Role médií v politickém marketingu:Případová studie českých prezidentských voleb 2018
Role of Media in Political Marketing: A Case study of the Czech Presidential Election 2018
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110596Identifikátory
SIS: 202955
Kolekce
- Kvalifikační práce [17115]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vochocová, Lenka
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Miloš Zeman, Jiří Drahoš, politický marketing, prezidentské volby, volební kampaň, mediální obrazKlíčová slova (anglicky)
Miloš Zeman, Jiří Drahoš, political marketing, presidential election, election campaigns, media imageTato práce se zabývá analýzou nástrojů politického marketingu využitých prezidentskými kandidáty Jiřím Drahošem a Milošem Zemanem v průběhu druhého kola prezidentských voleb vysílaných na televizní stanici ČT 1. Dále se věnuje mediálnímu obrazu, který kandidáti prostřednictvím těchto nástrojů a dané televizní stanice tvořili. Cílem předkládaného výzkumu je tedy definovat konkrétní nástroje politického marketingu jmenovaných kandidátů , jaké bylo možné sledovat v televizním vysílání, ať už byla jejich aplikace cílená na komunikaci prostřednictvím televize, či nikoliv. Následně na konkrétních identifikovaných nástrojích ozřejmit, jaký jejich pomocí vytvářeli kandidáti mediální obraz svůj i svého soupeře. Součástí práce je i stručné porovnání přístupů obou aspirantů k marketingové strategii a k tvorbě mediálního obrazu.
The main aim of this thesis is to analyze the political marketing tools used by presidential candidates Jiří Drahoš and Miloš Zeman during the second round of presidential elections broadcasted on TV channel ČT 1. It also deals with the media image created by the mentioned candidates through these tools and through this televison channel. The aim of presented research is therefore to define the specific political marketing tools, which could have been seen during broadcasting, whether their utilisation was specificaly meant to comunnicate throught television or not. Then, on the tools identified, to clarify how they used the marketing tools to form a media image of themselves and their oponent. The thesis also includes a brief comparison of the approaches of both candidates to the marketing strategy and to the creation of a media image.