoval.
Ondřej Chwiedziuk, 30.05.2023, 3. Ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Zajímavý přístup k výuce. Oceňuji přehled látky na prvním cvičení. Dále se mi líbily obtížnější úlohy, i když občas ani nekorespondovaly s předmětem. Líbí se mi méně formální přístup s důrazem na myšlenku.
Jako menší negativum vidím v tom, že jsme celkem 2 cvičení trávili psaním zápočtových testů nanečisto a 2 cvičení pak byly na psaním samotných zápočtových testů. Tedy jsme ztratili 1/3 cvičení, aniž bychom probírali látku.
Vladan je cvičící, jehož styl rozhodně nesedne každému. Na cvičení jsme se spíše než konkrétním příkladům sestrojování automatů a gramatik věnovali vymýšlení obecných algoritmů pro jejich sestrojování nebo převod. Pokud jsme ale probírali nějaký příklad, většinou nebyl úplně triviální a člověku dalo chvíli, než ho vymyslel.
Cvičící chtěl, abychom si na algoritmy prezentované z přednášky přišli sami a vlastně zjistili, že jejich odvození je povětšinou intuitivní (tj. první věc, která by člověka napadla, kdyby daný problém chtěl vyřešit pomocí algoritmu). Občas také prezentoval alternativy algoritmů řečených na přednášce, které byly mnohem efektivnější (např. ten na redukci automatu pomocí tříd ekvivalence). Cvičení tedy probíhala tak, že nám na začátku zadal problém a my jsme stříleli nápady, dokud jsme to nevymysleli. Často se stávalo, že člověk neví, co se po něm chce, a v takovou chvíli je velice důležité se zeptat na upřesnění (zní to jako samozřejmost, ale někteří studenti to moc nedělali a spíše jenom po zbytek cvičení zírali nechápavě do zdi).
Zápočet je udělován za napsání zápočtového testu na 50% (ze 4 příkladů). Na něj stačí člověku projít si archivní příklady starší než je on sám a má to v kapse.
Mgr. Marta Vomlelová, Ph.D. [32-KTIML], Výroková a predikátová logika [NAIL062, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení s paní Vomlelovou byla velmi přínosná. Mohu doporučit.
Testy byly spíše jednodušší a vždy byl dostatek času.
Na hodinách jsou studenti vyvoláváni k tabuli. Osobně jsem za to spíše rád, neboť člověk dostane v tu chvíli od vyučujícího zpětnou vazbu ke svému řešení.
Paní Vomlelová je exceletní cvičící. Vždy dokáže pochopit co studentovi uniká a vysvětlit mu to. Je vždy připravená a její cvičení perfektně doplňují přednášku. Nikdy jsem neměl problém s komunikací, ať už emeilem nebo osobně. Vždy pro své studenty udělá maximum, ať už formou konzultací nebo přidáním úkolů.
Nemyslím si, že je něco, co bych mohl vytknout. Paní Vomlelová je archetyp dobrého cvičícího.
Cvičení Vomlelový mi připomínaly střední školu. Řešili jsme praktické využití logiky na tabuly, člověk po člověku. Bylo to dost algoritmické bez nutnosti nad látkou moc přemýšlet. Přišlo mi že se spousta věcí opakovala a nešli jsme moc do hloubky.
I přes to mi cvičení přišli jako jedny z lepších. Vomlelová byla otevřená otázkám a konzultacím.
Paní Vomlelová je na cvičení moc příjemná a ochotná, byť na prvním cvičení se tvářila trochu děsivě. Na testech nechává dost času, což se zrovna u logiky a dlouhých tablo důkazů velmi hodí.
Paní doktorka Vomlelová je skvělá. Na začátku cvičení se probere teorie a potom se prakticky cvičí. Téměř každé cvičení jde každý k tabuli. Styl výuky mi velice vyhovoval, protože mě nutil se na látku podívat a připravit se na hodinu.
Cvičící ráda zodpoví jakékoli dotazy a případně se možné si domluvit konzultaci.
Veľmi zaujímavý predmet. Vyučujúca ochotne odpovedala na otázky a viedla so študentami diskusiu o prednášanej látke. Z prednášky bolo jasné, že pani Doktorka téme rozumie do hĺbky.
Mgr. Marta Vomlelová, Ph.D. [32-KTIML], Seminář dobývání znalostí [NAIL121, cvičení]
Fajn cvičení, která člověka chtě nechtě vtáhnou do děje a do předmětu, což někdy není 100% přijemné, ale u zápočťáku a zkoušky se to dost úročí a navíc je vám u tabule vždy laskavě dopomoženo, takže se případný stres rychle ukazuje zbytečným.
Na cvičení oceňuji především to, že z něho nebyly domácí úkoly, což v semestru ušetřilo spoustu času a upřímně autogramy jsou relativně jednoduché, takže pokud vám (jako mně) jde jen o to je nějak základně pochopit a projít, tak tohle je ideální cvičení.
Zdeněk Tomis, 30.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Skvělý přístup, motivující cvičení, zápočtový test zcela odpovídal cvičení. Hodnotím velmi pozitivně. Na rozdíl od logiky u toho předmětu paní doktorka Vomlelová vede i přednášku, takže už není moc co zlepšit.
Velmi přehledně podávaná látka, sice v rychlejším tempu, ale všechny dotazy studentů byli vždy srozumitelně zodpovězeny. Účast na cvičeních dostatečně připraví za zápočtový test.
