Vyučování matematice orientované na budování schémat v outdoorovém prostředí
Teaching mathematics - schema oriented education in outdoor environment
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/81027Identifikátory
SIS: 165493
Kolekce
- Kvalifikační práce [18096]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejný, Milan
Jirotková, Darina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
8. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
matematická didaktická prostředí, vyučování orientované na budování schémat, outdoorové vyučování, outdoorová matematikaKlíčová slova (anglicky)
Substantial Learning Environment, Schema-oriented Education, Outdoor Education, Outdoor MathematicsPráce se věnuje outdoorovému vyučování matematice orientované na budování schémat. Hledá výhody venkovního vyučování a snaží se jich v plné míře využívat v inovativní výuce matematiky u žáků prvního stupně základní školy. Propojuje inovativní metody vyučování matematice na prvním stupni základní školy s přírodou, a to nenásilnou a přirozenou formou. Příroda zde není chápána pouze jako prostornější místo pro průběh výuky, nýbrž jako prostředek, díky kterému je možno dosáhnout efektivnějšího učení. Diplomová práce seznamuje čtenáře s historií outdoorového vyučování a výchovy a umožňuje tím hlubší porozumění potenciálu přírody a její roli v edukaci. Využívá k tomu pramenů českých i zahraničních. Diplomová práce chce upozornit studenty a učitele matematiky na pozitiva outdoorového vyučování a poskytuje jim realizovaný a reflektovaný soubor nápadů v podobě vypracovaných materiálů outdoorové výuky matematiky. KLÍČOVÁ SLOVA matematická didaktická prostředí, vyučování orientované na budování schémat, outdoorové vyučování, outdoorová matematika
This thesis deals with teaching mathematics - schema oriented education in outdoor environment. It seeks advantages of outdoor education and tries to apply them fully in an innovative way of teaching mathematics for primary schools. It connects the innovative methods of teaching mathematics with our nature, in a peaceful and natural way. Nature is not just an expanded space for learning but it is the means of achieving more effective learning. The thesis informs the reader about the history of outdoor education and it enables deeper understanding of nature's potential and its role in education. It takes advantage of Czech and foreign resources on the matter. The thesis wants to enlighten mathematics students and teachers about the positives of outdoor education by providing a collection of ideas, including their real-life realization and their self- reflection, in the form of prepared mathematics outdoor education material. KEYWORDS Substantial Learning Environment, Schema-oriented Education, Outdoor Education, Outdoor Mathematics