AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
doc. Ing. Lubomír Bulej, Ph.D. [32-KDSS], Operační systémy [NSWI200, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Pan Bulej je velmi zkušený a umí velmi rychlým pohledem do kódu zhodnotit, co je špatně a v pár větách poradit, jak kód vylepšit.
Matěj Volf, 09.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Občas trošku pedant co se týče kvality kódu :) ale jinak vždy nápomocný s praktickými i architektonickými problémy v implementacích
David Jaromír Šebánek, 09.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Docent Bulej byl milý, ale i správně kritický vůči řešením v OS úkolu. Moc jsem s ním ale nemluvil, takže více jej ohodnotit nedokážu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2024, 4. ročník, Informatika, bakalářské
(Generické pro všechny cvíčící OS)
Příjemní, aktivní, dobrá komunikace. Vše se víceméně dalo domluvit. Komunikace byla účelná, a doba odpovědi rozumná (většinou max 2-3 dny, což při množství studentů a dalších předmětů je velice dobré).
Mgr. Vojtěch Horký, Ph.D. [32-KDSS], Operační systémy [NSWI200, cvičení]
Matěj Volf, 09.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Vtipný, přátelský a nápomocný s čímkoliv a ochotný vysvětlovat cokoliv, co nám nefungovalo nebo jsme nechápali.
David Jaromír Šebánek, 09.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Doktor Horký byl vždy milý, aktivní a nápomocný při řešení dotazů a problémů. Měl i spoustu trpělivosti. Takže celkově, jenom pozitivní hodnocení.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2024, 4. ročník, Informatika, bakalářské
(Generické pro všechny cvíčící OS)
Příjemní, aktivní, dobrá komunikace. Vše se víceméně dalo domluvit. Komunikace byla účelná, a doba odpovědi rozumná (většinou max 2-3 dny, což při množství studentů a dalších předmětů je velice dobré).
Bc. Jan Papesch [32-KDSS], Operační systémy [NSWI200, cvičení]
David Jaromír Šebánek, 09.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Jan Papesch byl spíše v pozadí celého předmětu, ale z pár interakcí bych řekl, že byl prostě v pohodě.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2024, 4. ročník, Informatika, bakalářské
(Generické pro všechny cvíčící OS)
Příjemní, aktivní, dobrá komunikace. Vše se víceméně dalo domluvit. Komunikace byla účelná, a doba odpovědi rozumná (většinou max 2-3 dny, což při množství studentů a dalších předmětů je velice dobré).
Pavel Šimerda [32-KDSS], Programování v jazyce Rust [NPRG073, seminář]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičicí řikal skoro na každém cvičení, že můžeme psát mu maily s otazkami, napsal jsem a nedostal žadnou odpověď.
David Jaromír Šebánek, 09.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Pan Šimerda docela pěkně vypráví o Rustu a předvádí ho. Není to nějaký historii-měnící výkon, nicméně je snadné z výkladu pochopit, co se v Rustu děje (což je pro takový ne-Céčkový jazyk hodně přívětivé). A jelikož přesně o to nám jde, nemám moc co vytknout, možná kromě živosti/hlasitosti výkladu - občas byl až příliš uklidňující, až se matfyzákovi na pár sekund zavíraly oči.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.01.2024, 1. Ročník, Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her, navazující magisterské
přednáší dost fajn
prof. Ing. Petr Tůma, Dr. [32-KDSS], Operační systémy [NSWI200, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Pan Tůma je velmi dobrý a charizmatický přednášející a interaktivita jeho přednášky ji dělá velmi záživnou. Přednáška byla celkově dobře připravená a dobře vedená.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Přednášky jsou dosti odlišné oproti MFF standardu, snaží se být interaktivnější, což mi úplně nesedlo.
Matěj Volf, 09.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
(viz také můj komentář celkově k předmětu)
Prof. Tůma i cvičící OSů se aktivně snaží komunikovat se studenty a získávat zpětnou vazbu, a je vidět že se nám opravdu snaží přizpůsobit a dát nám příležitost naučit se co nejvíc. Velmi si vážím toho, kolik času předmětu věnují, a předmět je díky tomu opravdu velmi přínosný. Každý týden je z přednášky úkol, jehož součást je zeptat se na něco souvisejícího s látkou, což je sice nepopulární, ale věřím, že to má smysl - prof. Tůma otázky před přednáškou svědomitě prochází a podle toho vybírá, kterým tématům se během dobře připravené interaktivní přednášky více věnovat.
David Jaromír Šebánek, 09.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Profesor Tůma je naštěstí světlo přednášek a nejspíš jsem anvětšinu z nich chodil kvůli němu a jeho příkladům.

