Canisterapie a její využití v rehabilitaci kombinovaně postižených dětí
Dog Assisted Therapy and its Use in Rehabilitation of Children with Multiple disabilities
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106542Identifikátory
SIS: 213033
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zemková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
31. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
canisterapie, pes, klient, kombinované postižení, rehabilitaceKlíčová slova (anglicky)
canistherapy, dog, client, multiple disabilities, rehabilitationBakalářská práce se zaměřuje na téma canisterapie a její využití při rehabilitaci klientů s kombinovaným postižením. Obsaženy jsou v ní informace ze zahraničních i českých zdrojů a přehled o canisterapii z hlediska jejího vývoje. Práce seznamuje s metodami, technikami a způsoby práce canisterapeutického týmu. Další část práce se zabývá kombinovaným postižením a zejména začleněním canisterapie do celého procesu rehabilitace klienta. Praktická část práce je založena na metodě pozorování průběhu canisterapeutické lekce ve vybraném zařízení. Popisuje konkrétní práci týmu a aktivity provozované u různých cílových skupin handicapovaných dětí v pražské speciální základní škole. Cílem bakalářské práce je porovnat teoretická východiska s praktickou realizací canisterapie při rehabilitaci klientů s kombinovaným postižením.
The bachelor thesis focuses on the topic of canistherapy and its use in rehabilitation of clients with multiple disabilities. It collects information available from foreign and Czech sources and creates an overview of canistherapy from its history, as well as methods, techniques and how the canistherapeutic team works. The next part of this thesis deals with multiple disabilities and particularly with the integration of canistherapy into the process of the rehabilitation. The practical part is based on the method of observing the canistherapy lesson in the selected facility. It describes the specific work of the team and the activities of various groups of handicapped children in Prague's special primary school. The aim of the bachelor thesis is to compare the theoretical background with the practical implementation of canistherapy in rehabilitation of clients with multiple disabilities.