E-learning v českém mimoškolním prostředí
E-learning in Czech non-school corporations
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80849Identifikátory
SIS: 150943
Kolekce
- Kvalifikační práce [22830]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Slussareff, Michaela
Oponent práce
Šlerka, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
27. 1. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
e-learning - elektronické vzdělávání - školení zaměstnanců - firemní, podnikové vzdělávání - moderní technologie ve vzdělávání - neziskové organizace - státní organizace - firmy - David A. KolbKlíčová slova (anglicky)
e-learning - employee training - Czech organizations - corporate training- modern technologies in education - non-profit organizations - public organizations - enterprises - David A. KolbPráce pojednává o elektronickém vzdělávání zaměstnanců v českých organizacích (státních, soukromých i neziskových). Předmětem je spokojenost organizací s e-learningem, přínosy a problémy, které jsou v souvislosti s ním zaznamenávány, či formy e-learningu, které jsou pro české (mimoškolní) prostředí typické. V teoretické části práce je nejprve vysvětlen pojem e-learning a ve stručnosti jeho historie. Dále jsou uvedeny různé přístupy k dělení e-learningu a nejznámější formy elektronického vzdělávání. Jedna kapitola je věnována modelu učení Davida A. Kolba a jeho využití při zavádění e-learningu. Praktická část mapuje za pomoci dotazníkového šetření situaci elektronického vzdělávání v českém mimoškolním prostředí. Nejprve je uvedena metodologie a následně provedena analýza dat. Postupně je tak odpovídáno na sedm výzkumných otázek, které se snaží objasnit různé aspekty využívání e-learningu v českém mimoškolním prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The overall theme of this thesis is the electronic training of employees (volunteers) in Czech non-school organizations. The main objects are the organizations' satisfaction with e-learning methods, benefits and obstacles that organizations face while implementing and using e-learning and forms of e-learning that are distinctive for Czech non-school environment. The theoretical part of the thesis is dedicated first to explaining the term "e-learning" and followed by its brief history. Subsequently, different approaches to classification of e-learning are summed up. One of the chapters follows the work of David A. Kolb - especially his theory of experiential learning including learning styles and their use in the development of e-learning in organization. In the practical part of the thesis the current state of e-learning in the Czech non-school organizations is explored (with the use of a survey). First, the methodology is presented, followed by an analysis of collected data and answering of seven stated research questions with the goal to clarify different aspects of the use of e-learning in Czech non-school organizations. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)