Interaktivní tabule v pedagogické praxi
Interactive Whiteboard in Educational Practice
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53298Identifikátory
SIS: 93789
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horák, Josef
Doulík, Pavel
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Oddělení pro vědeckou činnost
Datum obhajoby
30. 5. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
NÁZEV: Interaktivní tabule v pedagogické praxi AUTOR: Mgr. Lenka Žďárská KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy ŠKOLITEL: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. ABSTRAKT: Je možné považovat interaktivní tabuli za fenomén dnešního školství? Zkvalitňuje opravdu interaktivní tabule proces výuky? Má využívání interaktivní tabule motivační potenciál a usnadňuje učitelovu každodenní práci? Právě tyto otázky se bude předkládaná disertační práce snažit objasnit. Disertační práce začíná teoretickou částí, která komplexně popisuje interaktivní tabuli a začleňuje ji do systému didaktických prostředků. Dále se věnuje aspektům, souvisejícím s efektivní výukou cizích jazyků, mezi něž patří motivace a interaktivita. Na teoretickou část navazuje analýza empirického výzkumu, který se zabývá problematikou využívání interaktivní tabule z pohledu učitele i žáka. Hlavní přínos práce spočívá v zařazení technického výukového prostředku - interaktivní tabule do systému didaktických prostředků a v experimentálním ověření jejích efektů ve výukovém procesu za předpokladu respektování vzájemné provázanosti žáka a učitele. KLÍČOVÁ SLOVA: Didaktické prostředky, interaktivní tabule, interaktivní výuky
TITLE: Interactive Whiteboard in Educational Practise AUTHOR: Mgr. Lenka Žďárská DEPARTMENT: Department of Information Technology and Education SUPERVISOR: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. ABSTRACT: Is it possible to use the interactive whiteboard as a phenomenon of today's education? Does it really make the process of education more efficient? Does it have any motivational potential and does it make a teacher's daily work easier? Offered dissertation will try to clarify these suggested questions. The Thesis is introduced by a theoretical part which describes the interactive whiteboard as a complex and integrates it into the current system of didactic tools. It also deals with the aspects of efficient language learning among which belong motivation and interactivity. The theoretical part is followed by the analyses of empirical research which is devoted to using the interactive whiteboard from teacher's and student's viewpoint. The main aim of this work is to incorporate the technical didactic tool - the interactive whiteboard into the current system of didactic tools and secondly, in experimental verification of its effects on teachers and students within educational process. KEYWORDS: didactic tools, interactive whiteboard, interactive teaching