Didaktické využití vybraných čeledí krytosemenných rostlin ve výuce na ZŠ a víceletých gymnáziích
Didactic Utilization of Selected Angiosperms in Teaching at Elementary and High Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109850Identifikátory
SIS: 193106
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Němečková, Linda
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemie
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
11. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
výukové formy a metody, dotazníkové šetření, krytosemenné rostlinyKlíčová slova (anglicky)
teaching techniques and methodology, questionnaire suvey, angiospermsDiplomová práce se zabývá didaktickým využitím vybraných čeledí krytosemenných rostlin ve výuce na ZŠ a víceletých gymnáziích. Poskytuje teoretické poznatky, které se týkají krytosemenných rostlin, vybraných čeledí a druhů rostlin. Dále popisuje vybrané formy a metody výuky, které lze využít při výuce krytosemenných rostlin. Práce obsahuje konkrétní návrhy využití výukových forem a metod na učivu vybraných čeledí. Součástí diplomové práce je dotazníkové šetření, které se zabývá využíváním různých forem a metod výuky v hodinách přírodopisu na ZŠ a víceletých gymnáziích. Výsledkem práce jsou i praktická cvičení, pracovní listy a didaktické hry, které by učitelé mohli využít při výuce krytosemenných rostlin. Klíčová slova: výukové formy a metody, dotazníkové šetření, krytosemenné rostliny
The diploma thesis deals with a didactic use of selected angiosperms in teaching at elementary and high schools. It provides theoretical knowledge concerning angiosperms, selected families, and plant species. Furthermore, it describes selected teaching techniques and methodology which can be used in teaching of the angiosperms. This thesis contains specific suggestions of the teaching methodology dependent on the selected plant families. A part of the thesis is a questionnaire survey, which contains the use of various forms and methods of teaching in natural science lessons at elementary schools and high schools. The results of the practical work are represented by practical exercises, worksheets and didactic games which teachers could use in teaching of the angiosperms. Key words: teaching techniques and methodology, questionnaire suvey, angiosperms