velikost textu

Návrh na zařazení kultury neslyšících na prvním stupni základních škol pro sluchově postižené

Upozornění: Informace získané z popisných dat či souborů uložených v Repozitáři závěrečných prací nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora.
Název:
Návrh na zařazení kultury neslyšících na prvním stupni základních škol pro sluchově postižené
Název v angličtině:
Suggestions for the integration of the deaf culture into the education of deaf and hard of hearing children in elementary schools
Typ:
Bakalářská práce
Autor:
Mgr. Bc. Barbora Kosinová (roz. Komárková)
Vedoucí:
Mgr. Petr Vysuček
Oponent:
prof. PhDr. Alena Macurová, CSc.
Id práce:
26400
Fakulta:
Filozofická fakulta (FF)
Pracoviště:
Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Program studia:
Čeština v komunikaci neslyšících (B7312)
Obor studia:
Čeština v komunikaci neslyšících (CN)
Přidělovaný titul:
Bc.
Datum obhajoby:
6. 2. 2006
Výsledek obhajoby:
výborně
Jazyk práce:
Čeština
Abstrakt:
Ve sve praci jsem se pokusila navrhnout aktivity, jejichz praktikovani by napomohlo k seznameni neslysicich deti s kulturou neslysicich jiz od zacatku skolni dochazky. Jsem si vedoma faktu, ze neslysici deti neslysicich rodicu se s kulturou neslysicich setkavaji doma a svym zpusobem je kultura neslysicich obklopuje. Ale pro neslysici deti slysicich rodicu by bylo vhodne, aby se seznamovanim s kulturou neslysicich pomahala rodicum skola. Jak jsem se zminila na zacatku sve prace, nemyslim si, ze je vhodne, abychom my slysici urcili, kterYm smerem se maji neslysici vydavat. Ale na druhou stanu, ti lide, kteri s neslysicimi prichazeji do kontaktu, by meli ukazat, z ceho si mohou neslysici vybrat. Ve skolach by se deti mely seznamit, jak se svetem slysicich, tak svetem neslysicich. Na zaklade objektivnich informaci si neslysici mohou nenasilne vybrat, jakou cestou se ve svem budoucim zivote vydaji. Sama jsme se snazila strucne popsat zakladni charakteristiky sveta neslysicich. Logicky jsem vysvetlila, ze neslysici Ize povazovat za jazykove-kulturni mensinu, a bylo by politicky spravne, aby se neslysicim dostavalo stejnych pray jako jinym jazykovym mensinam na nasem uzemi. Komunita (ceskych) neslysicich se odlisuje predevsim v uzivani (ceskeho) znakoveho jazyka. Uzivani znakoveho jazyka v prostoru prinasi velke moznosti pro umelecke vyjadreni. Kultura neslysicich v uzsim slova smyslu je jedinecna a mne vzdy znova a znova upouta. Pokusila jsem se ukazat, ze zarazenim kultury neslysicich do vyucovani by doslo k snadnejsimu uspokojovani psychickych potreb neslysicich deti. Domnivam se, ze neslysici deti by tak byly vice sebejiste, vyrovnane a hlavne spokojene samy se sebou.
Dokumenty
Stáhnout Dokument Autor Typ Velikost
Stáhnout Text práce Mgr. Bc. Barbora Kosinová 6.03 MB
Stáhnout Abstrakt v českém jazyce Mgr. Bc. Barbora Kosinová 81 kB
Stáhnout Abstrakt anglicky Mgr. Bc. Barbora Kosinová 18 kB
Stáhnout Posudek vedoucího Mgr. Petr Vysuček 158 kB
Stáhnout Posudek oponenta prof. PhDr. Alena Macurová, CSc. 133 kB