Možnosti integrace učiva Výchovy ke zdraví a VV na 2. stupni ZŠ
Options integration of health education curriculum and VV at the 2nd primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/98118Identifikátory
SIS: 175853
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Duschinská, Karolina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
31. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Vzdělávací oblasti RVP, zdravý životní styl, osobní zodpovědnost, aktivní přístup, integrace učiva výchovných předmětůKlíčová slova (anglicky)
Educational areas RVP, healthy lifestyle, personal responsibility, proactive approach, integration of educational subjectsDiplomové práce: Možnosti integrace učiva předmětů Výchovy ke zdraví a Výtvarné výchovy na 2. stupni základní školy Autor: Bc. Magdalena Hajná Tato diplomová práce přináší výsledek zkoumání možnosti integrace učiva předmětů Výtvarná výchova a Výchova ke zdraví na nižším sekundárním stupni vzdělávání. Výsledkem je mnou upravený projekt "Cesta mezi lidmi", zaměřený na propojení vybraného tématu vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví do učiva Výtvarné výchovy v šestém ročníku základní školy. V teoretické části jsem se zaměřila na stručnou historii a současnost v oblasti vzdělávání v České republice a nastiňuji charakteristiku vzdělávacích oblastí Člověk a zdraví a Umění a kultura. Zaměřuji se na problematiku učiva oborů Výchova ke zdraví a Výtvarná výchova, na východiska pro integraci výchovných předmětů a na společné aspekty cílů a obsahů předmětů Výtvarná výchova a Výchova ke zdraví. V praktické části jsem věnovala pozornost analýze Školního vzdělávacího programu, analýze slabých a silných stránek vybrané školy a analýze Preventivního programu školy. Na základě toho jsem vybírala téma a formu zpracování projektu. Vycházela jsem z programu Školního poradenského pracoviště s názvem "Spolu to zvládnem", který aktuálně proběhl v třídách šestého ročníku příslušné školy. Tento program je určený k seznámení...
in English DP: Possibilities of integration of the subjects of Health Education and Art Education at the Secondary School Autor: Bc. Magdalena Hajná This diploma thesis presents results of examining the possibility of integration of subjects of "Art education" and "Health Education" at the lower secondary level of education. The result is a project of linking the selected subjects into the education curriculum for the sixth year of elementary school. In a theoretical part, I focused on the brief history and the present of education fields of Health Education and Art Education. I outlined its basic characteristics; I summarized important starting points for their integration and I outlined the common goals and contents. I have used weaknesses, strengths, opportunities and threats (SWOT) analysis made in a specific studied school in Prague to specify and refine focus and form of this thesis. Another source of data was a School Counseling Program called "Spolu to zvládnem" (in English: Together we succeed) which was previously run on the studied school. Goal of the program mentioned was to rebuild class team spirit after a part of children leaving class in favor of eight-year grammar schools. As a practical part of this diploma thesis project, I have collected data of knowledge and experience of the...