AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Mgr. Jáchym Bártík [32-KSI], Počítačové systémy [NSWI170, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Ochotný cvičící, který nebazíruje na blbostech. Když vám odmítne domácí úkol, tak odůvodněně, a napíše co je špatně. Po opravení nedostatků zpravidla úkol schválí. Na druhou stranu nerozumí moc podrobně c++, takže vám neporadí s některými podivnějšími problémy v programu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.07.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Pan Bártík je perfektně no-nonsense cvičící. Prezentace jsou věcné, stručné a pochopitelné. Úkoly opravuje s lehkým zpožděním, ale svědomitě, adekvátně přísně a přínosně. Je s ním řeč a věřím, že se s ním dá domluvit na čemkoliv je třeba.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.07.2023, 2. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Cvika naprosto špatný, komunikace dobrá s cvičícím, ale vysvětlovací techniky opět špatné. Zbytečné chodit, naučit se doma nebo podle tutoriálů.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2023, 2. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Pan cvičící je výborný, má srozumitelné připomínky a při problému s úkolem reagoval do hodiny. Menší výtkou je, že působí při interakci nejistě. Myslím si, že je více než schopný a má plné právo udělovat doporučení a výtky s plným sebevědomím.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Pokročilé programování v C++ [NPRG051, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Odpovídá zadání prvního úkolu:
Úkol zadán velmi podrobně, detailně a srozumitelně.
Velmi srozumitelná kostra pro domácí úkol a kvalitní přiložené testy. Nemám žádné připomínky
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Pokročilé programování v C++ [NPRG051, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi dobrý, zajímavý a srozumitelný výklad.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Principy překladačů [NSWI098, cvičení]
Matěj Volf, 09.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Překladače mě bavily a nepřišly mi až tak těžké, ale věřím že pro někoho může implementace být poměrně složitá. Nicméně framework pro kompilaci je dobře připravený, takže jsme se nemuseli nastavování flexu/bisonu/llvm, ale mohli jsme čas věnovat samotným pravidlům syntaxe, sémantiky a překladu, a z předmětu si odnáším docela dost. Na cvikách bylo vždy poměrně dobře vysvětlené, co přesně je v každém úkolu potřeba udělat, včetně různých chytáků, na které lze narazit. Vzhledem k struktuře bodování není těžké předmět splnit na trojku.
David Jaromír Šebánek, 09.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Doktor Bednárek ví o čem mluví, rád odpoví na otázky a jeho styl projevu se mi zamlouvá.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Pan Bednárek zvládá vysvětlit těžké úlohy z překladačů a zároveň poskytnout nápovědy ke každé jeho části tak, aby neprozradil řešení.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.01.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Srozumitelný výklad, podrobné vysvětlení přednášených příkladů. Občas možná zabíhá až do příliš složitých technických detailů, které vlastně při řešení úkolů nejsou následně potřeba.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Virtualizace a cloud computing [NSWI150, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, navazující magisterské
Výklad byl na mě až možná příliš technický a hodně low-level (minimálně oproti dvěma kolegům). U zkoušky se poměrně detailně ptal na problematiku. Jinak vše v pořádku.
RNDr. David Bednárek, Ph.D. [32-KSI], Počítačové systémy [NSWI170, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Bavil ma (možno trochu cynický) prístup pána Bednárka, ktorý si hlavne robil srandu a varoval pred zlými programátorskými praktikami študentov.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení s panem Bednárkem byla po technické stránce velmi kvalitní. Vždy nám podrobně vysvětlil vše potřebné k vypracování domácího úkolu na další týden. Také nám dal zpětnou vazbu k častým chybám v úkolech předchozích. Místy mi toto cvičení však přišlo v porovnání například s programováním u pana Holana málo interaktivní a spíše připomínalo přednášku, což mělo negativní dopady na mou pozornost.
Andrej Pribiš, 07.07.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičiaci vždy ochotne pomohol s hociakým problémom, ktorý som mal. Vysvetloval aj čiastočne hardware Arduina čo ma veľmi zaujímalo. Riešenie najfrekventovateľnejších chýb v úlohy na cviku bol tiež dobrý dodatok. Cvičenia som si užil.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.06.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Celkem objektivni kritika na "clean code", mozno nektere prostredky super pre c/c++ aplikovane na arduino nedavali az taky zmysel ale cvika super.
RNDr. Patrik Dokoupil [32-KSI], Počítačové systémy [NSWI170, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 13.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Výborný cvičící, vše na čas, komunikace v pořádku. Vychází vstříc, stačí se zeptat, domluvit.
