Odborná praxe v terciárním vzdělávání sociálních pracovníků v České republice
Professional practice of social workers in tertiary education in the Czech Republic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/116740Identifikátory
SIS: 210080
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vodáčková, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
22. 1. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sociální práce|terciární vzdělávání|odborná praxeKlíčová slova (anglicky)
social work|tertiary education|professional practiceDiplomová práce se věnuje odborným praxím v terciárním vzdělávání sociálních pracovníků v České republice. Zaměřuje se na průběh odborné praxe na vysokých a vyšších odborných školách v České republice, které připravují studenty na výkon sociálního pracovníka - konkrétně na odborné praxe studentů sociální práce prezenčního studia na vysokých školách v bakalářském stupni a na vyšších odborných školách, které jsou členy Asociace vzdělavatelů v sociální práci (ASVSP). Cílem diplomové práce je zjistit, jak tento proces v současné době probíhá. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje především na vzdělávání studentů sociální práce v ČR, odbornou praxi v sociální práci (např. pojetí praktického vzdělávání, význam teorie pro praxi, teoretické přístupy k praktickému vzdělávání, mentoring) a supervizi odborné praxe. Praktická část představuje výsledky dotazníku, na který odpovídali vedoucí odborných praxí na školách, a výsledky analýzy dokumentů jednotlivých škol přístupných na internetu. Tyto výsledky jsou členěny podle dílčích výzkumných otázek. Klíčová slova Odborná praxe, sociální práce, terciární vzdělávání
The diploma thesis is devoted to professional practice in tertiary education of social workers in the Czech Republic. It focuses on the course of professional practice at universities and higher professional schools in the Czech Republic which prepare students for the performance of a social worker - concretely, the professional practice of full-time social work students at universities at bachelor's level and at higher professional schools that are the members of the Association of Educators in Social Work (ASVSP). The aim of this thesis is to find out how this process is currently going on. The diploma thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part focuses mainly on the education of social work students in the Czech Republic, professional practice in social work (e.g. the concept of practical education, the importace of theory for practice, theoretical approaches to practical education, mentoring) and supervision of professional practice. The practical part presents the results of the questionnaire which was answered by the heads of professional practice at schools and the results of the analysis of documents of schools accessible on the Internet. These results are divided according to partial research questions. Keywords Professional practice, social work,...