Diagnostika didaktických kompetencí studentů FTVS
Diagnosis of didactic competencies of students FTVS
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/113974Identifikátory
SIS: 218605
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mužík, Vladislav
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu
Datum obhajoby
18. 11. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
Komunikace, didaktická interakce, didaktické výstupy, komunikační dovednostiKlíčová slova (anglicky)
Communication, didactic interaction, didactic outputs, communication skillsNázev: Diagnostika didaktických kompetencí studentů UK FTVS. Cíle: Cílem práce bylo ověřit, zda je zvolená kombinace kvantitativní a kvalitativních metod vhodná pro diagnostiku didaktických kompetencí studentů UK FTVS v rámci didaktiky plavání. Metody: Výzkum byl opřen o kombinaci kvantitativních a kvalitativních výzkumných metod. Zúčastněné pozorování bylo využito při přímé účasti na didaktických výstupech studentů. Sběr dat byl realizován pořízením audio a videozáznamů didaktických výstupů studentů v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání na UK FTVS, dotazníkem a skupinovými rozhovory se studenty, kteří byli během didaktických výstupů v roli "žáků". Prostřednictvím nezúčastněného pozorování proběhla analýza videozáznamů didaktických výstupů studentů. Kódování jednotlivých didaktických výstupů studentů bylo provedeno pomocí modifikované analýzy didaktické interakce (MADI). Pro kódování a zpracování dat z dotazníků byla využita deskriptivní statistika. Transkripcí byl pak proveden přepis skupinových rozhovorů z elektronické podoby do psané. Z dílčích výsledků metody MADI, dotazníků a skupinových rozhovorů byly vytvořeny případové studie pěti vybraných studentů z prvních tří nejvíce frekventovaných fenoménů z 1. kategorie MADI, tj. z forem chování učitele. Výsledky: Dosažené výsledky...
Title: Diagnostics of didactic competencies of students of UK FTVS. Objectives: The goal of the dissertation was to verify whether the chosen combination of quantitative and qualitative methods is suitable for the diagnostics of the didactic competencies of the students of the UK FTVS in swimming didactics. Methods: The research was supported by a combination of quantitative and qualitative research methods. Participating observation was used in direct participation in the didactic outputs of students. Data collection was done by acquiring audio and video recordings of students' didactic outputs within the subject of Theory and Basics of Swimming Didactics at the UK FTVS, by a questionnaire and group interviews with students who were in the role of "pupils" during didactic outputs. Through an uninvolved observation, the analysis of video recordings of students' didactic outputs was made. Coding of individual didactic outputs of students was done through modified analysis of didactic interaction (MADI). Descriptive statistics was used to encode and process data from questionnaires. Then the transcript of group conversations from electronic form to written was done by transcription. From the partial results of the MADI method, questionnaires and group interviews, case studies of five selected...