Metoda Wanda jako prostředek učící se organizace v prostředí základní školy
Wanda method as a tool of the learning organization in primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97762Identifikátory
SIS: 196936
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mazáčová, Nataša
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
primární škola, učící se organizace, organizační učení, rozvoj školy, profesní rozvoj, standart kvality učitele, sebereflexe, metoda Wanda, podpora, sdíleníKlíčová slova (anglicky)
primary school, learning organization, school development, professional development, communities of practice, learning communities, self-reflection, Wanda method, support, sharingDiplomová práce zkoumá přínosy metody Wanda jako jednoho z prostředků učící se organizace v rámci základní školy. Teoretická část se věnuje profesnímu rozvoji učitele, zabývá se konceptem učící se organizace a podmínek jeho uplatňování na základní škole, a v neposlední řadě popisuje metodu Wanda a její využití v učitelském kolektivu. Výzkumná část podává informace o seminářích Wandy pro učitele na 1. stupni ZŠ získané ze tří zdrojů - pozorování, dotazníkového šetření a rozhovorů s účastníky. Zkoumá především přínosy a výzvy metody v konkrétních případech, a kromě pozitiv a úskalí metody se zabývá i podmínkami nezbytnými pro úspěšné proběhnutí Wandy. Klíčová slova: primární škola, učící se organizace, organizační učení, rozvoj školy, profesní rozvoj, komunity praxe, učící se komunita, sebereflexe, metoda Wanda, podpora, sdílení
This diploma theses aims to examine the benefits of the method Wanda as a tool of the learning organization in primary school. The theoretical part focuses on the professional development of teachers, deals with the concept of learning organization and conditions of its application in primary schools and describes Wanda method and its use in teachers collective. The research part presents information about Wanda seminars for primary school teachers obtained from three sources - observation, questionnaire surveys and interviews with participants. It examines benefits and challenges of the method in specific cases and besides the positives and the pitfalls of the method it studies the conditions necessary for successful completion of Wanda seminars. Key words: primary school, learning organization, school development, professional development, communities of practice, learning communities, self-reflection, Wanda method, support, sharing