Oxid uhličitý ve výuce přírodovědných předmětů (studijní opory pro gymnázia)
Carbon Dioxide in Science Education (Study Aids for Grammar School)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34342Identifikátory
SIS: 76818
Kolekce
- Kvalifikační práce [19114]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Urbanová, Klára
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství chemie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Datum obhajoby
8. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Oxid uhličitý, uhlíková stopa, RVP, projektový přístup k výuce, PISA, metoda IBSE (badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání), PowerPointová prezentace, laboratorní práce, pracovní listyKlíčová slova (anglicky)
Carbon Dioxide, Carbon Footprint, Framework Educational Programme, Project Management, PISA, IBSE (Inquiry Based Science Education), PowerPoint Presentation, Laboratory Work, WorksheetsUniverzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika OXID UHLIČITÝ VE VÝUCE PŘÍRODOVĚDNÝCH PŘEDMĚTŮ (STUDIJNÍ OPORY PRO GYMNÁZIA) Bc. Lucie Kristlová lucie.kristlova@gmail.com V této diplomové práci byly shrnuty principy tzv. projektového způsobu myšlení a uvažování a tzv. metody IBSE neboli badatelsky orientovaného přírodovědného vzdělávání. V práci byly zhodnoceny výsledky mezinárodního výzkumu PISA 2006, který testoval žáky v oblasti přírodních věd. Dále byly v teoretické části zpracovány učební podklady k výuce tématu Oxid uhličitý. Ty by měly posloužit vyučujícím chemie a biologie především na gymnáziích. Byly vytvořeny i metodicky zpracované výukové materiály - prezentace, pracovní list a náměty laboratorních úloh včetně autorských řešení. Pracovní list byl ověřen žáky nižšího a vyššího stupně gymnázia.
Charles University in Prague - Faculty of Science Department of Teaching and Didactics of Chemistry Albertov 3, 128 40 Praha 2, Czech Republic CARBON DIOXIDE IN SCIENCE EDUCATION (STUDY AIDS FOR GRAMMAR SCHOOL) Bc. Lucie Kristlová lucie.kristlova@gmail.com In this thesis the principles of Framework Educational Programme and method IBSE alias Inquiry Based Science Education were summarized. The results of international research PISA 2006 were evaluated. In 2006 the focus was on scientific literacy. In the theoretical part the study supporting documents on the theme Carbon Dioxide were worked up. The documents would serve teachers of Chemistry and Biology mainly at the grammar schools. Methodically processed materials were created such as presentation, worksheet and subject matter of chemical experiments with the inclusion of the author solutions. The worksheet was verified by pupils at grammar school.