velikost textu
Využití příběhů v učebnicích zeměpisu
Upozornění: Informace získané z popisných dat či souborů uložených v Repozitáři závěrečných prací nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora.
Název:
Využití příběhů v učebnicích zeměpisu
Název v angličtině:
The use of stories in Geography textbooks
Typ:
Bakalářská práce
Autor:
Bc. Barbora Čistecká
Vedoucí:
RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D.
Oponent:
RNDr. Tereza Kocová
Id práce:
171018
Fakulta:
Přírodovědecká fakulta (PřF)
Pracoviště:
Katedra sociální geografie a region. rozvoje (31-340)
Program studia:
Biologie (B1501)
Obor studia:
Biologie se zaměřením na vzdělávání — Geografie se zaměřením na vzdělávání (UBBZ)
Přidělovaný titul:
Bc.
Datum obhajoby:
7. 6. 2019
Výsledek obhajoby:
Výborně
Jazyk práce:
Čeština
Klíčová slova:
příběh, učebnice, integrace, geografie, literární výchova
Klíčová slova v angličtině:
story, textbook, integration, Geography, literature
Abstrakt:
Abstrakt
Jak již titul napovídá, tato bakalářská práce se zabývá příběhy a úryvky z literárních děl
nalezené v českých učebnicích a pracovních sešitech zeměpisu. Tyto texty jsou posuzovány
z hlediska míry zapojení do výuky dle návrhu v učebnici. Následně je hodnoceno, které
kognitivní procesy tyto otázky a úkoly, které jsou přiřazeny k jednotlivým textům, u žáků
a studentů rozvíjí.
Tento výzkum je podpořen teoretickou částí, která se pomocí studia literárních pramenů zaobírá
integrovanou výukou v českém školství, doplněna je o informace ze zahraničí. Tato část
pojednává zejména o předpokladech pro integrovanou výuku, o jejích výhodách, přínosech
a inspiraci či motivaci k dalšímu vzdělávání studentů. Zvláštní pozornost je věnována integraci
zeměpisu a literární výchovy. Dále se tato práce zabývá narativní pedagogikou, kdy jsou
shrnuta pozitiva užívání příběhů ve výuce.
Abstract v angličtině:
Abstract
This bachelor thesis, as the title suggests, discusses stories and passages from literature pieces
found in Czech geography textbooks and worksheets. These texts are assessed according to
their school-based education involvement, as suggested in the textbook. Next, it is evaluated
which cognitive processes are developed in pupils and students by these questions and tasks,
which are included in respective texts.
This research is supported by the theoretical part which, while using literature resources,
elaborates on integrated education in the Czech education system, information from abroad is
added as well. This part discusses mainly assumptions for integrated education, its advantages,
benefits, and inspiration or motivation to further student education. Special attention is given
to the integration of Geography and Literature education. This thesis further elaborates on
narrative pedagogy, where the benefits of using stories in education are summarized.
Dokumenty
Stáhnout | Dokument | Autor | Typ | Velikost |
---|---|---|---|---|
Stáhnout | Text práce | Bc. Barbora Čistecká | 1.11 MB | |
Stáhnout | Příloha k práci | Bc. Barbora Čistecká | 769 kB | |
Stáhnout | Abstrakt v českém jazyce | Bc. Barbora Čistecká | 80 kB | |
Stáhnout | Abstrakt anglicky | Bc. Barbora Čistecká | 78 kB | |
Stáhnout | Posudek vedoucího | RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D. | 103 kB | |
Stáhnout | Posudek oponenta | RNDr. Tereza Kocová | 146 kB | |
Stáhnout | Záznam o průběhu obhajoby | RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D. | 152 kB |