AnketaAnketa(verze: 714)
Aktuálně není povolen sběr dat (MFF)
   Přihlásit přes CAS
  • Data jsou dostupná pouze pro Oba semestry.
Připomínky k výuce (Oba semestry)
  
Předmět: Katedra:
Typ:
Při výběru garanta předmětu se zobrazují připomínky jak k němu, tak ke všem vyučujícím daného předmětu. Při výběru vyučujícího, který garantem není, se zobrazují připomínky vztažené pouze k němu.
Připomínka k předmětu, Anglický jazyk - zkouška pro bakaláře [NJAZ091, nic]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 3. ročník, Informatika, bakalářské
Zkouška není reálně až zas tak těžká, jde se na ní připravit za 2 dny, doporučuji to neodkládat na třeťák. Testová část je dost nabitá, nenudil jsem se, času bylo tak akorát. V ústní část byla konverzace o oboru, letmé nahlédnutí do knihy a vysvětlení pojmů - asi na 10 min, pak jsme projeli test a opravovali chyby.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 18.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
S certifikátem to byla dost jednoduchá zkouška - stačilo se den předem podívat do té učebnice na ta slovíčka a mít připravený nějaký ten odborný text, což není problém, protože to snad každý běžně čte takovéhle texty, tak z nich prostě nějaký vezme a něco o něm řekne
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 18.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Výuka angličtiny na MFF má rozhodně co dohánět, obzvlášť co se týče odborné angličtiny. Drtivá většina odborné angličtiny, která je součástí výuky se týká středoškolské geometrie a obskurních pojmů, jejichž význam neznám ani v češtině. Úplně chybí jakákoliv terminologie specifická pro informatiku nebo jakýkoliv jiný obor matematiky mimo základy matematické analýzy a středoškolské geometrie zmíněné výše. Čím si ale mnoho studentů dle mého názoru přípravu na zkoušku zbytečně zhnusí je, že se snaží učit nazpaměť slovíčka ze slovníčku v učebnici, bez jakéhokoliv kontextu, jen jako uspořádané dvojice. Tohle je, byť to většina jazykářů na středních školách neví, ten nejbolestivější a nejotravnější způsob, jak se naučit nějaký jazyk. Drazí kolegové studenti: Ne, opravdu se nemusíte učit překlad slovíčka "jadérko", i když se vyskytuje ve slovíčkách v učebnici. Samotný test z odborné angličtiny u zkoušky je docela příčetný a mám pocit, že učení se slovíček z učebnice mi v jeho vyplnění spíše nepomohlo. Každopádně doplnění výuky jazyků o pasáže specifické pro jednotlivé obory (inf, mat, fyz) by dle mého názoru velmi pomohlo, za prvé připravit studenty na studium jejich oboru – i když jsem chodil na dva semestry angličtiny, hledání učebních materiálů v angličtině je pořád v některých předmětech bolest, a za druhé zpříjemnit studentům účast na výuce angličtiny.

Zbytek zkoušky odpovídá standartním testům z angličtiny, na které může být člověk zvyklý z certifikátů nebo středoškolských olympiád. Ústní část je z velké části spíše konverzační, ale rozhodně se hodí mít přehled o textu, který jste četli a umět odpovídat na otázky jako "Pro koho je text určen?".
Maria Filtsova, 16.02.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Typická zkouška z angličtiny, ale ESP část je spíše mírně na šprtání, jinak není co vytknout. Pokud umíte dobře anglicky a naučíte se slovíčka a výrazy z doporučené literatury (z apendixu), není čeho se bát.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 12.02.2024, 2. ročník, Informatika, bakalářské
Velmi cením snahu naučit všechny studenty tento naprosto nezbytný jazyk. Formát zkoušky se mi rovněž zdá principiálně odpovídající. A zkoušku jsem si užil. Velmi značná vada na kráse je ESP - nechápu proč, jako student informatiky, mám umět desítky slovíček popisující kupříkladu geometrické situace, které bych nedokázal pojmenovat ani v češtině, když u svých spolužáků vidím mezery v základních pojmech, které ve svých karierách skutečně budou potřebovat - pojmy kolem programovacích jazyků, algoritmů, počítačové architektury atd. S tímto se student připravující se na tuto zkoušku vůbec nepotká a to je prostě špatně. Navrhoval bych tedy nahradit geometrický, a možná část matematickýho, obsahu zkoušky obsahem z oboru studenta, popřípadě alespoň jiným potřebným z angličtiny obecně. Takhle to akorát trochu vypadá jako umělá snaha zkoušku udělat těžší.
---, Anglický jazyk - zkouška pro bakaláře [NJAZ091, nic]
Jakub Smolík, 30.01.2024, 2. Ročník, Informatika, bakalářské
Dělal jsem zkoušku pro studenty s certifikátem, takže pouze ESP a ústní část, tedy nemůžu hodnotit ten zbytek. Zkouška je velmi jednoduchá, stačí si den před zkouškou prolistovat ESP učebnici. Její formu ale bohužel nelze hodnotit kladně.

