Preprimární vzdělávání ve srovnávací analýze právních norem vybraných evropských zemí
Comparative analysis of pre-primary education in the selected EU countries
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/98595Identifikátory
SIS: 195342
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Veteška, Jaroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
31. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
preprimární (předškolní) vzdělávání, zákon, vyhláška, mateřská školaKlíčová slova (anglicky)
pre-primary education, law, notice, kindergartenNázev práce: Preprimární vzdělávání ve srovnávací analýze právních norem vybraných evropských zemí Vypracovala: Magda Navrátilová Cílem této práce je identifikovat rozdíly mezi právní úpravou preprimárního vzdělávání (0 - dle klasifikace ISCED) ve vybraných zemí EU - Anglie, Francie a Rakouska a právní úpravou ČR. Dílčím cílem této práce je - na základě výsledků shora zmiňované analýzy - navrhnout právní úpravy, které by mohl přijmout český zákonodárce za účelem zkvalitnění české právní úpravy. Tato kvalifikační práce sestává ze čtyř částí. První část je úvodní a jsou v ní vysvětleny cíle práce, jakož i použitá metodologie. Druhá část je věnována preprimárnímu vzdělávání ve vybraných zemí EU. Třetí část je soustředěna na komparaci zahraniční a české právní úpravy. Konečně závěry a doporučení jsou shrnuty v části čtvrté. V závěru je konstatováno, že česká právní úprava se nikterak dramaticky neliší od právní úpravy anglické, francouzské nebo rakouské. KLÍČOVÁ SLOVA preprimární (předškolní) vzdělávání, zákon, vyhláška, mateřská škola
Comparative analysis of pre-primary education in the selected EU countries Magda Navrátilová The aim of this thesis is to identify differences between the legal rules governing pre-primary education (ISCED classification - 0) in selected European countries - England, France and Austria with legal rules governing pre-primary education in the Czech Republic. Furthermore, the aim of this thesis is to propose amendments to law based on the comparison. The thesis is composed of four parts. First part is introductory. Basics are explained there as well as used methodology. Second part is devoted to pre-primary education in selected European countries. Third part focuses on comparison of Czech legal rules to foreign legal rules. Conclusions are to be drawn in fourth part. KEYWORDS pre-primary education, law, notice, kindergarten