Mgr. Jiří Klepl [32-KDSS], Pokročilé programování v C++ [NPRG051, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Odpovídá zadání třetího úkolu:
Velmi detailní zadání. Na rozdíl od předchozích bylo vyžadováno abychom se neodkláněli pokud možno vůbec od zadání, což nebylo úplně důkladně zdůrazněno. Naštěstí "dobře myšlené" odchylky od zadání nebyly hodnoceny výrazně negativně.
doc. RNDr. Martin Kruliš, Ph.D. [32-KDSS], Programování v paralelním prostředí [NPRG042, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.06.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
S cvičícím bylo možné komunikovat přes Mattermost, což považuji za plus. U příkladů ke konkrétním technologiím je moc teoretický, na cvičení se jen řeklo, jak by se úloha teoreticky paralelizovala, ale chybělo konkrétní řešení, což by právě vzhledem k domácím úlohám pomohlo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Nemám žádné zásadní výtky.
Rady na Mattermostu a Discordu přijdou rychle a to kvituji.
doc. RNDr. Martin Kruliš, Ph.D. [32-KDSS], Programování v paralelním prostředí [NPRG042, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.07.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
O technologiích toho ví hodně, možná by bylo dobré udělat i nějaký jednoduchý step-by-step návod například pro nějaký CUDA výpočet. Na dotazy odpovídá rychle.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Spíše praktická část výkladu.
Asi bez připomínek.
doc. RNDr. Martin Kruliš, Ph.D. [32-KDSS], Počítačové systémy [NSWI170, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičící se tváří strašidelně, jako že ho hrozně štve když někdo opakuje chyby nebo něco přeslechne (takhle >:( ) Ale je vstřícný a vše vysvětlí a pomůže, cvíčení jsou super, slajdy, vysvětlení, vše mi přišlo fajn. Stačí se ho nebát a ignorovat když trochu zavrčí.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 03.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
S panem docentem mám love-hate relationship. Látce výborně rozumí a umí ji i dobře vysvětlit, avšak byl jsem svědkem toho, že dokáže být občas poměrně nepříjemný na studenty. Myslím si, že toto jeho chování není motivované špatnými úmysly. Díky tomu, jaký je, jsem se dost v programování zlepšil a vím, jak má kód správně vypadat.
Peter Kochelka, 19.08.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Pán profesor bol možno prísny a drsný, ale myslím, že to viac než vynahradil tým, že bol zatiaľ najviac konštruktívny vyučujúci vo svojej spätnej väzbe a mal som počas semestra pocit, že najmä vďaka nemu píšem oveľa krajší kód. Takisto bol ochotný odpovedať na všetky dotazy a cez mattermost väčšinou odpovedal fakt rýchlo.
Mgr. Štěpán Stenchlák [32-KSI], Počítačové systémy [NSWI170, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Oceňuji tohoto cvičícího, protože měl lidský přístup a rozumné požadavky na kvalitu kódu. Oproti tomu, co jsem slyšela o ostatních cvičících, je tenhle úplně skvělý.
RNDr. Martin Svoboda, Ph.D. [32-KSI], Počítačové systémy [NSWI170, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.05.2023, 1. ročník, Computer Science, bakalářské
This course was a mental anguish. May God help other students to deal with it
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-KSI], Programování v paralelním prostředí [NPRG042, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Místo přednášky v rámci každého druhého cvičení bych chtěl skutečné cvičení.

Množství přednášek mi nepřipadalo moc užitečné pro programování. (napsání úkolů)

Lepší by bylo na cvičení potrénovat věci jako syntaxe a vidět jak má zdroják vypadat.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.06.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Vše v pořádku, jen cvičící působí občas trochu zmateně, třeba při vysvětlování úloh si ani sám nebyl jistý detaily úlohy, kterou zadával.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Nemám žádné zásadní výtky.
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-KSI], Programování v paralelním prostředí [NPRG042, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.07.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Přednášející měl na starost teoretickou výuku, zdálo se mi, že jsme některé informace slyšeli vícekrát a tempo bylo trochu pomalejší. Na druhou stranu se dobře poslouchá.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Spíše teoretická část výkladu.
Asi bez připomínek.
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-KSI], Pokročilé programování v C++ [NPRG051, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Dobrý výklad jen možná stojí za to si pustit záznam zrychleně.
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-KSI], Principy překladačů [NSWI098, přednáška]
Vojtěch Zeller, 15.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Věci co šly říct ve 2 větách zbytečně roztahal na půl přednášky.
Matěj Volf, 09.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Teorie přednášky ne vždy příliš souvisela s cvikama, ze kterých je kompletní známka, takže na přednášku moc lidí nechodilo. Nicméně přednáška samotná mi přišla relativně zajímavá a dobře podaná. Složitější algoritmy byly přehledně vysvětleny na konkrétních příkladech.