Jenom vás donutí vzít si mikrofon a mluvit před lidmi, což je vcelku hrůzostrašné pro každého matfyzáka, ale nějak se zocelit musíme.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2024, 4. ročník, Informatika, bakalářské
Super. Dobře se poslouchá, odpovídal na dotazy. Hodně dotazů do publika, což udrží člověka v pozornosti (ne, že bych z toho byl nadšený ale účel to splnilo :)
Michal Kolcun, 26.01.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Forma prednášky je príliš interaktívna čo spomaľuje jej tempo a nestihne sa toľko toho prebrať. Zároveň chápem myšlienku a oceňujem snahu vyučujúceho spestriť výuku, no interaktivita s introvertnými matfyzákmi nie je dobrá kombinácia.
Mgr. Michal Vaner [32-KDSS], Programování v jazyce Rust [NPRG073, seminář]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.01.2024, 1. Ročník, Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her, navazující magisterské
letos myslím na žádné přednášce Rustu nebyl přítomen
Připomínka k předmětu, Programování v jazyce Rust [NPRG073, seminář]
David Jaromír Šebánek, 09.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Jsem opravdu rád, že se vyučuje i tento programovací jazyk. Rust je prostě jiný, ale donutí člověka přemýšlet nad řešeními jinak a mít možnost se jej učit od někoho na MFF je prostě super. Škoda, že je to spíše sekundární předmět pro nadšence, než jeden z hlavních jazyků (tj. Python, C++, C#, Java).

Ale asi bych dodal do úkolů nějaký jeden na lifetimes v Rustu, jelikož doteď si nejsem úplně jistý, jak fungují a v žádném z úkolů jsem jich nepotřeboval nijak využít a tedy jsem si je neosvojil.
Václav Krňák, 01.02.2024, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Domácí úlohy byly zajímavé, ale velmi vágně zadané. Mnohdy bylo nejtěžší uhodnout, co vlastně autor úlohy zadáním myslel. Nebyl by to až takový problém, kdyby vyučující aspoň reagoval na emaily, což se bohužel nedělo.
Petr Šťastný, 28.01.2024, 1. Ročník, , Program CŽV - zájmový
Obsah předmětu mi přijde skvělý, dobrá je i obtížnost.

Přednášky mi ale přišly zmatečné. Jednotlivá témata byla vysvětlena skvěle, srozumitelně, do detailu, to cením. Přišlo mi ale, že se neustále skáče od jednoho k druhému, není tam skoro žádná logická návaznost. Dalo práci se neztrácet a držet krok. Podle mého by hodně pomohlo, kdyby se přepracovalo pořadí jednotlivých témat v rámci jedné přednášky, aby to všechno lépe navazovalo a někam směřovalo.

Úkoly se mi líbily, hezky ilustrovaly různé techniky, líbilo se mi to. Zadání mi ale přišla underspecified, musel jsem hádat, jestli chcete abych vracel referenci nebo to mám všechno kopírovat, nebo jestli třeba expression udělat jako enum nebo jako trait. (Poměrně rychle šlo poznat co je správná varianta, ale mám pocit, že jsem na hádání toho, co přesně po mě zadání chce, strávil stejně času, jako na samotném řešení.)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.01.2024, 1. Ročník, Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her, navazující magisterské
Přednášky jsou fajn (Rust je zajímavý jazyk a výklad je srozumitelně a záživně zpracovaný), nicméně domácí úkoly jsou extrémně na nic - zadání těžce mlhavá, člověk zabije o dost víc času hádáním a slepým zkoušením, co se po něm vlastně chce, než interakcí se zajímavýma aspektama jazyka. kdyby mi aspoň recodex byl schopný vypsat, kde přesně se můj výstup proti očekávanému liší... korunu tomu nasazuje recodex, ve kterým je bug a při každém vyhodnocení musím čekat dlouhé minuty, než si nainstaluje znovu celou Rustovou infrastrukturu xD (ani teď ke konci ledna se ještě zjevně nepodařilo opravit)
vzhledem k tomu, že nejsou žádná cvičení a přednáška jenom jednou za pár týdnů, tak ani není moc příležitostí přednášejícího potkat a reklamovat u něj zadání úkolů popř. si vyjasnit nejasnosti
Připomínka k předmětu, Operační systémy [NSWI200, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Operační systémy jsou moc příjemný předmět, který je založený primárně na domácí týmové práci na vlastním operačním systému. Je to extrémně dobrý způsob, jak donutit studenty si uvědomit jednotlivé nuance fungování počítačů. Od vyučujících je pro studenty připravena velmi kvalitní kostra, takže se mohou soustředit na důležitější části vývoje. Celková atmosféra na předmětu byla také velmi příjemná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. ročník, Computer Science, bakalářské
Really difficult course. Not a lot of support from the teachers when you encounter difficulties with your group.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavé domácí úkoly, které umožňují lépe pochopit fungování operačních systémů. Většina je dobře připravená, ale u posledních dvou nebyl popis úplně detailní, což se projevilo četnými problémy při implementaci u většiny týmů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 12.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Reputace předmětu je určitě zasloužená; jedná se o jeden z těžších předmětů. Obtížnost úloh se v průběhu semestru zvyšuje a s ní i časová náročnost. Na druhou stranu jsou cvičící velmi ochotni s čímkoliv pomoci, což velmi cením. Při známkování jsou rovněž vstřícní a féroví.
Matěj Volf, 09.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Nejlepší předmět v mém dosavadním průběhu studia (jsem ve druháku na Bc.). Zajímavě podaná teorie, na cvikách týmová implementace. Velmi oceňuji dobře připravený build framework a assembler napsaný za nás, takže jsme mohli věnovat čas řešení zajímavějších problémů z praktické implementace. Přednášející i cvičící se aktivně snaží komunikovat se studenty a získávat průběžně zpětnou vazbu, a je vidět že se studentům opravdu snaží přizpůsobit a dát jim příležitost naučit se co nejvíc.
David Jaromír Šebánek, 09.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Velká pomoc při pochopení, jak operační systém vůbec funguje. Psaní si vlastního OS od počátku, navíc v týmech po 3 lidech je dle mého opravdu dobrý nápad. Některé úkoly jsou ale náročnější než jiné, takže na to pozor. Ač se to nezdá, to, že dva z milestones uděláte za týden neznamená, že například virtuální paměť vás totálně nenakope do zadnice.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Ve výsledku skvělý předmět, dost mě bavil. I po skončení semestru mám chuť na operačním systému pracovat a dodělávat nedostatky a bonusy. S dotazem o radu jsem nikdy nenarazil.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2024, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Co se týče získaných znalostí, tak perfektní. Praktická implementace OS (nebo alespoň jeho částí), byla skvělá zkušenost. Skvěle doplňuje přednášku. Předmět je ale časově velice náročný (řadil bych ho mezi VVVS, překladače nebo paralelní programování). Nadruhou stranu nabyté znalosti odpovídají vynaloženému úsilí.

