Vzdělávání dětí v uprchlických táborech
Educating children in refugee camps
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107679Identifikátory
SIS: 188363
Kolekce
- Kvalifikační práce [22843]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valenta, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
19. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
řecká uprchlická krize|děti uprchlíků|vzdělávání v krizových situacích|formální vzdělávání|neformální vzdělávání|bariéry ke vzdělávání|metody překonávání|vzdělávání dětí uprchlíkůKlíčová slova (anglicky)
Greek refugee crisis|refugee children|education in emergencies|formal education|non-formal education|barriers to education|methods of overcoming|refugee educationPodle dat UNHCR z roku 2018 je na světě přibližně 7 a půl miliónů dětských uprchlíků ve věkovém rozhraní základního vzdělávání, přičemž jen 61 % z nich má k základnímu vzdělávání přístup (oproti 91% celkové dětské populace). V Řecku jsou dětští migranti již několik let, nicméně přístup ke státem zajišťovanému vzdělávání dlouho neměli a některé děti stále ještě nemají. Situace byla řešena různými alternativními způsoby, prostřednictvím neziskových organizací, dobrovolníků z celého světa i z řad samotných uprchlíků. Práce je koncipována teoreticko- empiricky. Teoretická část této práce se věnuje právě těmto otázkám. Snaží se prozkoumat situaci vzdělávání dětí uprchlíků ve světě, popisuje nedávnou migrační krizi v Řecku, zabývá se právem, zajišťujícím vzdělávání dětem uprchlíků na světové i evropské úrovni a také v samotném Řecku, přibližuje možnosti vzdělávání pro děti uprchlíků v Řecku, a to jak formální, poskytované státem, tak neformální, zajišťované dobrovolníky a neziskovými organizacemi. V empirické části jsou pomocí kvalitativního výzkumu zkoumány bariéry, se kterými se poskytovatelé neformálního vzdělávání setkávali ve snaze o doručování vzdělávání dětem uprchlíků a popsány metody, kterými tyto bariéry překonávali. V rámci etnografického výzkumu bylo provedeno zúčastněné pozorování v rámci...
According to UNHCR data from 2018, there are approximately seven and a half million school-age child refugees, with only 61% of them having access to primary education (versus 91% of the total child population). In Greece, child migrants have been around for several years, but they have not had access to education for a long time and some children still do not. The situation was dealt with in various alternative ways, through non-profit organizations, volunteers from around the world and refugees themselves. The thesis is conceived theoretically and empirically. The theoretical part of this thesis deals with these issues. It seeks to explore the educational situation of refugee children in the world, describes the recent migration crisis in Greece, deals with the right to educate refugee children at world and European level, and also in Greece, introduces educational opportunities for refugee children in Greece, both formal, provided by the state, and informal, provided by volunteers and non-profit organizations. In the empirical part, qualitative research examines the barriers that non-formal education providers have encountered in trying to deliver education to refugee children and describes the methods overcoming these barriers. Conducted ethnographic research included volunteer observation in...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Komparace českého a německého systému dalšího vzdělávání
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKosová, Barbora (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 8. 9. 2021Tato diplomová práce se zabývá dalším vzděláváním v České republice a v Německu. Jejím cílem je komparovat systémy dalšího vzdělávání v těchto zemích v oblasti legislativy a finančního zabezpečení dalšího vzdělávání státem ... -
Další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVančura, Daniel (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 23. 5. 2019Diplomová práce je zaměřena na další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji. Cílem této diplomové práce je zjistit, jakým způsobem a zda se pedagogičtí pracovníci dále vzdělávají. Práce ... -
Vzdělávací systém České republiky a Španělského království
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVondrouš, Jan (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 18. 1. 2018Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra pedagogiky Diplomová práce Vzdělávací systém České republiky a Španělského království Educational system of the Czech Republic and the Kingdom of Spain Bc. Jan Vondrouš ...