Hipsters and their Identity: Discursive Manifestations of Hipster Culture in VICE magazine
Hipsteři a jejich identita: Diskurzivní manifestace hipsterství v magazínu VICE
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110205Identifikátory
SIS: 203472
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájek, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
16. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
fenomén hipster, kultura hipster, mainstream, diskurzivní analýza, magazín VICEKlíčová slova (anglicky)
hipster phenomenon, hipster culture, mainstream, discourse analysis, VICE magazineTento výzkum se zabývá tématem fenoménu hipster a jeho diskurzivními projevy v online časopisu VICE. Teoretická část práce předkládá základní diskurzivní rámce, které slouží jako teoretické ukotvení pro praktickou část, která je založena na diskurzivní analýze článků. Samotná analýza je založena na 11 článcích hlavně z části Remembering the Hipster, která byla pro tuto studii vybrána jako nejvhodnější. Cílem práce je prozkoumat hlavní diskurzivní projevy kultury hipster v těchto článcích a zjistit, zda se tyto reprodukované projevy překrývají s identifikovanými kategoriemi z teoretické části, nebo zda se od sebe liší. Hlavním účelem této analýzy je potom zjistit, co to znamená být hipster podle přispěvatelů do magazínu VICE.
This research address the topic of hipster phenomenon and its discursive manifestations in the online magazine VICE. The theoretical part of the thesis submits the basic discursive frameworks which serve as a theoretical anchoring for the practical part based on discursive analysis of the articles. The analysis itself is based on 11 articles mainly from the section Remembering the Hipster, which was chosen as the most appropriate for this study. The aim of the thesis is to explore the main discursive manifestations of hipster culture in those articles and to find out, whether those reproduced manifestations overlap with identified categories from the theoretical part, or whether they differ from each other. The main purpose of this analysis is then to find out what does it mean to be hipster according to VICE magazine contributors.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Subkultura hipsterů v Česku
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOZahornadská, Eva (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 1. 6. 2016Předmětem bakalářské práce Subkultura hipsterů v Česku je zmapování současné městské kultury. První část práce definuje pojem subkultura a zabývá se zejména postmoderními přístupy ... -
Vliv marketingové komunikace na fenomén hipster
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŽertová, Kateřina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Datum obhajoby: 21. 6. 2017Tato bakalářská práce se věnuje rozboru hipsterské kultury a vlivu marketingu na jeho pozici v masové kultuře. Hipster je označení pro člena alternativní kultury, která má počátky v polovině 20. století. Cílem práce je ... -
Nositelé plátěné "hipster" tašky a jejich módní svět
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠtěpánková, Tereza (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)Datum obhajoby: 13. 6. 2016Tereza Štěpánková Nositelé plátěné "hipster" tašky a jejich módní svět Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá módním světem nositelů plátěné "hipster" tašky a rolí pojmů hipster a styl v jejich životě. Cílem práce je ...