David Jaromír Šebánek, 09.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Doktor Yaghob má živý a zajímavý výklad, jenom bych byl radši, kdyby na slidech toho bylo napsáno více.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 16.01.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Sice náročný, ale velmi zajímavý předmět.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.01.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Srozumitelný a zjímavý výklad. Občas možná až příliš zdlouhavé vysvětlování jednoduchých příkladů a principů.
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-KSI], Virtualizace a cloud computing [NSWI150, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, navazující magisterské
Fajn přednášející, sice toho neprobral tolik, ovšem hodiny byly zajímavé.
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-KSI], Počítačové systémy [NSWI170, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení byla v pohodě. Úkoly by mohly být opravovány rychleji, ale na následné opravy bylo dost času, takže to ani moc nevadilo.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Oceňujem že som jednu (povinnú) úlohu mohol odovzdať o trochu neskôr keď som sa na tom predom dohodol. Dobrá komunikácia cez Mattermost
Jiří Kruchina, 13.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Oceňuji dobré okomentování různých chyb v kódu, po jejichž opravení byla kvalita kódu podstatně lepší. Vytknu však někdy dlouhou dobu pro opravení úkolů (v těchto případech byla ale vždy prodloužena deadline, takže nebyl problém je i takto splnit včas).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičeních nebyl Yaghob špatný, ale úkoly opravoval docela dlouho (spíš byl problém v tom, že o tom nedal vědět). To platí především o závěrečné úloze - mohl(a) jsem mít zápočet minimálně o měsíc dřív.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.08.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Vynikajúci cvičiaci. Rád pomohol aj vysvetlil. Odpisoval aj v neskorých hodinách, čo veľmi cením. Cvičenia boli zaujímavé a bolo všetko vysvetlené, čo bude potreba na zadaní. Mini úlohy na cvikách mi pomohli viac pochopiť zadanie a naučiť sa novú funkciu na Arduine. Oprava a spätná väzba na zadaniach bola rýchla a dôkladná. Vďaka tomu som sa poučil z chýb pri písaní kódu.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Supr cvičící, všechno co bylo třeba vysvětlil rovnou na cvičení a vždy nám i k řešení dal malou nápovědu, která mi vždy ušetřila spoustu času nad řešením úloh.
Trochu déle mu trvalo nám jednotlivá řešení opravit, ale vždy kdyžtak posunul deadline o pár dní, takže ve výsledku to bylo skvělé.
Maria Filtsova, 06.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Vyučující je nápomocný, ale bohužel kvůli svátkům se musely dodělávat domácí úlohy během zkouškového a přijde mi, že tomu šlo zabránit.
RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. [32-KSI], Počítačové systémy [NSWI170, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Pán Yaghob má veľmi priateľský a plynulý prednes. Ale nemyslím, že nás dostatočne pripravil na skúšku, ktorá so samotnou látkou mala veľmi málo spoločné.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Prednášajúci je otvorený otázkam študentov, ale spôsob prednášania nebol môj najobľúbenejší.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
S vyučujícím jsem neměla přímý kontakt. Na přednášky jsem chodila, protože to byl jediný spolehlivý zdroj informací ke zkouškám.
Zkouška samotná mi pak vyhovovala, protože jsem se o složení příkladů v ní dozvěděla ještě před ní. Znamenalo to, že jsem teorii samotné nevěnovala příliš času a soustředila jsem se na příklady. Jediné smutné je, že u jednoho počítacího příkladu nikdo z ročníku nevěděl, jak na to. Pokud ho proto člověk dostal, věděl, že ho neudělá.
Jiří Kruchina, 13.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Látka přednášky jasně a podrobně vysvětlena; často jsem byl překvapen, že už se blíží konec hodiny.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Doktor Yaghob je celkem zábavný, jeho výklad byl pochopitelný, ale z nějakého důvodu nestihl všechna témata, ačkoli měl k dispozici všech 14 přednášek.
Petr Tvrdek, 06.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Pěkně o tématech vypráví a je prostě takový pohodář. :)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.09.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Nemám co vytknout. Přednes byl poutavý.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.08.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
zvlastne, ze sa komunikuje cez nejaky alternativny server, ked si kazdy vyucujuci vymysli svoju appku, tak sa v tom ako studenti velmi rychlo stratime, inak pohode
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.07.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Přednášející předá většinu učiva srozumitelně a dostatečně, jen měl občas zvláštně antagonistický přístup k náhodným cílům "Mě pan kolega Kruliš pořád provokuje tím, že do prezentací dává memes", "Já nevím, proč ty floaty takhle jsou, je to divný.". Dělá to na přednáškách trochu zvláštní atmosféru. Jinak si asi není na co stěžovat, přednáška to byla v pohodě.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2023, 2. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Přednášející má velice příjemný hlas na poslouchání, mluví zřetelně a neměl jsem nikdy problém, že bych tématu neporozuměl. Občasné vtipné prupovídky přidali přednáškám více organický nádech.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Dobrý přednášející, hezky dokáže vtáhnout do tématu. Přednášky byly skvělé a je velice důležité na ně doopravdy chodit, neboť se na nich ozvou věci do zkouškového testu, které se v prezentacích neobjevují. Přednášející byl vždy schopen odpovědět na jakoukoliv maličkost, která vás k tématu napadla.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.06.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Zaujimavo rozpraval, aj veci pre porovnanie z historie co viedlo k lepsiemu chapaniu konceptov
Šimon Jůza, 30.05.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Záživný přednes, zájem na zodpovídání otázek studentů. Vše jasně vysvětleno. Za mě není co vytknout.
RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. [32-KSI], Pokročilé programování v C++ [NPRG051, cvičení]
David Jaromír Šebánek, 09.08.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Zadání se mnou trochu cloumalo, ale dalo se pochopit. Nakonec, ne vždy budu mít luxus s dobrým zadáním úkolu od vedoucího.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Odpovídá zadání druhéhoho úkolu:
Tak jak byl úkol zadán vyžadovalo trochu víc přemýšlení co se zadáním vlastně myslelo, ale komunikace přes mattermost fungovala dobře, takže se případné nejasnosti snadno vyřešili.
RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. [32-KSI], Pokročilé programování v C++ [NPRG051, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Zavoral.
RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. [32-KSI], Virtualizace a cloud computing [NSWI150, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, navazující magisterské
Pro mě nejzajímavější část přednášky, líbilo se mi to.
RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. [32-KSI], Počítačové systémy [NSWI170, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 08.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvika se skoro vůbec netýkala látky probírané na přednášce. Na první hodině nás Zavoral hodil do programování v C++ přímo po hlavě. Pokud jste do té doby viděli jen python z programování 1 měli jste opravdu hodně co dělat abyste se rychle naučili úplně jiný jazyk.
Co se domácích úkolů týče, obsah byl dobrý, kontrola tragická. Úkoly se odevzdávají do recodexu, kde se vyhodnocují nějakým obskurdním emulátorem Arduina, které se ne vždy chová jako reálný kus. Debugovat proč vám program funguje na vašem fyzickém kusu a ne na recodexu bylo peklo. Navíc jelikož Zavoral není autorem úkolů, nebyl schopný přesně specifikovat co že to vlastně ten recodex chce a zadání vypadalo spíše stylem: "Udělejte to tak, aby to sežral recodex"...
Abych přidal i něco dobrého. Feedback od Zavorala na kvalitu kódu byl za mě sice občas drsný a nekonzistentní, avšak napomáhal k čitelnosti a udržitelnosti kódu.
Petr Tvrdek, 23.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Moc fajn, všechny úkoly zkontroloval velmi rychle (asi tak do dvou dnů) a byl velmi ochotný cokoliv dovysvětlit. :)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.05.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Super schopnost vysvětlit věci na cvičení a rychle odpovídat na dotazy online
Připomínka k předmětu, Programování v paralelním prostředí [NPRG042, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Myslím si, že mít pouze polovinu cvičení kvůli přednáškám není moc dobré.

Chtěl bych zjistit, jak se má například kód kompilovat a jak má vypadat syntaxe / konkrétní použití.

Na cvičení jsme se nedozvěděli, jaké mají nové technologie syntaxe. Museli jsme si to naprogramovat sami.

Ocenil bych, kdybychom na stránkách měli ukázkové řešení všech úloh. TO je mnohem užitečnější, než když si to mám "nějak" naprogramovat.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 28.06.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Polovina cvičení byla jen o zadání úkolu, který bylo stejně nutné si detailně přečíst, tedy to bylo celkem zbytečné. Místo toho bych ocenil, kdyby na cvičeních bylo předvedeno více příkladů z dané problematiky, tedy namísto zadání úlohy mít praktické cvičení. Většinou jsme totiž jen stihli napsat nějakou jednoduchou paralelizaci (jako paralelní for cyklus) a to bylo většinou vše, co se stihlo. Líbily se mi však předpřipravené úkoly pro jednotlivé technologie.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Ne pokaždé byla nová technologie úplně dodetailu uvedena, takže spouštění věcí jako CUDA vyžadovalo spíš samostudium.
A myslím že co se tohohle předmětu týče má cvičení význam jen jako showcase jak s technologií operovat a jak jí setupnout. (Protože to co se s ní dělá jsou nakonec jen algoritmy a programování a to není nic nového)
Připomínka k předmětu, Programování v paralelním prostředí [NPRG042, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Přednáška se zabývala pouze teorií a výčtem všeho, co se dá dělat v konkrétních technologiích.

