Aktivační programy se zaměřením na kognitivní funkce pro seniory
Activation programs focusing on cognitive functions for seniors
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103479Identifikátory
SIS: 190856
Kolekce
- Kvalifikační práce [22844]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrešková, Lucia
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
6. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Aktivizační programy|senioři|trénink|kognitivní funkce|stárnutíKlíčová slova (anglicky)
Activation programs|seniors|training|cognitive functions|agingTato bakalářská práce se zabývá aktivačními programy pro seniory. Literárně přehledová část je rozdělena na dvě kapitoly. V první kapitole se práce věnuje aktivizaci a aktivačním programům obecně, poté představuje druhy aktivizačních programů a uvádí konkrétní informace k jednotlivým druhům aktivit. Druhá kapitola pojednává o tréninku kognitivních funkcí, jeho specificích u seniorů s kognitivní poruchou, dále je zde představena společnost ČSPTMJ a následně rozebírá výzkumy zkoumající efektivitu tréninku kognitivních funkcí. V části návrhu výzkumu je vytvořena kvantitativní studie zkoumající efektivitu dvou forem kognitivního tréninku, administrovaného písemně, nebo na počítači. Metody pomáhající k ověření hypotéz jsou test MMSE a škála CPQ.
This bachelor thesis deals with the activation programs for seniors. The theoretical section is divided into two chapters. In the first chapter, the thesis deals with activation and activation programs in general, after that it presents the types of activation programs and presents specific information about individual types of activities. The second chapter deals with cognitive function training, its specifics in seniors with cognitive disorder, the CSPTMJ is presented here, and then it analyzes the research examining the effectiveness of cognitive function training. In the design section of the research, a quantitative study is being done to examine the effectiveness of two forms of cognitive training, administrated in writing or on a computer. Methods to help verify hypotheses are MMSE and CPQ.