velikost textu

L´enseignement d´une „discipline non linguistique“ (DNL) dans le système éducatif tchèque

Upozornění: Informace získané z popisných dat či souborů uložených v Repozitáři závěrečných prací nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora.
Název:
L´enseignement d´une „discipline non linguistique“ (DNL) dans le système éducatif tchèque
Název v češtině:
Výuka DNL v českém vzdělávacím systému
Název v angličtině:
DNL in Czech education
Typ:
Bakalářská práce
Autor:
Matúš Kováč
Vedoucí:
PhDr. Sylva Nováková, Ph.D.
Oponent:
Mgr. Radka Mudrochová, Ph.D.
Id práce:
191939
Fakulta:
Filozofická fakulta (FF)
Pracoviště:
Ústav románských studií (21-URS)
Program studia:
Matematika (B1101)
Obor studia:
Matematika se zaměřením na vzdělávání — Francouzská filologie (MZUFF)
Přidělovaný titul:
Bc.
Datum obhajoby:
6. 9. 2018
Výsledek obhajoby:
Dobře
Jazyk práce:
Francouzština
Klíčová slova:
bilingvní sekce|vzdělávání|profese|výuka francouzštiny|DNL
Klíčová slova v angličtině:
bilingue section|education|profession|french language|DNL
Abstrakt:
Abstrakt Predkladaná bakalárska práca s názvom Výučba nejazykového predmetu v cudzom jazyku v českom školskom vzdelávacom systéme sa zaoberá možnosťami pedagóga v Českej republike vyučovať v cudzom, francúzskom jazyku. Teoretická časť pojednáva o definícií bilingválnosti, interdiciplinarity v kontextu matematiky, o histórií bilingválnosti v Českej republike a v neposlednom rade aj o medzinárodnej organizácií frankofónie, ktorá dnes zastrešuje všetky medzinárodné projekty podporujúce francúzštinu. V neposlednom rade podrobne popisuje princíp metód, ktoré umožňujú vyučovať v cudzom jazyku a v súvislosti s tým aj dôležité náležitosti, ktoré musia kandidáti spĺňať. Praktická časť sa venuje gymnáziu Bohumila Hrabala v českom Nymburku, kde sa vyučuje dejepis vo francúzštine a v rozhovor ma za cieľ spojiť teoretické informácie a ukázať ako to v skutočnosti funguje pomocou reálneho svedectva. Kľúčové slová: bilingválne gymnázia, DNL, francúzsky jazyk. vzdelávanie, zamestnanie.
Abstract v angličtině:
Abstract The bachelor thesis entitled DNL in Czech education deals with the possibilities of a teacher in the Czech Republic to teach in a foreign, French language. The theoretical part deals with the definition of bilingualism, interdisciplinary in the context of mathematics, the history of bilingualism in the Czech Republic and, last but not least, with the international organization of Francophonie, which today covers all international projects supporting French. Finally, he describes in detail the principle of methods that allow teaching in foreign languages and, in this connection, the important features that candidates must meet. The practical part is dedicated to the Bohumil Hrabal grammar school in Nymburk, where the history of French is taught, and the purpose of the interview is to combine the theoretical information and to show how it actually works with real testimony. Keywords: bilingual section, DNL, education, French language, profession.
Dokumenty
Stáhnout Dokument Autor Typ Velikost
Stáhnout Text práce Matúš Kováč 1.34 MB
Stáhnout Příloha k práci Matúš Kováč 368 kB
Stáhnout Abstrakt v českém jazyce Matúš Kováč 261 kB
Stáhnout Abstrakt anglicky Matúš Kováč 247 kB
Stáhnout Posudek vedoucího PhDr. Sylva Nováková, Ph.D. 304 kB
Stáhnout Posudek oponenta Mgr. Radka Mudrochová, Ph.D. 508 kB
Stáhnout Záznam o průběhu obhajoby 152 kB