Agresivní obchodní praktiky vůči soutěžitelům
Aggressive commercial practices against competitors
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/115819Identifikátory
SIS: 182561
Kolekce
- Kvalifikační práce [13549]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Liška, Petr
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra obchodního práva
Datum obhajoby
19. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
nekalá soutěž, agresivní soutěžní praktiky, soutěžní praktiky vůči soutěžitelům, skutkové podstaty nekalé soutěžeKlíčová slova (anglicky)
unfair competition, aggressive commercial practices, commercial practices against competitors, merits of unfair competitionAgresivní obchodní praktiky vůči soutěžitelům Abstrakt Práce se zabývá agresivními obchodními praktikami vůči soutěžitelům. Jejím cílem je vymezit pojem agresivní obchodní praktiky vůči soutěžitelům a subsumovat pod tento pojem zákonné skutkové podstaty a vybrané soudcovské skutkové podstaty nekalé soutěže, které naplňují jeho definiční znaky. Dalším, navazujícím cílem je pak výklad jednotlivých předmětných skutkových podstat. V první části této práce je vymezen pojem soutěžitel a je provedeno dělení nekalých obchodních praktik dvěma způsoby, a to z hlediska jejich dopadu (vůči soutěžitelům a vůči zákazníkům) a z hlediska kvality předmětného jednání (agresivní a klamavé). Jako vodítko pro tato dělení byla použita směrnice na o nekalých obchodních praktikách vůči spotřebitelům na vnitřním trhu. Dále tato část zahrnuje diskuzi nad existencí klamavých obchodních praktik vůči soutěžitelům a je zakončena vytvořením definice agresivních obchodních praktik vůči soutěžitelům. V druhé části je analyzována generální klauzule nekalé soutěže, přičemž výklad se soustředí na ty aspekty tohoto pojmu, které mají dopad na jednání spadající pod agresivní praktiky vůči soutěžitelům. V části třetí jsou rozebrány skutkové podstaty proti nekalé soutěži spadající pod téma této práce. U každé z těchto skutkových podstat je výklad...
Aggressive commercial practices against competitors Abstract This thesis deals with aggressive business practices against competitors. Its aim is to define the concept of aggressive commercial practices against competitors and to subsume under this term, merits of unfair competition defined by law and selected case law merits of unfair competition, which fulfill the definition. The next objective is then the interpretation of the individual merits of unfair competition. The first part of this thesis defines the term competitor and divides unfair commercial practices in two ways, namely based on their impact (against competitors and against customers) and based on the qualitative side of the practice (aggressive and deceptive). The Unfair Commercial Practices Directive has been used as a guideline for these divisions. Furthermore, this section includes a discussion of whether the misleading commercial practices against competitors exist and is concluded with the definition of aggressive commercial practices against competitors. In the second part, the general clause of unfair competition is analyzed, the interpretation concentrating on those aspects of the term that have an impact on the practices falling under the aggressive practices against competitors term. The third part deals with the merits of unfair...