Velice oceňuji, když si s námi cvičící v cca půlce sedli a prošli s námi kód, poradili s problémy atp.
Michal Kolcun, 26.01.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Predmet je extrémne prepracovaný a domyslený do posledného detailu. Cvičiaci vždy promptne pomáhali s prípadnými problémami praktických úloh a na cvičení veľmi dôkladne vysvetlili zadania a problematiku úloh.
Připomínka k předmětu, Operační systémy [NSWI200, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Myslím si, že tento předmět je těžký a měl by být hodnocen minimálně za 6 kreditů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Přednáška z Operačních systémů je velmi zajímavá a dobře vedená a i když je hodně zaměřená na samostudium a samostatnou práci, vyučující jí dodávají nový rozměr. Jediné, co bych vytkl, je, že bych posunul termín odevzdání z nedělní půlnoci na pondělí brzy ráno, protože se mi často stávalo, že jsem kvíz odevzdával ve spěchu, protože o půlnoci obvykle ještě pracuji.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Většina předmětu spočívá v domácí práci na skupinovém projektu, který mě ohromně bavil. Díky předmětu jsem se naučil (a vyzkoušel si) opravdu hodně o operačním systému
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.02.2024, 1. ročník, Computer Science, bakalářské
Complicated course. Really difficult to grasp some concepts when you study them before the lecture. But good idea to put quizzes to test our knowledge.
Matěj Volf, 09.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Nejlepší předmět v mém dosavadním průběhu studia (jsem ve druháku na Bc.). Zajímavě podaná teorie, na cvikách týmová implementace.
Pro získání bodů do zápočtu z přednášek je každý týden domácí úkol - tři otázky, a pak student sám musí nějakou otázku položit. Neřekl bych že to bylo něco neadekvátně dlouhého nebo složitého. Pokládání otázek je nepopulární, ale prof. Tůma je před přednáškou svědomitě prochází a podle toho vybírá, kterým tématům se během interaktivní přednášky více věnovat.
Během semestru se přednášející i cvičící se aktivně snaží komunikovat se studenty a získávat zpětnou vazbu, a je vidět že se nám opravdu snaží přizpůsobit a dát nám příležitost naučit se co nejvíc.
David Jaromír Šebánek, 09.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Posílané materiály, ze kterých se pak učíme, jsou dobré, osvětlují základy fungujícího operačního systému a jak to vlastně funguje, co je potřeba znát ke správným implementacím apod.

Přednáška damotná spíš pak opakuje již naučený materiál, dodává příklady a nasťiňuje jiné otázky. Nicméně se dostává do situace, kdy je nepovinná a spíše na ni člověk nepůjde. Trochu smůla.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 05.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Přednášky jsem absolvoval pouze formou self-study, přišlo mi, že se na přednášce opakuje to, co jsem si přečetl v knize OSTEP, co mi bylo doporučeno. Materiály byly vždy dobře připravené. Trochu mi nevyhovoval putující mikrofon a povinnost odpovědět na otázku, ale to protože jsem introvertnější povahy.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.01.2024, 4. Ročník, Informatika, bakalářské
Velice dobrý předmět, přednášky mají skvělý styl -> čtení doma, kvíz a samotná přednáška pak spíše probírá detaily, míří na otázky, které student nepochopil. Bez domácího čtení vám přednáška nic nedá, ale mně toto velice vyhovovalo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.01.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Po c++ se nejspíš jednalo o nejtěžší programovací předmět.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK