Založení České zahradnické akademie-Mělník a její současnost
Foundation of Czech Gardening Academy Mělník-and present time
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106143Identifikátory
SIS: 199936
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mojžíšová, Jarmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
22. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Způsob výuky na škole, Odborné vzdělání, Maturitní obory, Učební obory, Vyučovací předměty na školeKlíčová slova (anglicky)
Way of teaching at the school, Vocation education, Specialisations finished by school-leaving exams, Apprenticeship, Subjects taught at the schoolBakalářská práce se zabývá založením České zahradnické akademie-Mělník a její současností. Teoretická část seznamuje s historií Mělníka a představuje vybrané místní vinaře. Popisuje založení první vinařsko-ovocnářské školy na Mělníku, organizaci výuky, např. podobu přijímacích zkoušek, vyučovací předměty, odborný výcvik, pedagogický sbor, závěrečné zkoušky. Zaměřuje se také na seznámení se školou v současné době, popisuje přijímací zkoušky, studijní obory, vyučovací předměty, odborný výcvik, úspěchy školy. Součástí je i pohled na školu z hlediska didaktického a společenského. V úvodu praktické části je provedeno porovnání školy, jaká byla při jejím otevření a jaká je škola v současnosti. V této části jsou také rozhovory se současnou ředitelkou a absolventem této školy. KLÍČOVÁ SLOVA Způsob výuky na škole, odborné vzdělání, maturitní obory, učební obory, vyučovací předměty na škole.
The Bachelor thesis deals with the establishment of the Czech Gardening Academy in Melnik and its current situation. The theoretical part examines the history of Melnik and introduces selected local winemakers. It describes the establishment of the first Secondary Wine and Fruit Growing School in Melnik and its organization such as the form of entrance exams, school subjects, vocational training,and final exams. Additionally, it addresses the current school status and organization - it explores the current form of entrance exams, school subjects, study specializations, vocational training and achievements of the students of the school. The other part of the theoretical part focuses on the school from the didactic and social point of view. A comparison between the school's past and present is made in the practical part of the thesis. There are interviews with the current headmistress of the school and one of the school graduates. KEY WORDS Teaching method at school, vocational training, maturita exam subjects, study specializations, school subjects