Plavecký výcvik v předškolním vzdělávání
Swimming training in pre-school education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/98938Identifikátory
SIS: 196528
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kuhnová, Věra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
21. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
plavecký výcvik, výuka, plavání, předškolní vzdělávání, plavecké způsoby, plavecké dovednosti, pplavecké pomůckyKlíčová slova (anglicky)
swimming training, teaching, swimming, pre-school education, swimming methods, swimming skills, plowing aids1 ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá problematikou plaveckého výcviku a výuky v předškolním vzdělávání. Postihuje znalost základních plaveckých dovedností. Teoretická část se zaměřuje především na význam vodního prostředí, charakteristiku předškolního věku a metodiku plaveckého výcviku. Praktická část se zabývá průběhem plaveckého výcviku předškolních dětí v plavecké škole, sleduje a porovnává jednotlivé výukové metody a didaktické postupy během jednotlivých plaveckých lekcí. Práce obsahuje také několik grafů, reflektujících plaveckou úroveň dětí a dotazník pro rodiče. Cílem bakalářské práce bylo sledovat a porovnat jednotlivé výukové metody a didaktické postupy při plavecké výuce. V této práci byla použita metoda participantního pozorování, dále metoda empirického testu a metoda syntézy. Z výsledků je patrné, že se děti během výcviku zlepšily hned v několika plaveckých dovednostech, největší zlepšení bylo pozorováno u plavecké dovednosti potopení celé hlavy do vody, vznášení se na vodě (Floating) a přetočení se z jedné splývavé polohy do druhé. Obecně lze říct, že se ve všech plaveckých dovednostech zlepšilo alespoň jedno dítě. Smíšená metoda vyhovovala dětem nejvíce, plavecké dovednosti se děti učily touto metodou rychleji a byla pro ně přínosnější než ostatní metody. Ve všech případech byla smíšená...
This bachelor thesis deals with the issue of swimming training and tuition in pre-school education. It covers the knowledge of basic swimming skills. The theoretical part focuses mainly on the importance of the aquatic environment, on the characteristics of pre-school age and on the methodology of swimming training. The practical part deals with the course of swimming training of pre-school children in a swimming school, observes and compares individual teaching methods and didactic procedures, that were applied during the observed swimming lessons. The thesis also offers several charts, reflecting the swimming level of the observed children, and a questionnaire for parents. The aim of the bachelor thesis was to observe and compare individual teaching methods and didactic procedures in swimming lessons. In this paper, I worked according to the method of participatory observation, empirical test method and synthesis method. It is clear from the results that the children improved several swimming skills during the training, the greatest improvement has been observed at the swimming skill of submerging the whole head into water, floating and turning from one flowing position to another. Generally, at least one child has improved in all swimming skills. The combined method was the best suited one for...