Využití prvků muzikoterapie k usnadnění adaptace dětí na mateřskou školu
Use of music therapy to adapt children to nursery schooling
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104154Identifikátory
SIS: 162843
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kmentová, Milena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
16. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Muzikoterapie, hudební vnímání, muzikoterapeutické činnosti, adaptace, předškolní vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Music therapy, music perception, music therapy activities, adaptation, preschool educationASTRAKT Diplomová práce se zabývá prvky muzikoterapie a muzikoterapeutickými hrami, které byly využity k usnadnění adaptace dětí na mateřskou školu. V teoretické části přiblížím pojem muzikoterapie, její definice, historický vývoj, metody muzikoterapie a působení hudby na dítě batolecího a předškolního věku. Přiblížím problematiku adaptace dětí na mateřskou školu. Využila jsem znalostí z odborné a metodické literatury, které se vážou k danému tématu. V praktické části jsem vytvořila metodický list, jenž se skládá z muzikoterapeutikých činností a her, které byly aplikovány na dvou až tříleté děti při vstupu do mateřské školy. Zároveň provedla vyhodnocení činností z metodického listu. Při vyhodnocování výzkumu bylo zjištěno, že prostřednictvím promyšlených a opakujících se muzikoterapeutických prvků lze zabránit adaptačním problémům.
This diploma thesis is focused on music therapy and related activities that were used to adapt children to nursery school. The theoretical part describes children adaptation and music therapy in general - history, definitions, methods and effects on pre-school children. The practical part contains a methodical list of music therapy activities that were applied on two and three-year-old children. The conclusion of my thesis indicates that repeatedly using specific music therapy activities makes adaptation less problematic.