velikost textu

Soudobá ilustrace, východiska, principy a jejich uplatnění v rámci výtvarné výchovy

Upozornění: Informace získané z popisných dat či souborů uložených v Repozitáři závěrečných prací nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora.
Název:
Soudobá ilustrace, východiska, principy a jejich uplatnění v rámci výtvarné výchovy
Název v angličtině:
Contemporary illustration, bases, principles and their application in art education
Typ:
Diplomová práce
Autor:
Mgr. Magdaléna Janitorová
Vedoucí:
doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D.
Oponent:
prof. PhDr. Ladislav Daniel, Ph.D.
Id práce:
172670
Fakulta:
Pedagogická fakulta (PedF)
Pracoviště:
Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Program studia:
Učitelství pro střední školy (N7504)
Obor studia:
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika — výtvarná výchova (N PG-VV)
Přidělovaný titul:
Mgr.
Datum obhajoby:
23. 5. 2018
Výsledek obhajoby:
Výborně
Jazyk práce:
Slovenština
Klíčová slova:
ilustrace, autorská kniha, grafický design, projektové vyučování
Klíčová slova v angličtině:
illustration, artists book, graphic design, project teaching
Abstrakt:
ABSTRAKT Diplomová práca sa zaoberá súčasným umením ilustrácie a tendenciami v tvorbe najmladšej generácie českých ilustrátorov. Jej cieľom je pokúsiť sa zmapovať a zhrnúť súčasné formy, podoby, využitie a celkový stav súčasnej českej ilustrátorskej scény. Práca delí umenie ilustrácie do štyroch okruhov, ktoré bližšie rozoberá v jednotlivých kapitolách. Najrozsiahlejšiu časť z toho tvorí knižná ilustrácia a jej súčasné podoby. Obsah diplomovej práce sa taktiež zaoberá reguláciou kvality ilustrovaných publikácií prostredníctvom rôznych uznávaných súťaží a ocenení. Zmieňuje sa o novovzniknutých združeniach a spolkoch, ktoré sa aktívne podieľajú na rozvoji súčasnej ilustrácie. A to nielen združovaním ilustrátorov, ale aj organizovaním rôznych festivalov a akcií. V didaktickej časti práca rozoberá význam ilustrácie pre dieťa a jeho prirodzený výtvarný prejav. Ďalej táto časť obsahuje realizované návrhy na výučbu zameranú na umenie ilustrácie, ktorej výstupom je obrazová autorská knihy. Podobne tak aj obsahom vlastnej tvorby je ilustrátorský projekt založený, ktorého výsledkom je autorská kniha založená na vizuálnom spracovaní ilustrácií.
Abstract v angličtině:
ABSTRACT My thesis investigates contemporary illustrative art and tendencies occurring in the work of the youngest generation of the Czech illustrators. My objective is to bring an overview of the current forms, shapes, applications and overall state of the contemporary Czech illustration scene. The paper divides the illustration art into four categories, that are then more closely examined in individual chapters. My major focus is on the book illustration in all its current forms. This thesis contains regulatory principles that govern the standard of published illustrated materials through various recognised competitions and awards. I mention different associations and clubs that are currently active in the field of developing contemporary illustration. This occurs not only through grouping of illustrators but also through organising different events and festivals. In the didactic part this paper deals with the role of illustration in child development, specifically its natural artistic expression. This part also includes proposals of teaching materials and curriculum focused on illustration where I introduce my own designs. This appendix follows the above structure and constitutes my own project delivering authorship of visualised illustrations.
Dokumenty
Stáhnout Dokument Autor Typ Velikost
Stáhnout Text práce Mgr. Magdaléna Janitorová 5.32 MB
Stáhnout Abstrakt v českém jazyce Mgr. Magdaléna Janitorová 59 kB
Stáhnout Abstrakt anglicky Mgr. Magdaléna Janitorová 54 kB
Stáhnout Posudek vedoucího doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. 507 kB
Stáhnout Posudek oponenta prof. PhDr. Ladislav Daniel, Ph.D. 588 kB
Stáhnout Záznam o průběhu obhajoby prof. PhDr. Ladislav Daniel, Ph.D. 154 kB