Bohužel už ale neukázala, jak se ty konkrétní technologie mají používat. Za celou dobu výuky jsem nedostal skoro žádné ukázky zdrojového kódu z konkrétních technologií. Ten by mi pomohl mnohem více.

Samotná kompilace není jednoduchá a když jsme za celou výuku nedostali ukázku například syntaxe konkrétního jazyka/knihovny, tak je poté tvorba programů velmi obtížná.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.07.2023, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Přednáška je dost teoretická, alespoň na poměry toho, že není povinná zkouška vyžadující znalost teorie. Ocenil bych naopak vysvětlení teorie na nějakých konkrétních příkladech včetně ukázek kódu, diskutovat to, kde je vhodné využít jaký přístup a podobně.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 08.06.2023, 4. ročník, Informatika, bakalářské
Skvělý průlet různými technologiemi. Jak moc se s nimi student seznámí je už na něm.
Lehce mi ale vadilo prolínání různých technologií -> běží deadline pro úkol pro technologii A, ale už se přednáší a cvičí technologie B, což mi občas dělalo lehký nepořádek. Jinak k předmětu nemám připomínky, příšel mi velmi dobrý.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Dobře zpracovaný předmět.
Existují záznamy takže ++;
Zkouška je optional a discouraged.
Pokud člověk udělá domácí úkoly tak nějak rozumně dostane 2. (Na jedničku se musí tryhardit (nedoporučuji))
Připomínka k předmětu, Pokročilé programování v C++ [NPRG051, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2023, 1. ročník, , Program CŽV - zájmový
Jak asi můžu ohodnotit neexistující cvičení?
Přednášky jsou pro pochopení vyučovaných konceptů naprosto nedostačující. Předmět by měl mít regulérní cvičení s praktickýma ukázkama, ne jenom zadávání úkolů.
Domácí úkoly jsou těžké a týden je na ně málo času.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení formálně neexistuje - jsou to jen 3 zadání domácích úkolů.
Nemám, ale pocit že by předmět skutečná cvika potřeboval. Na přednášce se člověk dozví co je potřeba a prezentace a internet k domácím úkolům bohatě stačí.

Overall jsou úkoly poměrně dost těžké, ale to nějak odpovídá tomu čím se předmět snaží být.
Připomínka k předmětu, Pokročilé programování v C++ [NPRG051, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2023, 1. ročník, , Program CŽV - zájmový
Je naprosto nepochopitelné jak je možné že předmět který má dotaci 2/2 a věnuje se tak komplikovaným konceptům tak komplikovaného jazyka jako je C++ nemá cvičení.
Učivo z přednášek si nemůžeme nijak procvičit a pochopit ho jenom z přednášek je skoro nemožné.
Jak jinak se asi máme naučit přednášené koncepty používat?
Domácí úkoly jsou náročné a je na ně jenom týden co je velmi málo času. Vzhledem k tomu že se všechno musíme naučit sami by to měli být alespoň dva týdny.
Předmět by se měl předělat tak aby měl opravdové cvičení ale vím že to se nestane.
Ve výsledku jsem si z předmetu nic neodnesl a myslím si že jeho výuka je totálně odfláknutá.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 02.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Výborný předmět, který hodně naučí a je dobře koncipovaný.
David Jaromír Šebánek, 09.08.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Bylo fajn poslouchat osalvu jazyka C++ a i pasivně agresivní připomínky přednášejících. Taky je fajn mít poznámky na internetu, bez nutnosti vždy být na přednášce samotné.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.05.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Velmi zajímavý a srozumitelný předmět.
Záznamy z r.2021 existují za což je velké plus.
Zkouška je optional a spíš discouraged.
Připomínka k předmětu, Principy překladačů [NSWI098, cvičení]
Vojtěch Zeller, 15.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Ocenil bych na druhém cvičení nějakou demonstraci toho, jak hledat v dokumntaci Céčka a llvm.
Michael Ševčík, 12.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavý vhled do světa překladačů. Poměrně prakticky orientováno.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 09.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět je dle mne hrozně zajímavý a naučný. Konečně se díváme na magii překladu, dokonce si i vlastní překladač píšeme! Problém ale nastává právě ve cvičeních, což jsou spíše zadání domácích úkolů, které nakonec nějak musíme vymyslet sami. OK, ale úkoly nejsou snadné, mohou zabrat spoustu času (a spoustu času z toho jenom zjišťováním, cože se vlastně po mně chce a jak se to píše) a se zbytkem semestru pak na úkoly nezbývá tolik času, kolik bych si přál (a to se řídím doporučeným průběhem studia, kde bych zrovna očekával nějaký balanc). Nakonec se jen snažím získat zápočet co nejrychleji a opravdové vědomosti přicházejí sekundárně. Kdybychom měli cvičení praktičtější, nejspíš bych to takto necítil, ale jejich přímou formu v hlavě nemám.

