Obrazy dějin v české filmové a televizní tvorbě 21. století očima mladé generace herců a hereček
Image of history in Czech film and TV production of 21st century in the sight of a young generation of actors and actresses
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76246Identifikátory
SIS: 167140
Kolekce
- Kvalifikační práce [6407]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Franc, Martin
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Orální historie - soudobé dějiny
Katedra / ústav / klinika
Pracoviště Orální historie - soudobých dějin
Datum obhajoby
14. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Herci a herečky, Film, Televize, Obrazy dějinKlíčová slova (anglicky)
Actors and actresses, Film, Television, Image of historyCílem této diplomové práce je postihnout pohled mladé (profesně) generace herců a hereček, kteří si zahráli v alespoň jednom filmovém či televizním snímku s tématikou dějin dvacátého století, na problematiku soudobých dějin a historické látky ve filmu. Dalším záměrem práce je sledovat reflexi rizik či výhod filmového zpracování dějinné události či samotného ovlivnění filmovým médiem, pamětníky z řad rodinných příslušníků narátorů a školní výukou. Výzkum je realizován prostřednictvím kvalitativní metody na základě polostrukturovaných rozhovorů se čtrnácti respondenty společně s analýzou filmových a televizních děl, v nichž ztvárnili jednotliví respondenti své role. Jedná se o případovou studii tzv. "exkluzivní" skupiny umělců. Práce se taktéž věnuje otázce hercova "vcítění se" do postavy. Klíčová slova: Herci a herečky, Obrazy dějin, Historická látka, Film, Vcítění
The aim of this thesis is to capture the view of young (professionally) generation of actors and actresses who have played in at least one film or television film with the theme of the history of the twentieth century, on problems of contemporary history and historical subjects in the film. Another aim is to examine the reflection of the risks or benefits of film processing or historical events affecting the film medium itself, survivors from among the family members of narrators and schooling. Research is conducted through qualitative methods based on interviews with fourteen respondents, together with an analysis of film and television works, in which individual respondents portraying their roles. This is a case study of called "exclusive" group of artists. The thesis also deals with the question of the actor's "empathy" in character. Key words: Actors and actresses, Image of history, Historical subject, Film, Empathy