Komunikace politických stran na Facebooku před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2017
Communication of political parties on Facebook before the elections to the Chamber of Deputies in 2017
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110585Identifikátory
SIS: 202985
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrabánková, Markéta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Politická komunikace, volební kampaň, nová média, sociální sítě, Facebook, obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
Political communication, election campaign, new media, social networks, Facebook, content analysisBakalářská práce "Komunikace politických stran na Facebooku před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2017" se zabývá politickou komunikací na sociální síti Facebook. Teoretická část práce se zaměřuje na definování pojmu politické komunikace a dále na charakter politické komunikace a volebních kampaní v prostředí nových médií. Teoretické znalosti jsou následně aplikovány v analytické části práce, kde byla zkoumána data z facebookových účtů politických stran, které uspěly ve volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2017. Za výzkumnou metodu byla zvolena kvantitativní obsahová analýza jednotlivých publikovaných příspěvků a data byla sledována za období posledních čtrnácti dnů před volbami. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak si politické strany osvojily komunikaci na sociální síti Facebook před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2017 a jaký byl charakter této komunikace. Hlavním cílem práce je potvrzení nebo vyvrácení hypotézy, že nové a alternativní strany jsou v komunikaci a využívání sociálních sítí aktivnější než tradiční politické strany.
Bachelor's thesis "Communication of political parties on Facebook before the elections to the Chamber of Deputies in 2017" deals with political communication on social network Facebook. The theoretical part focuses on definition of political communication and political campaign in new media enviroment. This knowledge is used in an analytical part. The analytical part contents analysis of facebook accounts of czech political parties which were successfull in the election to Chamber of Deputies in 2017. The methodological part is based on the quantitative content analysis of facebook statuses. The aim of this thesis is to find out activity of political parties on Facebook and how they can use this communication channel. The major goal of the thesis is to prove or refute the hypothesis that the new and the alternative parties are more active than the traditional political parties.