Asi to lépe separuje opravdu nadané pisatele překladačů, nicméně se nakonec z předmětu stává typ "co nejrychleji se toho musím zbavit", což je vzhledem k zajímavosti látky prostě škoda.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.01.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení je vlastně osvětlením toho, co bude předmětem následujícího DÚ. Takovou přípravu na řešení úkolů oceňuji, a pro splnění předmětu je velmi potřebná. Programy, používané k řešení úkolů, jako je Flex a Bison, studenti v jiných předmětech do té doby nepotkají, a proto oceňuji "tutorial" k jejich použití.
Připomínka k předmětu, Principy překladačů [NSWI098, přednáška]
Vojtěch Zeller, 15.02.2024, 3. Ročník, Informatika, bakalářské
OK, něco zajímavé nebo užitečné, něco zbytečně okecávané. Přišlo mi že spousta věcí z předmětu je mnohem jednodušší, než se tváří.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 09.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Přednášky rozhodně osvětlují teorii, která je vcelku náročná, ale jelikož člověka začnou spíše zajímat deadlines než samotná látka, začnou vypadat spíše jako čas ztracený, který mohl být použit na dělání úkolů, třeba právě z Principů překladačů.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 11.01.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavý předmět, ale nezabývá se vůbec backendem překladače. Principy probírané na přednáškách se zvláště v druhé polovině semestru prolínají s jinými předměty - Architektura počítačů, Operační systémy, atp. Mnoho částí výkladu je tak spíše opakování. Vzhledem k tomu, že se z této látky stejně nezkouší, to ale není vlastně důležité.
Připomínka k předmětu, Virtualizace a cloud computing [NSWI150, přednáška]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 07.02.2024, 1. ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, navazující magisterské
Předmět je připraven hezky, bavila mě víc ta high-level perspektiva, ovšem je pravda, že dozvědět se o problematice i na úrovni OS bylo dobré.

Jediné, co musím předmětu vytknout, je chaos ve slidech. Zaprvé preferuji PDF slidy, protože se dají zobrazit v prohlížeči na libovolném zařízení (narozdíl od M$ Office formátu), to je však možná osobní preference. Zadruhé nechápu míchání češtiny a angličtiny, nezřídka se stávalo to, že jeden slide byl v češtině a následující v angličtině. Třetí věcí je pak počet slidů - na webu jsou dostupné prezentace obsahující desítky neprobraných slidů, což je fajn pro zajímavé počtení, ale není z toho jasné, co jsme vlastně všechno společně prošli na hodině.
Připomínka k předmětu, Administrace virtualizační infrastruktury [NSWI151, cvičení]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 01.06.2023, 2. Ročník, Informatika - Softwarové a datové inženýrství, navazující magisterské
Zajímavý předmět, ve kterém si člověk šáhne na komerční způsoby virtualizace (vmware a hyper-v). Celý předmět se nese v pohodovém duchu, kdy student následuje kroky a vysvětlení vyučujícího. Ačkoliv student opakuje kroky vyučujícího, přesto se může stát spousta událostí, u kterých se student značně zapotí. Obvyklé cvičení vypadalo tak, že byla přednesena krátká teorie a následně jsme si teorii zkoušeli "nastavit" s komečním nástrojem. Po dobu cvičení jsme vytvářeli od nuly celý cluster.
Připomínka k předmětu, Počítačové systémy [NSWI170, cvičení]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičenia mi prišli zaujímavejšie ako prednáška. Domáce úlohy na seba silno nadväzovali a dohromady tvorili mohutný kód. Páčila sa mi limitovaný hardware Arduina, človek musel poriadne rozmýšľať, čo robí. Predmet sa vraj tiež zaoberá čistotou kódu, ale cvičiacemu vadili len veľmi závažné/ľahko opraviteľné chyby.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Moc pravidiel na kvalitu kódu, ale očividne o tom ten predmet bol, tak asi sa na to nemôžem sťažovať.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Na cvičení se programuje Arduino. Jenomže to Arduino tam jen jenom proto aby se tento předmět nejmenoval Programování. Hlavní náplní předmětu je ve skutečnosti psaní přehledného kódu, což vám navíc ztěžují nekonzistence mezi skutečným Arduinem, na kterém domácí úkoly vypracováváte, a simulátorem, na kterém jsou kontrolovány. Například se stane, že na skutečném hardware musíte importovat jednu knihovnu, ale než úkol odevzdáte, tak ten import musíte smazat, protože se z toho simulátor rozsype. Náročnost úkolů závisí na tom, jak moc daný cvičící bazíruje na drobnostech a jestli pochopíte, že nemáte dělat to, co dává smysl, ale to, co cvičící chce. Komplikace skutečného hardware (např. debounce tlačítek) nejsou vůbec brány v zřetel a ani si ty tlačítka nezapojíte, ale bez vysvětlování dostanete předzapojená.

