Rozšířená realita v knihovnách
Augmented reality in libraries
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111613Identifikátory
SIS: 197039
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fiala, Jakub
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
3. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Rozšířená realita|aplikace rozšířené reality|knihovna|mobilní aplikace|knihovní službyKlíčová slova (anglicky)
Augmented reality|application of augmented reality|library|mobile applications|library servicesTato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku rozšířené reality a její využití v knihovnách a dalších informačních institucích směrem ke zlepšení služeb. Práce nejprve definuje pojem rozšířená realita a její možné podoby na základě použitých technologií. Dále jsou zde uvedeny příklady existujících projektů implementace rozšířené reality do služeb zahraničních knihoven a informačních institucí. V další části práce jsou popsány oblasti, ve kterých může být v rámci knihovny rozšířená realita s výhodou využita. V praktické části se práce zaměřuje na přípravu a testování prototypu aplikace rozšířené reality v Národní technické knihovně. Na závěr jsou popsány výhody a nevýhody tohoto prototypu, požadavky na reálné zavedení aplikace v knihovně a navrhnuty možnosti rozšíření prototypu.
The main focus of this thesis is augmented reality and its usage and improvement of provided services in libraries and other information institutions. First, the concept of augmented reality and its possible implementation based on various technologies are defined. Then augmented reality projects already implemented in libraries and information institutions are presented. The next part consists of a description of areas in which augmented reality can be used to improve services provided in the context of libraries. The goal of the practical part is the preparation and testing of a prototype of augmented reality application in National technical library. Finally, the strengths and weaknesses of the prototype are presented as well as requirements for its actual implementation and possibilities of future improvement of the prototype's capabilities.