Inženýrskogeologické poměry v trase vybraných zářezových úseků dálnice D7 mezi Prahou a Louny
Engineering geological conditions of selected route cuts on the D7 highway between Prague and Louny
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106897Identifikátory
SIS: 186609
Kolekce
- Kvalifikační práce [19109]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Král, Jan
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Aplikovaná geologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav hydrogeologie, inž. geologie a užité geofyziky
Datum obhajoby
6. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Inženýrskogeologické poměry vybraných zářezových úseků dálnice D7 mezi Prahou a Louny. Cílem diplomové práce je zhodnotit inženýrskogeologické poměry vybraných zářezových úseků dálnice D7 a navazující silnice I. třídy I/7 na trase mezi Prahou a Louny, resp. mezi silničními km 9 a 49. V zářezových úsecích liniových staveb se v důsledku mnoha vlivů vyskytují významné inženýrskogeologické jevy, které v mnoha případech komplikují údržbu a nepříznivě ovlivňují provoz na komunikaci. V rámci práce byla provedena archivních rešerše mapových, geologických, projektových a elektronických podkladů, na jejímž základě byla zpracována obecná charakteristika zájmového území. Byly popsány geomorfologické, geologické a hydrogeologické poměry, včetně ovlivnění území historickou báňskou činností, svahovými deformacemi i antropogenní činností. Průběžně byla prováděna terénní rekognoskace a geologická dokumentace zářezových úseků včetně dostupných výchozů. Byl zpracován obecný popis jednotlivých zářezových úseků a podrobná inženýrskogeologická dokumentace vybraných úseků, která zahrnuje také zpracování charakteristických inženýrskogeologických řezů. Výsledky diplomové práce je možné dále využít při optimalizaci návrhu zářezových úseků v obdobných poměrech, pro návrh sanačních opatření a v některých případech také jako...
Engineering geological conditions of selected road cuts of the D7 highway between Prague and Louny. The aim of the thesis is to evaluate the engineering geological conditions of selected cut sections of the D7 highway and the continuing road I/7 on the track between Prague and Louny, respectively between road kilometers 9 and 49. Due to many influences, there are significant engineering geological phenomenom occurring in the line sections of line constructions, which in many cases have an adverse effect on the maintenence of road and traffic. In the framework of this thesis archive research of geological map, project and electronic materials were done, on the basis of which the general characteristic of the territory of interest were processed. Geomorphological, geological and hydrogeological conditions were described, influencing by historical mining, slope deformations and antropogenic activity were included. Field reconnaissance and geological documentation of cut sections including available outcrops were continuously conducted. General description of individual cut sections and detailed engineering geological documentation of selected sections was elaborated. Documentation also includes the processing of characteristic engineering geological sections. The results of the diploma thesis could be...