Na druhou stranu nemůžu říct, že by obsah předmětu byl naprosto nepřínosný. Naopak mě donutil psát čistší a přehlednější kód a naučil mě vyvarovat se věcem co vedou k nepřehlednému kódu. Celá věc s Arduinem je však naprostá šaškárna.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 14.09.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
super
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení byla zajímavá, programování na Arduinu pro mě bylo něco úplně nového. Bohužel pro specializace, které nemají povinné C++, je to trošičku zbytečná zátěž. Ale hlavně mě mrzí, že na cvičení nebyl prostor se vrátit k některým tématům z přednášek (zejména k úlohám, které se následně objevily u zkoušky). Pokud jde o náročnost, většinu úloh jsem zvládl(a) den dva po zadání. V úloze se stopkami ale byla chyba a dost záviselo na pořadí některých příkazů. Myslím, že v zadání by se na to mělo upozornit (stopky jsem odevzdal(a) až večer před cvičením).
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 08.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Přednáška a cvika se obsahem naproto lišila. Dle mého by to měli být samostatné předměty.
Přednášky byly obsahově dobré. Cvika obsahově také ušli.
Stálo by za to však přemyslet zkoušku. Odpovědi a,b,c,d a nějaké počítací příklady jsou nevypovídající o vaší znalosti učiva.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 06.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Jsem vděčný, že k přednášce existují takováto praktická cvičení. Domácí úkoly mě přišly poměrně zábavné, ale možná bych ocenil trochu větší návaznost na přednášku. Spíš mám pocit, že jde o dva různé předměty.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.09.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Úkoly působily zprvu velmi složitě - jelikož chybí základy jazyka C/C++, z obyčejného úkolu se častokrát stala několikahodinová zátěž, kvůli oné programovací bariéře a prvotnímu setkání s počítačem Arduino.
Peter Kochelka, 19.08.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Feel-good programovanie, popri ktorom sme sa naučili základné coding guidelines.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.07.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Cvičení nemá mnoho společného s přednáškou, jedná se spíše o kurz programování v C++ a Arduinu. I když už jsem měl s oběma technologiemi předchozí zkušenost, cvičení bylo přínosné a vidím, že jsem schopen po absolvování tohoto předmětu psát kvalitnější, čitelnější a spolehlivější kód. Někteří cvičící mají ale (údajně) sklony k bazírování nad formalitami a správné splnění úkolu občas vyžaduje dávku čtení myšlenek. S dobrým cvičícím se ale jedná o veskrze positivní zážitek.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.07.2023, 2. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Vyvíjet na něčem a testovat na něčem jiném je poměrně pain. Zvlášť když na vypracování je takový tlak a časové deadliny.
Andrej Pribiš, 07.07.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Riešené úlohy boli dostatočne "náročné" aby ich vyriešenie bolo brané ako úspech pre študenta a zároveň zaujímavé. Drillovanie základných programovacích praktík tiež nie je na zahodenie.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2023, 2. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Celková náplň cvičení byla uspokojující. Zaznamenl jsem zlepšení ve struktuře svého kódu. Též se mi zlepšila schopnost reagovat na komentáře a připomínky ke kódu, kterým bylo občas obtížné vyhovět. S kombinací s prací s arduinem mi připadá cvičení dobře i zábavně sestaveno.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 23.06.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Fajn cvičení, se zápočtem jsem neměl žádný problém a hodně jsem se toho naučil. Ale nechtěl bych teda už dávno neumět v C++, protože jinak by to bylo dost drsné. :)
Maria Filtsova, 06.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Obsah je věcný a zajímavý, ale kvůli špatné organizaci se musely dodělávat zápočtové domácí úlohy během zkouškového.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 04.06.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Recodex emulator mal docela malu podporu nativnych funkcii arduina ale dostatocny na vyuku
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 30.05.2023, 1. ročník, Computer Science, bakalářské
Some useful things for the quality of your code, but overall, it's just picking on every possible detail.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.05.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Upřímně skvělý cvičení, mám osobně velmi rád c++, takže mi cvičení velmi sedlo.
Připomínka k předmětu, Počítačové systémy [NSWI170, přednáška]
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Témou predmet nadväzuje na Princípy počítačov, avšak formátom by som ho prirovnal k Počítačovým sieťam, kde to skôr vypadá ako priateľská konverzácia, ako predávanie vedomostí. Ide hlavne o vertikálny rez vzťahom medzi Software a Hardware.

