velikost textu

Informačná bublina a jej dôsledky

Upozornění: Informace získané z popisných dat či souborů uložených v Repozitáři závěrečných prací nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora.
Název:
Informačná bublina a jej dôsledky
Název v češtině:
Informační bublina a její důsledky
Název v angličtině:
The filter bubble and its consequences
Typ:
Bakalářská práce
Autor:
Alexandra Riva
Vedoucí:
Mgr. Josef Šlerka
Oponent:
Ing. Martin Souček, Ph.D.
Id práce:
166130
Fakulta:
Filozofická fakulta (FF)
Pracoviště:
Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Program studia:
Informační studia a knihovnictví (B7201)
Obor studia:
Informační studia a knihovnictví (INSK)
Přidělovaný titul:
Bc.
Datum obhajoby:
13. 6. 2016
Výsledek obhajoby:
Výborně
Jazyk práce:
Slovenština
Klíčová slova:
informačná bublina, personalizovaný web, nové média, sociálne média, sociálne siete, Facebook, selektívna expozícia, konfirmačné skreslenie, komnata ozveny, skupinová polarizácia, algoritmus
Klíčová slova v angličtině:
filter bubble, personalized web, new media, social media, social sites, Facebook, selective exposure, confirmation bias, echo chamber, group polarization, algorithm
Abstrakt:
Abstrakt: Bakalárska práca sa zaoberá negatívnym dôsledkom personalizovaných sociálnych sietí tzv. “informačnou bublinou”. Ukážkovou platformou tejto bakalárskej práce je Facebook, ktorý je typickým príkladom média, ktoré prispôsobuje svoje online služby našim osobným preferenciám. Hlavnou otázkou tejto bakalárskej práce je, či sme si vedomí negatívnych dôsledkov, ktoré informačná bublina prináša a ako takto filtrované informácie ovplyvňujú náš pohľad na svet. Cieľom práce je predstaviť pojem “Informačná bublina”, zhodnotiť výhody a riziká a zmapovať pomocou pološtrukturovaných rozhovorov, určitú skupinu používateľov Facebooku a ich povedomie o tejto problematike. Vykonaný výskum je kvalitatívny v súlade s metódami J. Hendl (2005, 2. vyd.). Prezentované výsledky výskumu sú prehľadom toho, ako tento problém vnímajú respondenti a aké je ich povedomie o probléme informačnej bubliny. Zároveň tieto výsledky poskytujú základ pre budúci výskum.  
Abstract v angličtině:
Abstract: The bachelor thesis focuses on negative consequences of personalized social sites called „The Filter Bubble“. As for example, bachelor thesis focuses on Facebook, the typical social media platform which tailors its services to our personal preferences. The main question of the bachelor thesis is whether we are aware of negative consequences caused by filter bubble and how filtered information effects our worldview. The aim of this work is to introduces the term „Filter Bubble“, evaluate benefits and risks and map awareness of the issue within a specific group of Facebook users using semi-structured interviews. Research uses qualitative method in line with Hendl J. (2005, 2nd ed.). Presented results of the research report how is the issue perceived by respondents and whether they are aware of the Filter Bubble. At the same time, the results present basis for a future research.  
Dokumenty
Stáhnout Dokument Autor Typ Velikost
Stáhnout Text práce Alexandra Riva 2.97 MB
Stáhnout Příloha k práci Alexandra Riva 1.98 MB
Stáhnout Abstrakt v českém jazyce Alexandra Riva 59 kB
Stáhnout Abstrakt anglicky Alexandra Riva 49 kB
Stáhnout Posudek vedoucího Mgr. Josef Šlerka 259 kB
Stáhnout Posudek oponenta Ing. Martin Souček, Ph.D. 303 kB
Stáhnout Záznam o průběhu obhajoby doc. RNDr. Jiří Souček, DrSc. 152 kB