Národní identita v komunistické propagandě (květen 1945 - květen 1946)
National Identity in the Propaganda of the Communist Party of Czechoslovakia (May 1945 - May 1946)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49406Identifikátory
SIS: 73030
Kolekce
- Kvalifikační práce [22844]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Kocian, Jiří
Oponent práce
Kopeček, Michal
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Historie - Politologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav českých dějin
Datum obhajoby
15. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
národní identita, propaganda, diskurzivní analýzaKlíčová slova (anglicky)
national identity, propaganda, discourse analysisV politice Komunistické strany Československa hrála národní legitimita důležitou úlohu. Adresáty komunistické politiky byli v prvé řadě "příslušníci národa". Tématem mého výzkumu byla tedy národní identita a její role v komunistické politice v prvním poválečném roce, a to zejména v kulturní politice. Ve svém výzkumu reprezentací národní identity v kulturní politice Komunistické strany Československa jsem se inspirovala diskurzivně analytickými přístupy, které mi pomohly odpovědět na otázky po roli české národní identity v propagandě strany.
National legitimacy played in the politics of post-war Communist Party of Czechoslovakia an important role. The addressees of communist policy should primarily be "members of the nation." The subject of my research work in this way was the formulation of national identity and its role in the Communist politics in the first postwar year, especially the cultural field. For the conceptualization of the concept of propaganda in the Communist Party, I was inspired discourse analytical approaches that have helped me in exploring answers to the question of the role of Czech national identity in the propaganda of the Communist Party of Czechoslovakia.