Mgr. Marta Vomlelová, Ph.D. [32-KTIML], Automaty a gramatiky [NTIN071, přednáška]
prednasajuca pro vsetky konstrukce davala priklady aby se to dalo jednoduchsie pochopit, lebo obcas formalni zapis byl fak tezky na porozumeni, pritom samotan myslenka a spusob fungovania byl docela jasny a intuitivy.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Výklad bez slajdů byl místy až příliš chaotický a obzvlášť v některých rozsáhlejších praktických příkladech nebylo možné se vůbec zorientovat. Jinak byla ale přednášející (obzvlášť na zkoušce) velmi milá a lidsky přístupná.
Milá a příjemná vyučující jak na přednášce tak na zkoušce.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 3. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Během přednášky působila občas zmateně, psaní na tabuli jí spíše uškodilo, jelikož na ní psala velice chaoticky. Na druhou stranu byla velice ochotná a vstřícná. Zkouška patří spíše mezi ty lehčí.
Zdeněk Tomis, 30.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
U paní doktorky Vomlelové oceňuji hlavně lidský přístup, důraz na základy, žádné zbytečné bazírování na nesmyslech. Zkouška byla úplně v pohodě.
Veľmi zaujímavý predmet. Vyučujúca ochotne odpovedala na otázky a viedla so študentami diskusiu o prednášanej látke. Z prednášky bolo jasné, že pani Doktorka téme rozumie do hĺbky.
Připomínka k předmětu, Seminář dobývání znalostí [NAIL121, cvičení]
Velmi se mi líbil formát cvičení. Je to vzácný balanc mezi pevným a volným zadáním. Cíle jsou vytyčené, ale přitom mají studenti velkou svobodu pro kreativitu. Takže můžeme už na cvičení pracovat s daty co považujeme za zajímavá, ale můžeme se nechat vést "kostrou" cvičení.
Také oceňuji pečlivě připravené jupyter notebooky. Hodně pomáhají studentům ses soustředit na důležité věci a neřešit technikalie.
Připomínka k předmětu, Seminář dobývání znalostí [NAIL121, přednáška]
Cvičenia k tomuto predmetu boli veľmi potrebné. Myslím, že obsahovo spĺňali moju predstavu o tom, s akými vedomosťami by som mal z tohto predmetu odchádzať.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 05.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Velice přísné hodnocení úkolů až do extrému. Nemyslím si, že brát body z úkolu za to, že je člověk nemá sešité listy mi přijde trochu moc. Velice problémové cvičení čistě z chyby vyučujícího.
Cvičení mi až tak moc nepomohla v pochopení předmětu, ale věřím, že je nutné absolovovat praktické využití na úlohách, aby byl předmět naplno uchopen. Nemohu ale říct, že by byla tak důležitá jako jiná, která jsem absolvoval u jiných předmětů, např.: Pravděpodobnost a statistika I, Matematická analýza I, Algoritmy a datové struktury I/II.
Cviceni bylo docela casto narocne na domace ukoly, casto to trvalo nekolik dni az prides na neco, a stejne nie vzdycki to bylo spravne. Samotne cviceni bylo dobre pripravene, interaktivne a zaujmave. Docela odporucuju byt aktivni na hodine lebo na konci mozete dostat 2 body za aktivitu, coz v mojom pripade mne zachranilo pred zapoctovou pisomkou.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Některé příklady ze cvičení mi přišly až příliš jednoduché a zaměřené na mechanické opakování jako na SŠ - konstrukce automatů pro sadu velmi podobných jazyků apod. O něco nápaditější mi přišla např. cvičení ve skriptíčkách M. Mareše.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 3. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Občas jsem měl pocit, že látka dělaná na cvičeních moc nekoresponduje s přednáškou. Na druhou stranu mi cvičení přinesly mnohem víc pochopení látky než přednášky.
Připomínka k předmětu, Automaty a gramatiky [NTIN071, přednáška]
predmet byl dobry a zaujmavy, v necom pripominal ADS hlavne v tom ze casto bylo treba vymislat nejake konstrukce automatov anebo prevodov.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Ocenil bych kladení většího důrazu na použití gramatik v informatice - jako např. generování některých programovacích jazyků pomocí bezkontextových gramatik, jak je zmíněno ve slajdech.
Předmět by byl zajímavější, kdyby se osekal sylabus. Chápu, že je potřeba udělat úvod do problematiky, ale z přednášky jsem nepochopil, proč musím znát tolik typů automatů, převodů a pojmů. Kde to využiji? Mrzí mě, že když už se tohle všechno člověk naučí, není čas aspoň naznačit, co je to P, NP, PSPACE, atd... takže pak chybí motivace.
Též bych preferoval, kdyby se dalo dokazovat méně věcí, ale precizněji. Do teď nevím, jestli jsme si důkazy měli doplnit sami, nebo nám stačí nějaká základní myšlenka.
Co se týká zkoušky, velmi záleží na otázce, kterou si vytáhnete. Některé jsou velmi jednoduché, jiné naopak záludné. Obecně mi nevyhovuje, když o mojí známce rozhodne malý výřez z celkově probrané látky. Neměl bych mít po zkoušce pocit, že kdybych se neučil a měl stejně šťastnou ruku, dopadl bych stejně.
Na předmětu se mi naopak líbí, že je kvalitně připravený. Do prezentací šla spousta času a i když v nich někdy chybí vysvětlení intuice, dá se z nich dobře učit.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 30.05.2023, 3. ročník, Matematika pro informační technologie, bakalářské
Téma jako takové je velice zajímavé, ovšem mám pocit, že je kladen důraz na některé části víc, než by si zasloužily, konkrétně na mnoho různých typů konečných automatů, a pak už není dost času se věnovat závěrečným kapitolám.