Nadaný žák s Aspergerovým syndromem v běžné ZŠ
Gifted pupil with Asperger's syndrome in a regular elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97761Identifikátory
SIS: 175176
Kolekce
- Kvalifikační práce [18099]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pěnička, Jaroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
nadání, talent, identifikace nadaného žáka, Aspergerův syndrom, formy a metody práce, plán pedagogické podpory, rodinaKlíčová slova (anglicky)
Talent, gifted pupil identification, Asperger's syndrome, forms and methods of work, a pedagogical support plan, familyCílem teoretické části diplomové práce je popsat problematiku výchovy a vzdělávání nadaných dětí s poruchou autistického spektra v kontextu psychologické, vzdělávací a výchovné podpory z řad organizací vedených odborníky. Teoretická část je východiskem k výzkumné části diplomové práce, jejímž cílem je zjistit, jak zefektivnit výchovu a vzdělávání nadaného dítěte s Aspergerovým syndromem v běžné ZŠ. Zvolenou metodou je akční učitelský výzkum a v něm pak další výzkumné metody tj. pozorování, rozhovor, analýza výsledných prací a analýza osobní dokumentace. KLÍČOVÁ SLOVA nadání, talent, identifikace nadaného žáka, Aspergerův syndrom, formy a metody práce, plán pedagogické podpory, rodina
The theoretical part of the thesis is a description of educating of the gifted child with Asperger's syndrome in the context of psychological and institutional educational support led by experts. The theoretical part is the starting point for the research part of the thesis which aims to find out how to improve the educating of the gifted child with Asperger's syndrome in ordinary primary schools. The selected method of mixed research is Action Teaching Research in other research methods: observation, interviewing, analysis of the final work and analysis of personal documentation. KEYWORDS Talent, gifted pupil identification, Asperger's syndrome, forms and methods of work, a pedagogical support plan, family