1) ESP část je za mě principiálně nejdůležitější část této zkoušky. Studenti matfyzu by měli vědět, jak hovořit o matematice v angličtině. Realita tohoto testu bohužel vypadá jinak. Místo matematického vyjadřování se klade důraz na (!) zapamatování si nazpaměť hromady pojmů z geometrie, které člověk dost možná nezná ani česky a pravděpodobně je v životě nepoužije. Studenti také mají u zkoušky za úkol jednoznačně přepsat nějaký výraz do slov. Ne tak, jak by se ten výraz četl, protože to by v některých případech mohlo být víceznačné (a+b)/a vs a+b/a. Ale přesně od toho je matematická notace! V realitě se nikdy nestane, že budete mluvit o nějakém složitém matematickém výrazu a rozhodnete se ho nenapsat, aby to pro posluchače bylo napínavější. Přirozený jazyk není stavěný k exaktnímu popisu matematických výrazů a neměl by se takhle znásilňovat.

2) Na ústní část si studenti mají přinést nějaký dlouhý odborný text v angličtině a potom se o jeho obsahu baví se zkoušením. Tohle už je lepší než písemná ESP část, ale myslím, že i zde jsou místa pro zlepšení. Zkoušející nejsou matematici a vysokoškolskou matematiku pochopitelně neznají. Proto je velmi obtížné mít s nimi nějakou smysluplnou konverzaci o tom, na co se vás zeptají. Tímhle je nechci kritizovat, nemyslím si, že to je jejich chyba, jen je to něco, co mi na zkoušce vadilo.

3)Text, který přinesete, zároveň nikdy předtím neviděli. V mém případě zkouška vypadala tak, že zkoušející zuřivě listovala knihou a hledala nějaký zajímavý nadpis, na který by se mě mohla zeptat. Myslím, že kdyby zkoušející měli třeba jen 5-10 minut na prolistování si textu, zjištění o čem vlastně je a vymyšlení pár zajímavých otázek, tak by to ústní části velmi pomohlo.
Připomínka k předmětu, Anglický jazyk - zkouška pro bakaláře [NJAZ091, nic]
Student zakázal zobrazování osobních údajů, 15.09.2023, 3. ročník, Matematické modelování, bakalářské
Obecná část: zkouška přiměřeně náročná. Jen u slohové části strhávali hodně bodů a nevím proč, výběr témat byl ve stylu udělej si rychle na dané téma názor a pak napiš esej, moc mi to nevyhovovalo, když jsem musel vybrat téma, ke kterému jsem schopen alespoň něco říct a pak udělat rychlý brainstorming myšlenek a nějak smyslupně si je uspořádat v hlavě.
Matematická část: Zkoušela se v podstatě látka probraná na SŠ, akorát v angličtině.
Ústní část: pohodový pokec; nejprve o odborné literatuře, pak jen tak o životě. Tato část zkoušky mi vyhovovala nejvíce ze všech.
Autor příspěvku je pořadateli ankety známý, 16.06.2023, 2. ročník, Obecná matematika, bakalářské
Pokud máte certifikát, v mém případě C2, a přes střední jste se například učili matematiku z anglických zdrojů, delší než hodinová příprava ráno před zkouškou je zbytečná. Tím myslím i navštěvování kurzů angličtiny po čtyři semestry. Jen bych si trochu prošel ESP a přepisování symbolického zápisu do jednoznačného mluveného.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK