Tvorba vybraných kompetenčních modelů za účelem profesního rozvoje zaměstnanců
Creation of selected competence models for the professional development of the employees
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117355Identifikátory
SIS: 217956
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tureckiová, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
1. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
kompetence, kompetenční model, tvorba kompetenčního modelu, profesní rozvoj, vzdělávání zaměstnanců, organizaceKlíčová slova (anglicky)
competence, competency model, creating a competency model, professional career, employee training, organisationDiplomová práce se zabývá tvorbou tří kompetenčních modelů, a to na základě provedené kompetenční analýzy pro vybrané nevedoucí pracovní pozice označené jako Warehouse Coordinator, Junior Accountant a Sales Administrative Assistant, které je potřeba dále profesně rozvíjet. Správně sestavený kompetenční model následně vytváří reálný obraz toho, jakými znalostmi a dovednostmi by měl zaměstnanec na dané pracovní pozici disponovat. V rámci profesního rozvoje a vzdělávání stávajících zaměstnanců je kompetenční model spolehlivým nástrojem při identifikaci vzdělávacích potřeb jednotlivých zaměstnanců, který dokáže včas odhalit skrytý talent. Snáze se tak zaměstnanci určují rozvojové a vzdělávací aktivity nebo školení, která napomáhají nejen k dosažení požadovaných kompetencí, ale také k naplňování cílů organizace jako celku. Výstupem diplomové práce je provedená kompetenční analýza a vytvořené tři kompetenční modely spolu s návrhy a doporučeními pro jejich využití při profesním rozvoji a vzdělávání daných zaměstnanců. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí - teoretická část diplomové práce se zabývá obecně teoretickým vymezením kompetencí, kompetenčních modelů a vzděláváním zaměstnanců. Praktická část diplomové práce se skládá z představení organizace a z provedeného kvantitativního výzkumu,...
The thesis deals with the creation of three competencies models, based on a competencies analysis for selected non-managerial job roles requiring further professional development, namely Warehouse Coordinator, Junior Accountant and Sales Administrative Assistant. The duly compiled competencies model then creates a realistice representation of the knowledge and skills the staff need for the given job role. When it comes to the professional development and training of existing staff, the competencies model is a reliable tool for identifying the educational needs of individual employees, and detecting hidden talents in good time. This makes it easier to set the developmental, educational and training activities for the employee, not only to achieve the required competencies, but also to meet the goals of the organization as a whole. The thesis contributes by having undertaken a competencies analysis and created three competencies models, together with proposals and recommendations for their use in the professional development and training of the employees concerned. The thesis is divided into two parts - the theoretical part deals with the general theoretical definitions of competencies, competencies models and staff training. The practical part of the thesis comprises an overview of the organization...