Hlavný problém bol pri opakovaní učiva na skúšku. Prezentácie neposkytujú dostatočne presné definície a postupy vyžadované pri skúške. Tá má veľmi nepríjemný formát. Teoretický úlohy typu ABCD, s viacerými správnymi možnosťami, ktoré sú prinajmenšom diskutabilné. V praktických úlohách sa nehodnotí postup, iba presné číslo zadané do textboxu.

Za správnu úlohu získate buď 0 bodov alebo plný počet. Čo je celkom neštastné, keďže nie je vždy jasné, čo sa od vás chce a samotných úloh je málo. Celkovo skúška veľmi málo reprezentuje znalosti získané na prednáške, s výnimkou úplne poslednej, kde Vám prednáśajúci musia vysvetliť ako skúšku riešiť. Počet otázok, ktorý sa tam vyskytuje je v skutočnosti veľmi malý.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 15.09.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Učivo pohodlne nadväzovalo na predment Úvod do počítačov z minulého semestra.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 14.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Předmět zabírá spoustu času hlavně během semestru, kdy se na cvičeních programuje Arduino.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 09.09.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Výuka měla docela překryv s počítačovými systémy, což se mi zdá trochu škoda. Mám dojem, že některá témata by se dala zkrátit (operační systémy) či úplně odebrat (paralelní programování). Chápu, že tento předmět je především přehledový, ale zrovna to paralelní programování nám moc dobrý vhled nedalo (spíš takové konstatování, že to existuje, zavedení základních pojmů, ale nic víc). Zkouška nebyla nic moc (byla trochu moc o náhodě a nebylo možné se na ni pořádně připravit), ale naštěstí nebyla moc těžká.
Petr Tvrdek, 06.09.2023, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Docela fajn přehledový předmět; jen ta zkouška není nic moc - v ostatních předmětech normálně zkouší třeba ústně a stíhají to, takže ten argument, že zkouška má formát, jaký má, protože je moc studentů, mi nepřijde relevantní. Ale hodně jsem se toho naučil a Arduino také nebylo špatné:)
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 02.09.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Nemám co vytknout.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 19.08.2023, 1. ročník, Informatika, bakalářské
Po princípoch počítačoch v zimnom semestri podľa mňa príliš veľká časť tohto predmetu pôsobila len ako opakovanie, takže bolo oveľa ťažšie udržať pozornosť. Napríklad uvod do c++ a podrobnosti o niektorých architektúrach ale boli super. Chýbali mi aktuálne záznamy prednášok alebo sprievodný text - prezentácie boli občas (najmä pri nových témach) len heslovité.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 20.07.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Obsah přednášky je zajímavý a užitečný, zkouška zvládnutelná.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.07.2023, 2. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Prakticky zbytečný, stačí pouze cvika.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 29.06.2023, 2. ročník, Matematika se zaměřením na vzdělávání, bakalářské
Předmět je více méně nalejvárna a tu a tam algoritmicé naučení různých vzorců. Nakonec jsem se na zkoušku naučil za 3 dny, dostal známku a den po zkoušce si pamatuju tak 10% věcí.
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 28.06.2023, 1. Ročník, , Program CŽV - zájmový
Bohužel jsou prakticky nedostupné učební materiály v textové podobě. Pokud se člověk chce učit, musí sledovat záznamy přednášek, které nelze bohužel ani stáhnout a z nějakého důvodu se začnou po asi hodině sledování vyskytovat vždy problémy s načítáním videa (což se mi dařilo zatím pouze vyřešit restartem počítače). Bylo by dobré, aby byly minimálně přidány poznámky k prezentacím, ve kterých je napsáno vše důležité (včetně toho, co se může vyskytnout ve zkoušce).
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 11.06.2023, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Je důležité chodit na přednášky, neboť se na nich ozvou věci do zkouškového testu, které se v prezentacích neobjevují.
Bylo by fajn mít například záznam, který je teď dostupný pouze v angličtině. Jinak supr předmět plný zajímavých témat.
Maria Filtsova, 06.06.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Zajímavá látka, ale zvláštní přístup u zkoušek. Není jasné, na co je třeba dávat pozor a umět, a de facto se musí jít na první pokus jako na procvičování praktických úloh, které vidíte poprvé v životě. Bylo by lepší, kdyby se praktické úlohy zkoušely alespoň jednou nanečisto nebo bylo pár domácích úloh z toho.
Šimon Jůza, 30.05.2023, 1. Ročník, Informatika, bakalářské
Skvěle navazující kurz na Principy počítačů. Probraná témata jsem dobře pochopil, zkouška mě ve výsledku právě kvůli tomu moc nepřekvapila. Zkouška jako taková byla velmi férová, jen všem doporučím se při přípravě zaměřit spíše na praktické příklady (proto je dobré na přednáškách právě u nich dávat obzvlášť pozor, teorii lze dohnat i jinde).
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK