Isomerie ve výuce chemie
Isomerism in Chemical Education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99195Identifikátory
SIS: 193424
Kolekce
- Kvalifikační práce [19113]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hybelbauerová, Simona
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Chemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Datum obhajoby
13. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Isomerie, středoškolské vzdělávání, organická chemie, vzdělávací materiály, modely molekul, vizualizaceKlíčová slova (anglicky)
Isomerism, High School Education, Organic Chemistry, Educational Materials, Molecular Models, VisualizationBakalářská práce se zabývá výukou tématu isomerie na středních školách. Teoretická část obsahuje rešerši výukových materiálů a zařazení tématu v rámci RVP G a ŠVP vybraných škol. V praktické části je vytvořena PowerPointová prezentace s otáčivými 3D modely molekul. K prezentaci jsou vytvořeny didaktické poznámky a její zařazení do vzdělávacího procesu na středních školách včetně prolínání s dalšími tématy organické chemie. Součástí praktické části je také námět na aktivity k tématu isomerie. V návrhu didaktických materiálů je kladen důraz na fixování prostorové představy struktury organických molekul.
The bachelor thesis focuses on isomerism teaching at secondary schools. The theoretical part is dedicated to the research of educational materials and the classification of the topic within RVP G and chosen school curricula. In the practical part of the thesis, a powerpoint presentation with rotating 3D models of molecules is created. The presentation is accompanied by didactical materials, suggestions of implementation into the educational process as well as its relations with other topics of organic chemistry. Within the practical part, proposals of activities concerning isomerism are included. In the presented didactical materials, fixation of the spatial imagination of structure of organic molecules is strengthened.