Examination of the impact of teacher's gender, age and experience on student achievement
Studie vlivu pohlaví, věku a zkušeností učitelů na výsledky žáků
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/85793Identifikátory
SIS: 185514
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Debatz, Laure
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
13. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
genderový vztah mezi učitelem a studentem, vzor, vzdělání, interakce mezi učitelem a studentem, studijní výsledkyKlíčová slova (anglicky)
teacher-student gender matching, role model, education, teacher-student interactions, academic achievementJednou z klíčových charakteristik učitelů je jejich úspěšnost při předávání znalostí studentům. Tato schopnost je ovlivněna mnoha faktory, mimo jiné i genderovou shodou mezi učiteli a žáky. Přestože samotný význam genderové shody byl v poslední době mnohokrát studován, o jejím ovlivnění dalšími vlastnostmi učitelů není mnoho známo. Tato práce zkoumá, zda zkušenosti a věk učitelů ovlivňují efekt genderové shody na žáky 8. tříd v České republice. Ačkoli jsme nenašli žádný významný vliv zkušeností učitelů na efekt genderové shody, našli jsme malý, ale signifikantní kladný vliv mladých učitelek na výsledky děvčat.